Pimp & show your garage

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Pimp & show your garage

  • Maker
    Discussie
  • Zo’n topic bestond hier nog niet (voor zover ik weet), en zo’n topics staan altijd garant voor knappe foto’s, vandaar.
    Er bestaan ellenlange threads op Internet met de grootste garages gevuld met allerlei exoten, maar ik dacht klein te beginnen en de mijne alvast eens te tonen 😉

    Zo zag ze eruit :

    Ik werk na m’n uren aan flipperkasten, en de nadruk lag veel teveel op die flipperkasten en bijbehorend gerief. Op bovenstaande foto zijn alle posters & other stuff die flippergerelateerd waren al verwijderd. Toch was het er nog een zooitje en ik wou dat het geheel strakker werd mét een industriële polybeton erin.
    Ik zocht lang naar mooie kasten om erin te zetten, en in de eerder genoemde garagethreads op Internet vond ik mooie foto’s van zwart glimmende kasten. Die opgezocht op ‘t net, maar quasi onbetaalbaar en allemaal te bestellen in Amerika.
    Zo’n uitdaging zien we wel zitten en uiteindelijk zijn ‘t deze kasten geworden :

    De vlekken op de vloer moeten er nog uit trekken (kan tot een jaar duren), maar da’s normaal met polybeton.
    De kasten zijn er dus uit Ikea geworden. Persoonlijk vind ik er niets keuken-achtigs aan, maar (slechte) vrienden van mij vragen steeds of ik mijn kookplaat vergeten ben 8)
    Echt goedkoop was’t ook niet, je zit op een redelijk klein oppervlak en vooral de afwerkingsplaten op de zijkanten van de kasten enzo zijn redelijk duur. De zilverkleurige kast met rolluik *moest* ik ook gewoon hebben, en die zijn nu eenmaal niet goedkoop. De “vitrinekast” links ervan ging effectief dienen als vitrinekast ware het niet dat ik er één gekocht heb met melkglas 😳 , en blijkbaar zijn ze ook niet te bestellen met gewoon doorzichtig glas, dus da’s ook een (duurder) kastje dat eigenlijk een beetje overbodig is.
    Nog even een shot van ietsje verder :

    Alle “randapparatuur” 😉 is afgewerkt in anthraciete hamerslagverf (tuinslang, elektriciteitshaspel, etc…) om zoveel mogelijk zwart/wit te zijn, met daarbij dan de contrasterende groene muur. Ja, ik weet dat Porsche om rood vraagt, maar ik zie het echt niet graag 8)

    Van de andere kant uit bekeken krijg je dan dit :

    De trekker en dweil die er nu staan 😉 moeten vervangen worden door een ballchair die ik me 6 weken geleden bestelde, maar waarop ik nog 4 weken moet wachten. Bedoeling is van die in de Martini kleuren te spuiten, maar ik weet niet of ik ‘t ga aandurven :mrgreen:
    Ik heb alvast een zilverkleurige besteld, maar you get the idea :

    Een mooie Porsche neon die ik na veel moeite kon scoren op Internet (direct 2 besteld :twisted:) maakt het geheel af …


    En voor degene die zich afvragen waar de auto staat …
    When you see it, you’ll shit bricks … 😆 😉

15 reacties aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 531)
    • Nu word ik nieuwsgierig naar een lang verhaal :popcorn:

        [quote=”911cabriog50″ post=188239]nice, zie dat je er zelfs een toerenteller op gezet hebt 😆

        btw, t’is nog vroeg :sleep: maar erachter staat toch een 993 *luv had je vroeger dan een 964 aan je forumnaam te zien?[/quote]

        Ik had inderdaad vroeger een 964 , en heb die nog steeds (maar dat is een lang verhaal )
        De DAX heb ik enkele jaren geleden opgebouwd en volledig herspoten .
        Het blok is van een Honda Nice , ik had deze in onderdelen al enkele jaren liggen en zo kunnen we er nu nog wat van genieten .k’heb ook nog een 50 cc dax maar deze komt niet meer buiten . (zie foto’s dax + 964 )
        @ Patrick geen probleem ,we kunnen er wel tegen hoor .

        dp004.jpg

        dp007.jpg

        dp009.jpg

          [quote=”911cabriog50″ post=188239]…. had je vroeger dan een 964 aan je forumnaam te zien?[/quote]
          Wil iemand Snoer zijn avond vergallen?
          :wtf:

            2.7’s zijn er inderdaad velen door porsche zelf vervangen voor een S2 motor.
            Was een cadeautje van 160pk naar 210.
            Je hebt naast een S2 ook een S en natuurlijk de turbo.
            Heb al es met een turbo gereden “lichtjes” aangepast naar 320pk en die dingen geven je echt wel het gevoel dat heel snel vooruit gaat.
            S en S2 zijn iets duurder in onderhoud , turbo is het duurste omdat de motorruimte zeer vol zit.
            Dus als je dan iets moet (laten) vervangen kruipt daar meer tijd in.
            De S-series zijn potente cruisers, de turbo doet je werken

            mooie dax trouwens, enkel een ander uitlaat als mod?

              nice, zie dat je er zelfs een toerenteller op gezet hebt 😆

              btw, t’is nog vroeg :sleep: maar erachter staat toch een 993 *luv had je vroeger dan een 964 aan je forumnaam te zien?

                Ik zie dat er hier nog Honda liefhebbers zijn , deze heb ik nog in de garage staan . Ik rij er nog regelmatig mee ook , bij mooi weer wel te verstaan .

                image.jpg

                image_2014-12-10.jpg

                F

                  Ik had toen ook het gewone 2.5 model (1987) al was het maar omdat dat nog allemaal vrij basic is.
                  Voor zover ik me nog herinner : 2.7 16 klepper stond niet zo goed aangeschreven en de S2-motor zit technisch toch heel wat vernuftiger in elkaar dan de standaard 2.5 (dus ook meer onderhoudskosten).

                    Proficiat, maar mooier dashboard zou ik niet durven zeggen….anders en moderner misschien, maar het oude heeft toch ook wel karakter

                    XXX

                      Thanks folks. Ik weet hoe blij ik zou geweest zijn om zo eentje als eerste gehad te hebben, dan kan je toch niet neen zeggen hé :engeltje:


                      @deepee
                      – 1986 – motor 2.5 – stickers origineel achteraan enkel cup spiegels erop. Net verse zeteltjes vooraan waarvan ééntje turbo zitje, zijn beide wel met leder, flinke meerwaarde.

                      Vanaf 2de helft 85 zijn er wat wijzigingen in de 944 doorgevoerd die interessant genoeg zijn om eentje van na die datum te zoeken. Is ook het type II met een véél mooier dashboard.
                      Je kan natuurlijk nog iets later zoeken naar een 2.7 (evenveel vermogen) of een 3.0. Dan moet je een klein beetje dieper in de buidel tasten 😯 worden dan ook S2 genoemd dacht ik.

                      F

                        Proficiat met de nieuwe aanwinst. :drink:
                        M’n *porsche -avontuur is (lang geleden) ook begonnen met een standaard 944.
                        Blijft prijs-kwaliteit een prachtige auto.

                        P.S. Als eerste auto kan dat wel tellen. Hopelijk kan je zoon zich een beetje bedwingen met al die pk’s onder z’n kont. :driver:

                          Proficiat Peter :first:

                            Proficiat leuk speelgoed :up:

                              [quote=”Peter_Targa_84″ post=187230]Volgende week staat deze mee in de garage…
                              https://www.dropbox.com/s/mjh9p919o6emk98/141579915150424400_resized.jpg?dl=0

                              Is niet voor mij maar voor de zoon, vandaag voorschot betaald 😀 [/quote]

                              nog veel (tijdelijk) rijplezier Peter :applaus:
                              ik ben (nog) geen transaxle kenner, dus in mijn onschuldige onwetendheid:
                              – welk type/bouwjaar is dit?
                              – is de bestickering net boven de achterbumper standaard?

                              XXX

                                Thanks Folks :respect2:
                                Hopelijk komen we de volgende forum meeting met twee wagens af :happydance:

                                  :up: gefeliciteerd, hij is in goede handen als ik de eerste berichten lees, veel voordelen, nog eentje…papa brengt hem in de staat die hij wil *luv

                                15 reacties aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 531)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.