Home › Forum › Porsche Uitstappen › PFB Schotlandtrip 2017
- Dit onderwerp bevat 276 reacties, 44 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door Mart WTL.
-
MakerDiscussie
-
13 december 2015 om 20:14
Zijn er personen geïnteresseerd in een reisje naar Schotland?
Jaar : 2017
Datum ???Het traject zal min of meer identiek zijn aan het gereden parcours in “evo Car of the Year 2015”
youtu.be/ZUhKhQP4PBo
-
MakerDiscussie
-
zeer unieke reis :up: , amai , boeiend reisverslag :think: :salut: :driver: :first:
Rollie zijn ‘kont’ ontbrak nog;
Help, ik ben de weg kwijt…
De dorstigen laven
De laatste op de foto is de verslaggever voor vandaag, we zijn klaar om t vertrekken voor de volgende trip :up:
More RollieCoaster
En o ja, eigenlijk heb ik van enige regen helemaal niets gemerkt. :engeltje:
De RollieCoaster op weg naar Pitlochrie. Onscherp, maar ik wou ze jullie toch niet onthouden. Schitterende baan!!!
De Rollie-coaster.
Hopla, ik ben vandaag volgende verslaggever ter plaatse.
Een tripje Schotland stond al jaren op onze bucket list en eindelijk zitten we hier nu. Ik was één van de eersten om vorig jaar op dit PFB-initiatief in te gaan en tot nu toe hebben we er geen minuut spijt van !
Ik zeg ‘we’, want we zijn met zijn drietjes in de 996 cabrio.
10 dagen rondtoeren met 3 personen + bagage in een 911 C4… niet evident .
Doch we reizen hier met een supertoffe groep vrienden en we zijn met deze groep niet aan ons proefstuk toe.
Tot nu toe was elke dag een feest voor de echte petrolheads. Waanzinnig mooie omgeving en haast eindeloos rondtoeren op bochtige wegen in een zeer gevarieerd landschap.
Op het einde van elke dag op deze wegen denk ik telkens : dit gaan we morgen niet meer kunnen overtreffen.
Niets is minder waar. Ook vandaag weer zo’n dag om ‘U’ tegen te zeggen.
Deze ochtend startte alvast in’t grijs. De motregen ging vrij snel over in volwaardige Schotse regenbuien. Als je van Schotland wil proeven moet je ook dit typische weer eens ervaren. En niet getreurd , in de voormiddag stond immers een bezoekje aan distillerij Glenlivet op het programma. Als leek in de whisky-kunde ging er hier een nieuwe wereld voor me open. Zeer interessante uiteenzetting van de gids. Het toevoegen van enkele druppels water aan de borrel is me nu ook niet langer nog een mysterie. Temeer we op het einde van de toer onderworpen werden aan een whiskyproeverij. Het werd me meteen duidelijk. Enkele druppels water aan een 12- of 18 jarige whisky is een GO. Een 60-graden whisky rechtstreeks uit het vat is een NO GO. Ook niet met een klein scheutje water erbij. ‘k Zal nog veel moeten oefenen.Er is met mate (vrienden) whisky geproefd en na een hapje tijdens de middag bij Glenlivet was iedereen er terug klaar voor om zonder enige gevaar zich terug op de weg te begeven. Met nog steeds aanhoudende Schotse regenbuien reden we verder naar onze volgende tussenstop, het kasteel van Balmoral. Mooi om te bezoeken in zijn prachtige omgeving aan River Dee.
Vervolgens werd de rit van deze dag verder gezet richting Pitlochry met als eindbestemming het hotel in Blair Atholl.
En toen kwam er de kers op de taart, een wondermooie route doorheen de valleien rond Glenshee.
Een aaneenschakeling van bochten, heuvels, blinde bochten, blinde heuveltoppen, snelle stukken, trage stukken en nu en dan plots een eenzaam schaap op de weg. Met 7 Porsches achter elkaar rijdend als een roller coaster, wat zeg ik, een echte Rollie-coaster.
Hier voelden we ons in ons sas. Op en top in volle concentratie als echte racepiloten doorkliefden we het landschap met een glimlach reikend van het ene oor tot het andere. Man, man, wat kan het leven toch schoon zijn.
Neen, dit kan niet meer beter.
Dit is genieten van je Porsche, maar op zijn best.
Samen met vrienden, samen het geluk delen.Onvergetelijk trip tot dusver.
Iedere dag zoveel te zien en te ervaren.
We hebben gezwommen , in de jacuzzi gezeten, de rivier zalmvissers ontmoet, de herten gezien, iedere dag andere whisky geproefd, …
Teveel om op te noemen en te moeilijk om vast te leggen met de camera.Hiervoor teken ik vandaag meteen opnieuw !
Voor 15 audiobakjes kon Rollie zijn Boxster recuperen. Je zou voor minder blij zijn als een konijn op het plein… :popcorn:
Balmoral oftewel de groenselhof van de queen.
Slechte wifi dus het zal wat duren
We worden dadelijk aan tafel verwacht dus enkel deze teaser :drink:
schitterend en bij enkele fotootjes stonde de spoilers open hmmmm
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.