Piepend geluid Motor-ruimte & verbrande geur bestuurderskant

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Piepend geluid Motor-ruimte & verbrande geur bestuurderskant

• Maker
    Discussie

• kurt
    Deelnemer

OntstekingsblokPorsche930.jpg
      Beste Porchisten,

Porsche 911 (930) Turbo 1984

Toen ik deze avond op weg was naar huis kwam ik in een onverlichte straat dus dacht ik
      laten we de grootlichten (Phares) aansteken zodat we wat verder kunnen zien dan normaal.
      Door te trekken aan de linker hendel kun je deze dus even aan steken ofwel duwen en dan blijven
      ze constant branden. Ik moest eerst een paar keer trekken voor deze wilde werken (slecht contact waarschijnlijk),
      Toen deze na enkele keren trekken en duwen toch werkten begon het plots verbrand te ruiken in de wagen,( ik dacht ook een beetje rook te hebben gezien).
      Waar het juist vandaan kwam kan ik niet echt zeggen want ik heb meteen de wagen stil gelegd.
      Na een 30 tal seconden te wachten heb ik de wagen opnieuw gestart en is de verbrand geur plotseling verdwenen.
      Ik zit nu wel met een probleem want mijn grootlichten (Phares) willen dus niet meer uitgaan, trekken of duwen aan de hendel er veranderd niets aan de lichten, is wel ambetant want alle tegenliggers trekken natuurlijk met hun lichten om mij erop atent te maken dat mijn grootlichten nog werken!
      De verbrande geur kwam volgens mij van recht voor mij (onder het dashboard of vanuit de stuurkolom).
      Iemand die weet wat hier het probleem is?

Er is mij ook nog iets anders opgevallen (was vroeger ook wel al een beetje maar niet zo luid),
      Er komt een piepend geluid (constante piep) vanuit mijn motor-ruimte. Ik denk dat deze komt van mijn ontstekingsblok.
      Als ik de knop voor de lichten aan te steken (2 standen) in de verschillende standen plaats dan veranderd de toon een klein beetje van het piepend geluid??????
      Iemand die weet wat hier het probleem is?

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
      • nieuwe stuurhendel? welk onderdeel versta je hieronder? duur grapje?

waar het piepend geluid vandaan komt weet ik niet maar heb met de hendel van de pinkers, phares hetzelfde voorgehad al was het bij mij dat de phares niet meer werkten, dus volledig nieuwe stuurhendel laten plaatsen en probleem opgelost :salut:

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.