Home › Forum › Porsche Uitstappen › PFB Schotlandtrip 2017
- Dit onderwerp bevat 276 reacties, 44 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door Mart WTL.
-
MakerDiscussie
-
13 december 2015 om 20:14
Zijn er personen geïnteresseerd in een reisje naar Schotland?
Jaar : 2017
Datum ???Het traject zal min of meer identiek zijn aan het gereden parcours in “evo Car of the Year 2015”
youtu.be/ZUhKhQP4PBo
-
MakerDiscussie
-
Love it! :up: al moet de foto bij onderstaande post van Deepee toch eens uitgelegd worden of was het David Lynch aan de ontbijttafel? :wtf:
[quote=”deepee” post=254165]breakfast grand style 😎
[/quote]
Haha tekst bij de plaatjes van uw correspondent ter plaatse :
Dag 4 kondigt zich alweer schitterend aan : de Schotse weergoden weten wel degelijk de aanwezigheid van het PFB waarderen, we worden alweer beloond met zon, zij het nu met wat meer wind erbij.
Even weer onthouden dat je om in Schotland water uit de douche te krijgen de electriciteitsknop moet opzetten : het blijft een continent met rare kronkels.
We zijn niet alleen bij het ontbijt en Rollie heeft werkelijk aan alles gedacht om ons een ‘feel good’ moment te bezorgen : de gemiddelde leeftijd van de hotelbezoekers ligt zo te zien zowat rond de 80, geen wonder dat wij ons hier zo jeugdig voelen 🙂
Vandaag staat op aanvraag een deel van de Nothcoast rit op het programma, onze P’tjes krijgen verse drank en weg zijn we. De Doors maken het cruisen extra zalig, ‘Come on baby euh Porsche light my fire’, niet moeilijk met zoveel PK’s onder de kont en zoveel imponerende landschappen, Billy Idol ‘Eyes without a face’ en Depeche Mode ‘Break the silence’ (thanks to Carnewal for that) maken de beleving compleet.
‘We are heading north’ via de A9 tot in Tain en vervolgens de A836 om in Bonar Bridge te belanden, onze eerste ‘plassing place’ (schat moet dat nu weer …).Daarna gaan we westelijk richting Elphin via een zgn. Single Track Road, tegenliggers kan je hier enkel kruisen via een ‘passing place’ (niet te verwarren met plassing), het kon een mountainbike pad zijn midden in de natuur, maar het is zeker berijdbaar, ook voor onze lage bolides, en het uitzicht is spectaculair. Leuk dat onze colonne van tegenliggers altijd ‘give way’ kreeg, iets waar ook een Mercedes SL klever dankbaar gebruik van maakte. De middagstop vond plaats in Ullapool (oftewel het zwembad van Ulla Werbrouck). Na deze inwendige versterking zijn we klaar voor de terugkeer richting Inverness, het wordt nog 2 keer spannend. Een eerste maal omdat de ‘Police’ (neen niet Sting & co) achter ons hangt, algemene opluchting dat achteraan prijkt ‘dog police’ i.p.v. highway police, een tweede maal omdat Erwin Yellow Sub perse in een camiongaatje wou duiken, ondanks tegenliggers, en er (oef …) nog in slaagt ook. Resultaat wel een lijkbleke Nicole die haar straf nog wel zal uitdelen vermoeden we (neen schat vanavond niet dat is uw straf…). Echter : blijkt beste lezers dat de dames vanavond aan de whisky willen. Dus die straf, dat gaat zekers wel meevallen 🙂Verstuurd vanaf mijn iPad
Da’s met uwe PDK :sarcastisch :happy:
Sorry, sorry, sorry!!! Maar deze kon ik echt niet laten liggen :first: :drink:
Nog twee pics van gisteren.
Gemiddeld verbruik is nogal optimistisch zoals gewoonlijk, maar 28°C is echt! :ass:
Alleen spijtig dat genaamde Annick (AKA ms Harley) moest passen. Naar ik verneem houdt die wel van een beetje zon.De parking aan Urquheart Castle stond zodanig pokkenvol dat de parkeermeester me een speciaal plaatsje aanwees…
:respect2:
We kunnen niet klagen over een gebrek aan foto’s. Keep it up! :up:Op naar de NC500
koffiebreak met scones
Werbrouck Zwembad (Ullapool)
Deze ochtend aan het ontbijt. Je had ooit Jezus en zijn 12 apostelen. Bij ons is het Roland en de 14 veelvraten.
Vandaag de breedhoeklens gebruikt. Er kan een hele lobby in de lens!
Je ziet rechts mijn gele 981 met 2700cc longinhoud en daarnaast de recentere Boxster van Rollie met een 2000cc turbo. Wij tanken samen en doen uiteraard dezelfde kilometers aan dezelfde snelheid. Blijkt dat we zo goed als evenveel verbruiken, ongeveer 9,5 l/100!!
+1 :applaus: :applaus: :applaus: :respect2: :respect2: :respect2:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.