Home › Forum › Porsche Talk › piep lawaai boxster 986
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 3 maanden geleden door
123.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
fantastisch, best bizar geluid voor een bougie.
En dat er niks anders van symptomen waren..Beste
Bedankt voor de hulp.
Ik heb het gevonden .
Raar maar waar het was een losse bougie.
Ik had het lawaai nooit daar aan gelinkt, maar is dus opgelost.let wel op als je zoiets doet met warme motor !!
Temp gerelateerd is wel heel bizar.. normaal zou je net denken dat dingen minder gaan piepen door op te warmen.
of t moet iets zijn dat uitzet en dan ergens wringt.
Zonder te willen doemdenken, bestuurders kant.. das ook de heetste kant waar bore scoring het meest voorvalt.Bedankt al voor de hulp en info.
Het rare is als de motor koud is heb ik geen lawaai.
Als de temp oploopt tot 80 gr dan begint het lawaai .
En dat is niet altijd aanwezig .
Maar zal deze is zonder riem proberen heel goed ideeMvg
never mind, das duidelijk mechanisch, beetje als een beitel op een draaibank
Of als een falend lager.
verandert de frequentie van het gepiep mee met toerental of niet?
Ik veronderstel van wel en zo ja is het gerelateerd aan iets dat meedraaitVervolg vraag intern of extern
Extern kun je makkelijk uitsluiten :
Haal de distributie riem er af en laat de motor even heel kort lopenJe zal uiteraard een melding krijgen dat je Alternator niet werkt, en dat je moeteen moet stoppen, maar bij koude motor kan je gerust even een minuut of 2 laten lopen, hij zal niet meteen overhitten want er zit koud water in het koude blok.
Piept het ding nog altijd > probleem intern op de motor
Kop
Krukas
Bore score
of een bougie maar dan verwacht ik eerder dat je ook CEL ivm misfires krijgtstopt het piepen, dan is het iets in de distributie
Riem
rollers
spanner
alternator lagers
waterpomp lager
servo pomp
airco pompBtw, dat gepiep was er al VOOR je koppeling en zo deed??
het is bv niet nadien verschenen ,en dat er ergens een verkeerde lange vijs gebruikt is die nu ergens op je vliegwiel sleept??https://www.dropbox.com/s/a809agrco5k8rcv/Spraak%20002_sd.m4a?dl=0
Hallo
Hier nieuwe link .opgenomen bestuurderskant onderaan motor.
Alle deuren dicht .
Heel raar vind het niet .is het wel mechanisch van aard?
klinkt bijna op een soort alarm claxxon piep. als ik mijn deuren wil dicht doen met de keyfob en er nog iets open staat.Iets mechanisch kan ik me niet inbeelden dat het zo consequent reproduceerbaar is bij start, elke keer opnieuw op exacte moment van het starten, zelfs als alles warm is.
kortsluiting ergens op het start circuit zodat soms piept?
losse bougie geeft meer een fluittoon en zou vaker moeten voorkomen dan alleen stationair.
maar voor alle zekerheid ff checken en één voor één alles uitsluiten.
kan je de auto achteraan opkrikken (op op een brug zetten) en een 2de man laten starten, dan kan je toch snel achterhalen waar het geluid exact vandaan komt.Ja spanrollen en belt vervangen.
Is niet enkel bij het starten komt, ook voor als ik aan de lichte sta te wachten .
Heb al geprobeerd met koppeling te spelen , maar komt ook niet van daar denk ik .
Zou het een losse bougie kunnen zijn ?
Heb dit juist ergens gelezen .[quote=”oli4″ post=283704]… heb de belt vervangen samen met de bearings.
Nog steeds lawaai. [/quote]Bedoel je de spanrollen?
Geluid lijkt mij van de pinion of de elektromagneet van de startmotor te komen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.