Pimp & show your garage

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Pimp & show your garage

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Zo’n topic bestond hier nog niet (voor zover ik weet), en zo’n topics staan altijd garant voor knappe foto’s, vandaar.
      Er bestaan ellenlange threads op Internet met de grootste garages gevuld met allerlei exoten, maar ik dacht klein te beginnen en de mijne alvast eens te tonen 😉

Zo zag ze eruit :

Ik werk na m’n uren aan flipperkasten, en de nadruk lag veel teveel op die flipperkasten en bijbehorend gerief. Op bovenstaande foto zijn alle posters & other stuff die flippergerelateerd waren al verwijderd. Toch was het er nog een zooitje en ik wou dat het geheel strakker werd mét een industriële polybeton erin.
      Ik zocht lang naar mooie kasten om erin te zetten, en in de eerder genoemde garagethreads op Internet vond ik mooie foto’s van zwart glimmende kasten. Die opgezocht op ‘t net, maar quasi onbetaalbaar en allemaal te bestellen in Amerika.
      Zo’n uitdaging zien we wel zitten en uiteindelijk zijn ‘t deze kasten geworden :

De vlekken op de vloer moeten er nog uit trekken (kan tot een jaar duren), maar da’s normaal met polybeton.
      De kasten zijn er dus uit Ikea geworden. Persoonlijk vind ik er niets keuken-achtigs aan, maar (slechte) vrienden van mij vragen steeds of ik mijn kookplaat vergeten ben 8)
      Echt goedkoop was’t ook niet, je zit op een redelijk klein oppervlak en vooral de afwerkingsplaten op de zijkanten van de kasten enzo zijn redelijk duur. De zilverkleurige kast met rolluik *moest* ik ook gewoon hebben, en die zijn nu eenmaal niet goedkoop. De “vitrinekast” links ervan ging effectief dienen als vitrinekast ware het niet dat ik er één gekocht heb met melkglas 😳 , en blijkbaar zijn ze ook niet te bestellen met gewoon doorzichtig glas, dus da’s ook een (duurder) kastje dat eigenlijk een beetje overbodig is.
      Nog even een shot van ietsje verder :

Alle “randapparatuur” 😉 is afgewerkt in anthraciete hamerslagverf (tuinslang, elektriciteitshaspel, etc…) om zoveel mogelijk zwart/wit te zijn, met daarbij dan de contrasterende groene muur. Ja, ik weet dat Porsche om rood vraagt, maar ik zie het echt niet graag 8)

Van de andere kant uit bekeken krijg je dan dit :

De trekker en dweil die er nu staan 😉 moeten vervangen worden door een ballchair die ik me 6 weken geleden bestelde, maar waarop ik nog 4 weken moet wachten. Bedoeling is van die in de Martini kleuren te spuiten, maar ik weet niet of ik ‘t ga aandurven :mrgreen:
      Ik heb alvast een zilverkleurige besteld, maar you get the idea :

Een mooie Porsche neon die ik na veel moeite kon scoren op Internet (direct 2 besteld :twisted:) maakt het geheel af …

En voor degene die zich afvragen waar de auto staat …
      When you see it, you’ll shit bricks … 😆 😉

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 531)
      • Verleden week ook gestart aan mijn Porsche cave . Ik heb nog wel enkele weken werk tegen ik kan beginnen schilderen . Kan er iemand wat uitleg geven over die Porsche kleuren ? Op de WEC racewagens zie ik rood , wit en zwart zoals op mijn windjacket . Jullie hebben het over antraciet . Wat is nu de juiste kleur ? Zijn dit ook de officiële racekleuren ? Kan er iemand wat meer vertellen over deze kleuren ?

Attachments:
        • 90071A61-8CAA-46B9-991E-A802940A553F.jpeg

Na de veranda, keuken, badkamer beneden & boven, slaapkamer beneden, berging, chauffagekot & carport ben ik nu eindelijk bezig aan mijn garage : onder de carport staat de 996 C2, in de garage staat o.a. de 996 C4S.

Heb muren vernieuwd, plafond geschilderd, poorten aan de binnenkant geisoleerd, muren geschilderd, elektriciteit gefatsoeneerd, etc …

Morgen de 2 laatste rijen keramisch parket leggen, dan nog invoegen, plinten & “chambrangs” plaatsen, afkitten, rolgoridjn aan de deuropening hangen en dan is de garage eindelijk klaar 🙂

Foto’s volgen als alles klaar is, ik verwacht uiterlijk eind komende week 🙂

Uiterlijk al een zeer groot verschil, nu de rest :up:

Da is toch altijd zo… dat ge zelf kruiwagens en materiaal moet hebben om gelijk te trekken
              De buizen en koppelstukken zelf klaar leggen is overdreven van dieje man
              Is wel goed gelukt :applaus:

Correctie van mijn vorig bericht:

Schrappen: Vrijdag komen ze de beton storten

Lezen: Vrijdag heb ik de beton zelf gestort!

Ik ben ne rustige mens, maar die man van de betonpomp had ik bijna onder de beton gestoken!!!! :censored:

Blijkbaar moet je tegenwoordig alles zelf doen als je beton besteld. Voor 750€ (enkel voor de pomp) mag je de buizen meehelpen uitladen, koppelstukken klaarleggen, en de de beton gieten… ALLEEN. Want die pukkie stak geen hand uit, buiten op de knop aan/uit duwen! Die had niets bij… geen bakken, kruiwagen, waterslang, geen materiaal om dat gelijk te trekken,… alles moest ik dus nog zelf leveren. Dus natuurlijk hevige ruzie op den duur begon hij zelf persoonlijk te worden… Toen was het :what:

Maar enfin, de beton ligt. En redelijk goed, voor ne leek die dat voor de eerste keer gedaan heeft.

20180121_095015.jpg

Dit weekend heb ik wat aan het gedeelte garage gewerkt. Een beetje egaal gemaakt, elektriciteitskabels gelegd en de bekisting gemaakt.

Vrijdag komen ze de beton storten! :happydance:

20180114_161737.jpg

Zal nog ni voor direct zijn denk ik
                    Ik moet nog een volledige renovatie doen van het woonhuis ook
                    K’zou zo veel mogelijk willen recupereren, van hetgeen ik uitbreek da nog goed is, om in de garage te verwerken

Benieuwd naar de verdere vorderingen :up: :up:

IMG_20180112_124657.jpg

IMG_20180112_095113.jpg

Binnen metserij is gedaan
                          IMG_20180112_095123.jpg

IMG_20180112_135510.jpg

Blij te vernemen dat ik nog niet kleurenblind ben 😀

Merci Bompa
                              Ik dacht het wel dat je ging reageren
                              Zonder mijne Nieuwjaarsbrief voor te lezen

Bedankt

Jeb dat is onze Bompa zijne mancave

Dat rood is 3003 rubinrot satin .
                                Antraciet Kleur van levis
                                En voor het wit heb ik 00 wit gebruikt van levis

Is idd moeilijk in te schatten
                                  Niemand hier op het forum van een P-garage ?

Opletten met kleuren beoordelen op een monitor. Wil je zeker zijn dan kun je dit wellicht in een PC nagaan, tenzij iemand bekend is met de inrichtingsrichtlijnen van het moederhuis?

Dat rood kan ook 3003 Rubinrot zijn
                                    En 9018 lijkt me aan de donkere kant.
                                    De 7016 antraciet lijkt er inderdaad zeer goed op.

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 531)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.