philips blue vision

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen philips blue vision

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Heeft er iemand al die philips blue vision lampen in zijn wagen ? Heb er in een automagazine onlangs positieve dingen over gelezen, en ben zinnens er in mijn 964 te plaatsen, in de hoop een klein beetje beter te zien in het donker. Want ik weet niet wat jullie vinden, maar de koplampen van een 911 geven niet veel licht 🙁 shock:

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
      • Naar het schijnt zouden ze iets minder lang meegaan …

ken

ze geven wel iets meer dat klopt en het licht is witter. Ze steken erop van oktober, dus het kan zijn dat ze dit jaar in mss wel moeilijk zouden kunnen doen op de keuring 🙄

Van de keuring gesproken, vandaag met de Porsche naar de keuring geweest, kheb zo’n groen briefje terug gekregen 😀
          in september heb ik 32,50€ betaald voor mijne daily driver en nu heb ik 27,50€ betaald zijn de tarieven verlaagd ❓

Mooi, ik rij ook niet graag in het donker, de 993 geeft ook niet veel licht en als ge dan zo laag bij de grond zit ook nog…

En gaan deze lampen langer mee dan de gewone? Of is daar nog niets van getest geweest?

De Philips Bluvision (of Osram Bluevision) lampen geven tot 30% méér licht alsook een veel WITTER licht. De lichtkleur is 4000°Kelvin wat de Xenon-look benadert. Die lampjes hebben een heel lichte blauwe kleur die je niet ziet als ze in je auto zitten en zeker niet als ze branden. Knappe lampen als je het mij vraagt maar indien je echt uit bent op veel MEER licht, dan moet je de Philips VisionPlus kopen. Deze geven 50% meer licht (zelfde wattage dus geen schade aan spiegel) en ook erg wit licht. Al deze lampen hebben het E-keur merk dus zijn goedgekeurd.
              http://www.lighting.philips.com/nl_nl/consumer/carlighting/1_car_lighting/products_for_car/1_product_homepage.php?main=nl_nl_consumer_lighting&parent=89083467512&id=nl_nl_car_lighting&lang=nl

http://www.osram.com/am_application/index.php

Ik heb net de Osram Cool Blue gestoken en het resultaat is echt wel knap. Mijn lichten schijnen echt helder wit licht. Daartegen zijn mijn standlichten ‘geel’ … Ik had graag ook de Silverstar van Osram uitgeprobeerd maar die lampen zijn wat duur om zomaar even te testen en dan in de kast te leggen …

mijn vader heeft ze indertijd nog op zijn BMW 7 laten steken, maar bleek er opmerkingen over te krijgen bij de keuring!? Ze waren zogezegd “te fel”, en de garagist die er steeds mee naar de keuring ging verwisselde ze sindsdien steeds door de standaardlampen voor de technische controle… (standaardlampen die inderdaad minder lichtopbrengst gaven!)

Geen ervaring mee.
                  Welheb ik vernomen dat je een niet te hoog wattage mag nemen daar anders je spiegels verbranden net als je lenzen.

ken

ik heb deze lichten steken op mijn daily driver, het is helder wit en schijnt iets breder en iets verder, zeker eens proberen zou ik zeggen, je zal het verschil wel merken 😉
                    ik ga ook nog de kleine standlichtjes veranderen want je ziet het kleurverschil.

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.