Pijnpunten carrera 3.2 ? waarop letten ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Pijnpunten carrera 3.2 ? waarop letten ?

  • Maker
    Discussie
  • Beste allen,

    In het verlengde van mijn topic over Us import, oldtimersgilis, hierbij een andere vraag: waarop moet je letten bij aankoop of schouwing van een carrera 3.2 of een oldtimers P in het algemeen?

    Voor zover ik weet:

    – Hydraulische kettingspanners (daarvoor motor laten draaien aan 2.000 toeren en luisteren of er een abnormaal geluid is)
    – toeslaan deur van een targa moet ‘zingend’ geluid voortbrengen (anders metaalmoeheid)
    – moet ‘droog’ staan vanonder (carter)
    – vaak is de toerenbegrenzer eruit gehaald
    – roest uiteraard
    – accidenten controleren door opheffen tapijtje in de koffer vooraan
    – rubber checken (waterdichtheid)
    – papieren (carpass of carfax indien us import en facturen onderhoud)

    Mijn vraag : waarop moet je nog letten? wat moet je doen bij een testrit?

    Heeft een specialist onder jullie anders zin mij te vervoegen naar de Porsche in kwestie voor een advies aan een prijske uiteraard?

    groeten

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Als leek lijkt het me verstandiger dat je de auto laat keuren bij een specialist 🙄

        goed idee van langs een muur te rijden!

        Ik vraag waarschijnlijk best ook om de coating vanonder los te maken om alles daar eens te inspecteren?

        thanks!!

        Wim

          Klik maar eens op onderstaande link, zie je waar een aantal pijnpunten zitten. 💡

          https://porscheforum.be/phpBB/viewtopic.php?f=30&t=4630

          Til vooral de rubbers aan de ramen eens op, zie je ook gelijk of hij eventueel fout of goed overgespoten is.
          En als je blaasjes zit op de binnen dorpels deur, heb je waarschijnlijk het zelfde als bij mij.
          Kijk ook goed achter de olie leidingen.
          Bij Targa opletten dat hij niet aan het wijken is, dus goed op naden targa dak en deuren letten.
          Als hem op het krik punt naar boven doet, mag de carrosserie niet teveel doorbuigen, dus ruimer worden naden deur.
          Anders kan metaal moe zijn of hij is op de verstevigingen al aan het (door)roesten.
          We hebben er een gehad waarvan het dak eruit viel tijdens het opkrikken. 😥
          Voor de rest een AKK laten doen, weet je zeker dat veel van die punten gecontroleerd worden, en is het een gebakje, jammer van je centen dan voor de keuring, maar zit je achteraf niet met de andere kosten, en die kunnen behoorlijk oplopen.

            Ik zou gewoon een aankoopkeuring laten uitvoeren bij een dealer op specialist.
            Je moet goed kijken of de naden mooi gelijk lopen, en qua roest vooral bij de dorpels kijken, blaasjes blijken vaak enorme roestplekken te verbergen.
            Tijdens het rijden gewoon voelen of de auto trekt(gas geven tijdens handen van het stuur, en remmen tijdens handen van het stuur), paar keer goed op en neer schakelen en luisteren of er iets kraakt. Voelen of de koppeling goed pakt, remmen/blokken nog goed zijn, banden nog goed zijn, lakwerk er mooi uit ziet(US import heeft vaak doffe lak)
            Om de motor goed te kunnen horen rij ik altijd langs een muur o.i.d, dan kan je alles perfect horen, of de motor een tik heeft of een ander raar geluid(door het weerkaatsen van het geluid van de motor tegen de muur)
            Controleren of de km standen op de facturen kloppen met de stempels, en of er een logisch verloop in zit. Ik wil best met je mee gaan, maar echt specifieke kennis heb ik niet van de 3.2, zullen vast wel mensen zijn die dat wel hebben, maar ik zou gewoon een aankoopkeuring uit laten voeren. Succes

          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.