Pimp & show your garage

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Pimp & show your garage

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Zo’n topic bestond hier nog niet (voor zover ik weet), en zo’n topics staan altijd garant voor knappe foto’s, vandaar.
      Er bestaan ellenlange threads op Internet met de grootste garages gevuld met allerlei exoten, maar ik dacht klein te beginnen en de mijne alvast eens te tonen 😉

Zo zag ze eruit :

Ik werk na m’n uren aan flipperkasten, en de nadruk lag veel teveel op die flipperkasten en bijbehorend gerief. Op bovenstaande foto zijn alle posters & other stuff die flippergerelateerd waren al verwijderd. Toch was het er nog een zooitje en ik wou dat het geheel strakker werd mét een industriële polybeton erin.
      Ik zocht lang naar mooie kasten om erin te zetten, en in de eerder genoemde garagethreads op Internet vond ik mooie foto’s van zwart glimmende kasten. Die opgezocht op ‘t net, maar quasi onbetaalbaar en allemaal te bestellen in Amerika.
      Zo’n uitdaging zien we wel zitten en uiteindelijk zijn ‘t deze kasten geworden :

De vlekken op de vloer moeten er nog uit trekken (kan tot een jaar duren), maar da’s normaal met polybeton.
      De kasten zijn er dus uit Ikea geworden. Persoonlijk vind ik er niets keuken-achtigs aan, maar (slechte) vrienden van mij vragen steeds of ik mijn kookplaat vergeten ben 8)
      Echt goedkoop was’t ook niet, je zit op een redelijk klein oppervlak en vooral de afwerkingsplaten op de zijkanten van de kasten enzo zijn redelijk duur. De zilverkleurige kast met rolluik *moest* ik ook gewoon hebben, en die zijn nu eenmaal niet goedkoop. De “vitrinekast” links ervan ging effectief dienen als vitrinekast ware het niet dat ik er één gekocht heb met melkglas 😳 , en blijkbaar zijn ze ook niet te bestellen met gewoon doorzichtig glas, dus da’s ook een (duurder) kastje dat eigenlijk een beetje overbodig is.
      Nog even een shot van ietsje verder :

Alle “randapparatuur” 😉 is afgewerkt in anthraciete hamerslagverf (tuinslang, elektriciteitshaspel, etc…) om zoveel mogelijk zwart/wit te zijn, met daarbij dan de contrasterende groene muur. Ja, ik weet dat Porsche om rood vraagt, maar ik zie het echt niet graag 8)

Van de andere kant uit bekeken krijg je dan dit :

De trekker en dweil die er nu staan 😉 moeten vervangen worden door een ballchair die ik me 6 weken geleden bestelde, maar waarop ik nog 4 weken moet wachten. Bedoeling is van die in de Martini kleuren te spuiten, maar ik weet niet of ik ‘t ga aandurven :mrgreen:
      Ik heb alvast een zilverkleurige besteld, maar you get the idea :

Een mooie Porsche neon die ik na veel moeite kon scoren op Internet (direct 2 besteld :twisted:) maakt het geheel af …

En voor degene die zich afvragen waar de auto staat …
      When you see it, you’ll shit bricks … 😆 😉

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 531)
      • De garage eens van een kleurtje voorzien.

[url=https://ibb.co/syT8C7m]

[url=https://ibb.co/6HXj0h0]

Nu nog wat deco voorzien en dan is het af 🙂

123

geen madam dus moet ik geen overdreven denkkracht en geld in keuken of badkamer steken ! 😀

Netjes! Goed over nagedacht!

123

Ik heb niet de volledige hoogte om de onderkant op bv 2 meter hoog te krijgen
              Maar omdat een Cayman niet al te hoog is, kan ik er toch op 1m60 of zo hoogte geraken met de onderkant.

Das nog niet echt rechtstaan maar met een kruk op wieltjes kun je dan wel comfi werken

bijkomende reden dak lift wil, is om project auto in de winter in de lucht te kunnen hangen, zodat de Cayman eronder kan, en de daily erachter .. das enkel als het vriest, omdat ik nie wil krabben 😀

poort boven, dan beide kanten rolluikkast
              links onder werkbank, rechts onder de brug

Cayman moet enkel inde winter dagen onder brug , anders staat hij netjes boven tussen de 2 kasten
              en dan heb ik alle ruimte om te werken.

J

Damn, Stijn, dat liftje daar ben ik jaloers op.

ik wou dat ik de hoogte ervoor had in mijn garage.

123

ding is 5 meter breed, ik parkeer hem gewoon in ‘t midden 😛

In een garage-garage gewoon rubber noppen tegen de muur kleven als voorzorg tegen lakschade bij openen van de deur..

123

op 20 november komen ze mijn huis van voor tot achter hertegelen
                      inclusief de garage al achter

5 op 10 meter dit

Zal nog niet meteen allemaal design zijn.. maar als ik de muren dan eens treffelijk afwerk en nieuw hormann zal het wel strak en nais zijn.

Ook gedaan met cheap rekken, ik zet burorolluik kasten van 2 meter … geen uitslaande deuren, alles netjes uit zicht.

Die dingen zijn oer stevig gemaakt, en kan ik mijn reserve motor blok helftenm koppen en zo er gewoon op of in leggen

Verder nog 2×150 cm zwarte werkbanken, en dan een monolift van twinbusch of zo.
                      En dan kan ik tenminste treffelijk werken 😀

[quote=”vandamme” post=278544]hoe gevoelig is dat voor vuil worden? stof ? uitlaat damp en zo?[/quote]

Hangt van de bekleding af… Als het de bedoeling is de auto te stallen en weggaan is dit overkill. Meer voor een man-cave met auto.

https://www.betersport.be/floor-guards-puzzelmat-120-x-120-x-1-2cm.html?gclid=EAIaIQobChMIrqDg0OSx5QIVk4XVCh3uMQfbEAYYASABEgLPdPD_BwE

Dit heb ik, netjes afgesneden, dun en vuilongevoelig. Stevig genoeg om je kids de deur te laten opendoen zonder zorgen.

123

hoe gevoelig is dat voor vuil worden? stof ? uitlaat damp en zo?

Akoestisch wandpaneel 60×60

Akoestische panelen zijn geschikt en zien er huiselijk uit. Ze bestaan meestal uit een stuk rotswol op een MDF rug met textielbekleding. Je kan die ook zelf in de gewenste afmeting en dikte maken als je een nietjespistool hebt om het textiel achteraan vast te nieten.

Dan kan je mancave/garage meteen dienen om muziek te beluisteren terwijl je je P bewondert..

In de praktijk:

Ik heb een rubbertegel met Tec7 tegen de betonmuur gekleefd…

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 531)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.