PFB Schotlandtrip 2017

Home Forum Porsche Uitstappen PFB Schotlandtrip 2017

• Maker
    Discussie
  • Zijn er personen geïnteresseerd in een reisje naar Schotland?
    Jaar : 2017
    Datum ???

Het traject zal min of meer identiek zijn aan het gereden parcours in “evo Car of the Year 2015”

youtu.be/ZUhKhQP4PBo

landingMap.jpg

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 276)
    • Mooi reisverslag! Er zijn er hier een paar die hun roeping als reisreporter gemist hebben! :respekt: :respekt: :respekt:

Pol

Mooie post, terug sterke aanwinst voor dit forum !

Bedankt.

Allen bedankt voor de complimenten maar het genoegen was geheel aan mijn kant!

Links rijden: dat went verbazend snel. Je rijdt van de ferry natuurlijk in een soort van konvooi met de andere auto’s die je gewoon volgt. Na een paar minuten is de mindset helemaal op links rijden ingesteld. Echt geen issue!

En voorrang van rechts is pas echt logisch als je links rijdt. Bij ons moet je vaak zowat stil staan om zeker te zijn dat er niets van achter de hoek komt. Vanop het linker vak zie dat net iets gemakkelijker, wat de vlotheid helpt.

Inhalen: je vraagt natuurlijk steeds aan je co-piloot of het okay is, maar als je genoeg afstand houdt zie je het zelf wel voldoende. Zeker in combinatie met een PDK in sportstand is 275 pk echt wel voldoende om ook de langste trucks snel in te halen. Het bochtige en heuvelende landschap met vaak veel bomen is wat inhalen betreft zelfs een groter obstakel dan het feit dat je links achter het stuur zit.

Mooi verslag, dank :first:

persoonlijk vind ik het links rijden altijd goed meevallen, weinig probleem mee.
            Enkel een vrachtwagen inhalen op een “gewone” weg is wat zoeken en de bijrijder laten kijken, want je zit even “in het donker”… dus je ziet eigenlijk niks tot je op het andere vak bent… wat bij tegenliggers wel eens verschieten kan zijn…

Daar heb ik dus ook schrik voor. Effe afgeleid en hop….

Mooi verslag, vraag me eigenlijk af of je dit vlug gewoon bent om aan de verkeerde kant van de weg te rijden. :think: :think: :think:
                Nog nooit zelf in GB gereden maar zou toch, denk ik, snel eens van kant missen :wtf: :wtf: :wtf:

Mooi reisverslag en bedankt voor de verkregen tips.

[quote=”floere” post=239918]Ziet er niet slecht uit! Mooi verslag. Doet me goesting krijgen om volgend jaar ook te gaan, maar de madam wil niet via de boot.
                    Grts Floere.[/quote]

Je kan de Shuttle nemen en zorgen dat je heel vroeg aankomt. Wij deden dat indertijd als we naar Cornwall reisden (uiterste westen van Engeland). Ik denk dat we om 6:00 of zo aankwamen (zelfde uur als inschepen dankzij het uurverschil). Naar Stirling is het dan wel 775 km.

[quote=”bladerunner” post=239907]Mooi verslag. :up:

Ware de afstanden niet te groot op 4 dagen?[/quote]

Eigenlijk wel, maar we wilden tot aan Inverness geraken en dat met zo weinig mogelijk werkverlet. 7 dagen zou mooier geweest zijn met daarin een volle dag rond Loch Ness, de Whisky-route en Edinburgh. Volgend jaar dan maar!

Ziet er niet slecht uit! Mooi verslag. Doet me goesting krijgen om volgend jaar ook te gaan, maar de madam wil niet via de boot.
                        Grts Floere.

knap verslag, ziet er mooi uit, thx :up:

:up:

Leuk om lezen, bedankt! :up:

Mooi verslag. :up:

Ware de afstanden niet te groot op 4 dagen?

Mooi verslag :up: :first:

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 276)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.