PFB Schotlandtrip 2017

Home Forum Porsche Uitstappen PFB Schotlandtrip 2017

• Maker
    Discussie
  • Zijn er personen geïnteresseerd in een reisje naar Schotland?
    Jaar : 2017
    Datum ???

Het traject zal min of meer identiek zijn aan het gereden parcours in “evo Car of the Year 2015”

youtu.be/ZUhKhQP4PBo

landingMap.jpg

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 276)
  • XXX

Ik doe mijn best om mee te gaan met mijn Targatje uit ’84.
      Als jullie maar niet te snel rijden … 😳

Deepee, het zou super zijn als je mee zou gaan met je 928 : super geluid en een echte exoot tss. al die “hedendaagse” Porsches :up:

Tja, je Jag zou nog mooier zijn, maar ik vrees dat enkel een tandenborstel en ‘n onderbroek iets te weinig bagage zal zijn. 😀

:up: taffy & tgeert

@ taffy: je dwingt me bijna om met de 928 te gaan, niet luchtgekoeld maar wel ouder dan jouw 2S :driver:
          PS ik zou het zelfs aandurven om met de gele XKE roadster mee te gaan, maar daarvan is de kofferruimte een te grooote handicap.

Tof dat je meegaat!

voorwaarde 1 : heb ik niet in de hand,maar ik denk aan Drip…. :music:
            voorwaarde 2 : hieraan wordt gedacht en rekening mee gehouden

Groene kaart: Schotland is tot nader order nog deel van het UK oftewel GB,en dat staat wel op je groene kaart

Wij gaan graag mee !
              Echter 2 voorwaarden :
              -ik zou graag hebben dat er nog een luchtgekoeld of ander Porsche-“oudje” meerijdt : kwestie van niet alleen te “staan” tegen al dat recent “Porsche geweld”. 😉
              -voor degenen die boekingen van hotels doen : graag parkings aan hotels die min of meer privé zijn (niet langs de straat)

Nog een vraag voor Rollie :Op mijn groene kaart staat Schotland niet vermeld. Ben ik dan wel verzekerd in Schotland ??

Intussen is het opvragen van offertes bij hotels en ferries volop begonnen!(groepsprijzen)

dundarachhotel.jpg

Mannen, het wordt de moeite!

Top Geert !
                    Dat ze de whisky al maar klaarzetten :drink:

You can count us in … Schotland here we come :driver:

Thanks aan de initiatiefnemers :up:

PFB Schotlandtrip 2017

GsJtlz.jpg

het werd hoogtijd om de plannen voor een PFB-Schotlandtrip in de zomer van 2017 concreet te maken want veel tijd rest ons niet om gezamenlijk hotels en ferry te boeken in het hoogseizoen.
                        de enthousiasten van het eerste uur werden uitgenodigd voor een eerste overleg. alle denkpistes en (externe) expertise werden samen gelegd. alle elementen; pro’s & con’s gewikt en gewogen. volgende itinerary is het resultaat
                        [b]
                        * tussen 15/07 en 17/07/17 afreizen vanuit IJmuiden (NL) met de ferry ‘s nachts naar NewCastle (UK)
                        * eerste twee dagen een hotel in de regio Inveraray: als uitvalsbasis voor (city)trips
                        * dag vier en vijf een hotel in de regio Inverness; idem
                        * dag zes en zeven een hotel in de regio Pitlochry: idem
                        * dag acht een hotel in de regio Edinburg voor stadsbezoek
                        * ‘s avonds op dag acht inschepen en ‘s ochtends op dag negen aanmeren in IJmuiden[/b]

deze werkwijze maakt individuele invulling van het reisschema enigszins mogelijk EN er kan ook in groep gereisd worden.
                        een roadbook met alternatieven voor iedere dag (rijden/cultuur/…) wordt aangeboden
                        het aantal deelnemende wagens is beperkt tot 10 max. en er wordt lokaal gereden in kleine groepen van 3 tot 5 max. (of individueel)
                        toewijzing deelname volgens ontvangst inschrijvingen en betaling voorschot
                        annulatie- en reisverzekering zijn individueel te regelen

Naarmate meer info (namen hotels, exacte datums en prijzen) bekend worden zullen deze hier aangevuld worden.
                        AYS: Yellow Submarine, Herman911, Rollie en Deepee

Nog ééntje van onze korte trip:
                          P8141986-2.jpg

Ik voel wel de aandrang om er volgend jaar het beste van te maken, eens we daar toch zijn… Daarom misschien volgende route: Manchester [England] > Isle Of Man > Belfast [North Ireland] > Cairnryan [Scotland]! Telkens een relatief korte ferry overtocht. Op het eiland Man moet je als autoliefhebber toch ooit geweest zijn, en dan ben je op een boogscheut van Noord-Ierland, dus waarom niet?

Dat wordt dus een reis van minimaal 10 dagen! Er zijn nog meer variaties mogelijk.

Kaartje:

Nutt-Map-2014Nov14.jpg

Allemaal van de NC500 (North Coast 500 miles)

NC500.jpg

NC500.1.jpg

NC500.2.jpg

Nog meer? Hier: NC500

DSC_64851.jpg

Highland Society – on a tour through Scotland

lees meer …

Ik struikel zopas over een website die geheel gewijd is aan de fameuze route die Fabian voorstelde: The North Coast 500

Lijkt interessant!

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 276)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.