Home › Forum › Porsche Uitstappen › PFB Schotlandtrip 2017
- Dit onderwerp bevat 276 reacties, 44 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 5 maanden geleden door Mart WTL.
-
MakerDiscussie
-
13 december 2015 om 20:14
Zijn er personen geïnteresseerd in een reisje naar Schotland?
Jaar : 2017
Datum ???Het traject zal min of meer identiek zijn aan het gereden parcours in “evo Car of the Year 2015”
youtu.be/ZUhKhQP4PBo
-
MakerDiscussie
-
Dag 2 is begonnen, ziet er goed uit…
Tijd voor ontbijt komt er aan, een nieuwe dag een nieuwe verslaggever :up: :up:
15 juli, eindelijk, het is zover, PFB Scotland Tour 2017., joehoe !!!
12u00, rond punt van Wommelgem hebben we afgesproken.
De geplande rit;12u30 vertrekken, beter op tijd want het inchecken voor de ferry daar zijn ze zeer tijdsbewust.
12u00 stipt gaat mijn gsm, Geert aan de lijn; zeg euhm, dat was toch aan het rond punt van Wommelgem hé, ik sta hier gans alleen, toch achter het fruitkraam niet? Klonk wel een beetje onzeker maar heb ‘m onmiddellijk kunnen gerust stellen dat we binnen de 10 min er zouden zijn en dat hij juist stond. Eens aangekomen begon onze ploeg zich al te vormen. Iedereen behalve ‘the Yellow Sub’, die heeft geen stress, tijdsdruk bestaat niet. Als je naar Antwerpen komt dan neem je toch gewoon de ‘konnijnepijp’ en ga je los doorheen ’t Stad, da’s vlugger, op een soldendag…
Resultaat, gans de groep staat te wachten achter het fruitkraam in Wommelgem, gelukkig weten we altijd wat te vertellen of nemen ons favoriet onderwerp, de P. Ja hoor, daar is hij dan de kleurmaker van de groep. Nog een toffe jonge gast gevonden om een groepsfoto te maken, de zon was aanwezig dus; 12u50 ready for take off.De rit naar IJmuiden is vlot verlopen zodat we om 14u35 nog tijd hadden voor een koffietje voordat we gaan aanschuiven om in te schepen. Van Wommelgem tot de ferry was net geen 200km, genoeg voor vandaag.
Een uur en twintig minuten hebben we daar staan aanschuiven voor we de ferry ingeloodsd werden, pfff. Uiterst links, tegen de wand van het schip kreeg ik een plekje toegewezen, zo dicht tegen de wand dat er van uitstappen geen sprake meer was, Geert en René hadden hetzelfde probleem. Maar het voordeel was wel dat de toegang naar de kajuiten geen 5m ver was en onze slaaphokken op hetzelfde verdiep zijn. Rollie had gevraagd of het mogelijk was om als groep te parkeren, super goed gelukt. Top organisator! (maar wel met een enorme kwetsuur opgelopen aan één vinger, al goed dat we een pleister bij hadden).
Wat me wel is bijgebleven van dat aanschuiven op de kade is de nickname van deepee, dat moeten we dringend aanpassen naar piepiep. Ik weet al wat jullie denken maar het dat is het niet. Jullie hebben dat niet zelf gehoord, maar ik wel. Als dienen Boxter een half uurtje in de volle zon staat dan maken de ramen zulk een piepend geluid… echt een wijziging van de nickname waardig.Intussen hebben we een drankje genoten op het terras, de buikjes gevuld en een slaapmutsje genuttigd. Tijd om het donsje over ons heen te trekken. Op naar morgen, links gaan rijden !
Hoe, was dat vandaag?
Ik zal dan maar beginnen inpakken, zeker? Hoewel, mijn betere helft heeft de voorselectie al op het bed uitgestald. En hoe minder brol ik meepak, hoe meer plaats er voor het betere stokerij-brouwsel overblijft! :drink:
Wat dat weer betreft: woensdag regen daar! :popcorn:
Veel plezier en een behouden vaart!
Jammer dat we er niet bij konden zijn. De week van 17/7 stond al lang een belangrijke oplevering gepland en met kei hard werk mooi op planning gebleven. Wie weet dat we op basis van jullie verslag een gelijkaardig tripje kunnen maken met ons gezinnetje. Top forum!Veilige reis mannen. Veel rijplezier op de schotse wegen !!!
Maanden zijn voorafgegaan aan voorbereiding (om onze dank af te passen Roland, trekken we maar beter zevenmijlslaarzen aan! ) en even lang hebben alle deelnemers, zonder één uitzondering er naar uitgekeken. Ja zeker, ook kleine Xander vroeg herhaaldelijk aan pa en ma “wanneer gaan we nu eindelijk op die grote boot”.
Vandaag is het zover. Alle bagage wordt ingeladen en met de precisie van een Zwitsers uurwerk gaat straks het luik van de ferry achter ons dicht. Het lijkt wel D-day, alleen landen wij straks niet in Normandië. Neen het is net omgekeerd. Wij gaan kruisvaardergewijs de Schotten steunen bij de uittrede uit Europa. De geallieerde medetoeristen nemen de Welsh, English en Irish wel oor hun rekening.Toch liep alles niet van een leien dakje. Tijdens de voorafgaande meetings hoorden we uit meerdere hoeken verhalen over bergen werk die werkgevers nog hadden verzonnen, huisdieren die weigerden om asiel aan te vragen, house sitters die heupfracturen oplopen, ja zelfs auto’s die onder het mom van een olielek en alsof het zo gemakkelijk is als een tandprotese die je even uitdoet, nog persé even haar nokkenassen wil bijgeslepen zien op de voorlaatste dag. Die oude Duitse dame wil blijkbaar een net voorkomen met kleppen die ritmisch ratelen wanneer ze het continent achter zich moet laten.
Zo ver gaan sommige boycots. Of zou het bij sommigen gecamoufleerde angst zijn om de tenen over de rand van zo’n grote sloep te moeten zetten?Nu we bladerunner uitgewuifd hebben naar het warme zuiden trekken wij Noord-west ook het goede weer tegemoet. Althans dat hebben Sabine en Mathilda, haar schotse collega, ons plechtig beloofd. Nu kan het zijn dat wij mannen een beetje afgeleid waren door de Rubensiaanse vormen van onze Belgische weervrouw. Nee zeker niet door die Engelse want die was nog platter dan Twiggy. Maar zij had dan weer andere kwaliteiten waarmee elke goed geaarde man enkele nachten mee bezig is in dromenland.
Straks nog de bagage die klaar staat in de garage in de wagen laden en afscheid nemen van de achterblijvers. Onze uittocht kan beginnen. Zet de shots scotch maar klaar Mathilda!
Is er iemand aangeduid om dagelijks een tripverslag te posten? Anders zou ik daar toch prioriteit nummer 1 van maken, ik denk dat ik uitzonderlijk voor 1 keer uit naam van het ganse PFB mag spreken om mee te delen dat we er niks van willen missen. 😀
Deepee, ik kon het niet eerder beloven maar nu ben ik zeker, ze liggen klaar, voor elk één :coolness:
De banners zijn zelf aan te brengen hé…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.