philips blue vision

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen philips blue vision

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Heeft er iemand al die philips blue vision lampen in zijn wagen ? Heb er in een automagazine onlangs positieve dingen over gelezen, en ben zinnens er in mijn 964 te plaatsen, in de hoop een klein beetje beter te zien in het donker. Want ik weet niet wat jullie vinden, maar de koplampen van een 911 geven niet veel licht 🙁 shock:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
      • In Holland mag je in wagens van voor 2006 een Xenon aftermarket kit ingebouwd hebben…zonder problemen op de keuring…..

De nieuwe tuning wetgeving (2006) in België stelt echter dat ook bij achteraf ingebouwde Xenon verlichting de automatische niveauregeling en de sproei-installatie verplicht is…m.a.w…. een onbegonnen en verschrikkelijk dure klus om dit allemaal achteraf in te bouwen…

Wat doen de echte Xenon liefhebbers bijgevolg ? Inderdaad, 1 keer per jaar voor de keuring de gewone halogeen er terug in met uiteraard werk en kosten voor gevolg….

Ik was met mijn vorige mercedes af fabriek xenon gewoon en je hebt echte bakken meer licht…. dan heb je inderdaad soms een raar gevoel als je het terug met halogeen moet doen 😉

Anoniem

[quote=”Bernie”:3hkdqr45]
          Uiteraard geeft echte HID Xenon nog een véél feller licht….. ik zou direct een aftermarket kit plaatsen maar probleem is die stomme wetgeving daaromtrent in België momenteel. In Holland zijn ze wat dat betreft beter af… enfin…we zien wel….[/quote]
          Is het hier in België niet zo dat je Xenon mag plaatsen zonder enig probleem ? Die automatische hoogteregeling en koplampwassers is toch alleen maar verplicht bij nieuwe wagens waar Xenon vanuit fabriek geplaatst is ?

Anoniem

Lampen vandaag aangekomen, en meteen geplaatst (ik heb in mijn instructieboekje moeten kijken hoe ik een lampje verander in een 911 😳 ). Uiterlijk zie ik geen verschil, een ook als de lampen branden zie ik van buiten geen of bijna geen verschil. Ik heb er nog niet mee gereden in het donker, zal voor morgen of overmorgen zijn. Ik heb enkele foto’s genomen, maar is zinloos hier te posten: ik zie geen verschil.
            Vervolg morgen of overmorgen, na een nachtelijk ritje 😀
            En als ik dan ook niet veel beter zie, dan is er nog de mogelijkheid van Xenon

Ik heb ook de Philips Blue Vision gestoken in de 996. geven inderdaad iets witter licht en wegmarkeringen zijn beter zichtbaar. De philips blue Vision zijn kwalitatief goed en geven geen problemen op de keuring. (andere witte produkten of hogere wattages halo zijn af te raden)

Uiteraard geeft echte HID Xenon nog een véél feller licht….. ik zou direct een aftermarket kit plaatsen maar probleem is die stomme wetgeving daaromtrent in België momenteel. In Holland zijn ze wat dat betreft beter af… enfin…we zien wel….

[quote=”Setakira”:2l2z4jpo]@Pascal: En wat heb je steken vor de standlichten?[/quote]

Setakira, ik heb de LED’s besteld die ‘Eagle’ ook heeft gestoken want t.o.v. de koplampen branden de standlichten nu echt wel flauw geel…

En wat is die dump prijs Luc ?

Heb op het NL forum al wel gelezen dat bij een 964 er licht vonken) uit je kontakt kan komen met nefaste gevolgen!

Kan dat niet met een relais of zo opgelost worden ?

Ik kan momenteel en onbouw kit leveren voor Xenon lichten te monteren en dit aan een dump prijs voor het moment.

@Pascal: En wat heb je steken vor de standlichten?

Bij mij zit die Bluevision wel in de koplamp van een 993, en daarvoor zit zo een lens waardoor je de lamp niet kan zien zitten. Ben benieuwd wat het geeft bij een 964 koplamp. Als je alleen voor meer licht gaat, kan je denk ik beter de Visionplus kopen … 💡 Ik heb nu voor in de ‘pharen’ de Visionplus besteld. Dan kan ik eens vergelijken hé 8)

[quote=”fdeville”:2yt6i7t3][quote=”ken”:2yt6i7t3]ik vind niet dat het een Johny effect heeft, ik wou dat zelf ook vermijden, ik wou gewoon een beter zicht in den donker en dat kan je hiermee zeker halen 8)

ne keer gaan halen en laat ons weten wat je er van vind in je porsche
                          ben benieuwd 😉 [/quote]
                          Voila, heb de Philips Blue Visions besteld, samen met de standlichten erbij. Van zodra ik ze heb (en getest heb) laat ik hier iets weten. Alvast bedankt voor de reacties ![/quote]

neem maar een fotoke, ben benieuwd hoe dat staat op een schiffer grijze 964 😉

Anoniem

[quote=”ken”:1mjyd2e7]ik vind niet dat het een Johny effect heeft, ik wou dat zelf ook vermijden, ik wou gewoon een beter zicht in den donker en dat kan je hiermee zeker halen 8)

ben benieuwd 😉 [/quote]
                            Voila, heb de Philips Blue Visions besteld, samen met de standlichten erbij. Van zodra ik ze heb (en getest heb) laat ik hier iets weten. Alvast bedankt voor de reacties !

ken

ik vind niet dat het een Johny effect heeft, ik wou dat zelf ook vermijden, ik wou gewoon een beter zicht in den donker en dat kan je hiermee zeker halen 8)

ben benieuwd 😉

Goede reactie! Ik wilde ook ABSOLUUT GEEN Johny effect. Het resultaat is echter erg goed. Er is geen blauw licht te zien zoals je dat soms wel ziet op die Johnny-bakken. Maar er zijn dan ook veel imitatie produkten in de handel…

Anoniem

[quote=”ken”:wci2bz88]ik heb deze lichten steken op mijn daily driver, het is helder wit en schijnt iets breder en iets verder, zeker eens proberen zou ik zeggen, je zal het verschil wel merken 😉
                                  ik ga ook nog de kleine standlichtjes veranderen want je ziet het kleurverschil.[/quote]
                                  Ik twijfel nog tussen de blue visions en de visionplus. Geven die Blue Visions niet teveel een “johny” look aan de wagen ?

miijn pa heeft er in de 930, je ziet veel beter dan met de standaard lampen.
                                    Geeft een beetje het effect van xenon.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.