PFB Schotlandtrip 2017

Home Forum Porsche Uitstappen PFB Schotlandtrip 2017

• Maker
    Discussie
  • Zijn er personen geïnteresseerd in een reisje naar Schotland?
    Jaar : 2017
    Datum ???

Het traject zal min of meer identiek zijn aan het gereden parcours in “evo Car of the Year 2015”

youtu.be/ZUhKhQP4PBo

landingMap.jpg

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 276)
    • Met al dat gedagdroom over een 964 heb ik nagelaten B&B te zoeken. Kan een dik probleem worden om nog wat te vinden.

Mooi rondje!

De vierdaagse trip begint vorm te krijgen:

• dag 1: Hull > Glasgow > Oban [570 km]
          • dag 2: Oban > Fort William > Loch Ness > Inverness [175 km]
          • dag 3: Inverness > Perth [210 km]
          • dag 4: Perth > Edingburgh > Hull [500 km]

We passeren dus even Inverness, waar de EVO-route van Fabian start in 2017.
          Het eiland Man ligt daar ook mooi te blinken, misschien iets om in 2017 erbij te nemen?

Hull,VerenigdKoninkrijknaarHull,VerenigdKoninkrijk-GoogleMaps.jpg

Allez, de Belgen mogen afdruipen in Rijsel… Exit Wilmots zou ik zeggen.

Ondertussen de veerboot geboekt voor het weekend van 15 augustus! Vanuit Zeebrugge, 14 uur varen naar Hull. Als er nog gegadigden zijn: we varen met P&O heen vrijdag de 12de om 19:00, retour dinsdagavond, aankomst woensdag voormiddag. We pikken dus nog 2 extra werkdagen onder het motto: “ge leeft maar één keer”.

Nu nog uitvissen waarheen we daar rijden. De route van Fabian lijkt toch een beetje afgelegen om dit in 4 dagjes af te haspelen. Luxe probleem… :popcorn:

youyou bedoelt dat een submarine op eigen kracht de oversteek kan maken… zonder veerboot!

iedereen gelukkig:
                de misses krijgt haar zin, de heer des huizes mag sturen, de gele mag bollen en PFB stuurt een verkenner uit :up:

:happy:
                  Goed gezien!

met de yellow sub moet dat no problem zijn 😀

Vanuit IJmuiden is de verbinding met Newcastle, wat veel dichter bij Schotland ligt dan Hull (vanuit Zeebrugge). Anderzijds is Zeebrugge veel dichter dan IJmuiden. Ik zoek het verder uit, bedankt!

Wij vertrekken altijd vanuit IJmuiden (NL

Ik heb per ongeluk het woord “Schotland” laten vallen en nu staat mijn vrouw er op dat we al deze zomer een trip doen naar daar met de Cayman… :first:

Het zal vier dagjes ter plaatse worden denk ik. In Zeebrugge de P&O nacht-ferry op naar Hull zal de beste manier zijn om daar te geraken dacht ik?

Tegen de tijd dat wij naar Schotland afreizen hebben ze daar misschien al de euro ingevoerd… :popcorn:

Zo snel zal het wel niet gaan maar of het Pond nu duur of goedkoop is kan me uiteindelijk maar matig boeien. Sinds de Engelsen en de Welshen beslist hebben om uit de EU te stappen ben ik echter reluctant om er centen te spenderen. Maar voor Schotland kunnen we wel een uitzondering maken!

De Elf gaat dit seizoen extra aandacht krijgen om volgend jaar optimaal geprepareerd door de Schotse Coastel HighLands te gaan cruisen!!! :happydance: :happydance: :happydance:

Ach, een pondje meer, een pondje minder. Een pondje minder mag ook wel, want ik vond het al een tijdje overdreven duur om het grootste, met 2 jaar weer exotische, Eiland van Europa te betreden. Zo goed smaakt dat Beer, die Continental breakfast en die slappe Tea nou ook weer niet …

Pond keldert, Tokio crasht

Beleggers hoopten de voorbije dagen dat de Britten voor de Europese Unie zouden kiezen. De uitkomst van het referendum – wel degelijk een brexit – zadelt de financiële wereld dan ook met grote zorgen. De wisselkoers van het Brise Pond is in vrije val en bengelt momenteel onder de laagste waarde sedert 1985.
                                De hoge cost of living in Schotland tijdens onze trip volgend jaar wordt hiermee een flnk pak lager :engeltje: Maar hopelijk houden de financiele goeroes het hoofd koel en blijft een zoveelste grote finaciele crisis uit.

Yep, mooi, mooi.

En binnenkort kunnen we op PFB dus nog een aantal leuke reisverslagen verwachten.
                                  Nice. :popcorn:

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 276)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.