Pimp & show your garage

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Pimp & show your garage

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Zo’n topic bestond hier nog niet (voor zover ik weet), en zo’n topics staan altijd garant voor knappe foto’s, vandaar.
      Er bestaan ellenlange threads op Internet met de grootste garages gevuld met allerlei exoten, maar ik dacht klein te beginnen en de mijne alvast eens te tonen 😉

Zo zag ze eruit :

Ik werk na m’n uren aan flipperkasten, en de nadruk lag veel teveel op die flipperkasten en bijbehorend gerief. Op bovenstaande foto zijn alle posters & other stuff die flippergerelateerd waren al verwijderd. Toch was het er nog een zooitje en ik wou dat het geheel strakker werd mét een industriële polybeton erin.
      Ik zocht lang naar mooie kasten om erin te zetten, en in de eerder genoemde garagethreads op Internet vond ik mooie foto’s van zwart glimmende kasten. Die opgezocht op ‘t net, maar quasi onbetaalbaar en allemaal te bestellen in Amerika.
      Zo’n uitdaging zien we wel zitten en uiteindelijk zijn ‘t deze kasten geworden :

De vlekken op de vloer moeten er nog uit trekken (kan tot een jaar duren), maar da’s normaal met polybeton.
      De kasten zijn er dus uit Ikea geworden. Persoonlijk vind ik er niets keuken-achtigs aan, maar (slechte) vrienden van mij vragen steeds of ik mijn kookplaat vergeten ben 8)
      Echt goedkoop was’t ook niet, je zit op een redelijk klein oppervlak en vooral de afwerkingsplaten op de zijkanten van de kasten enzo zijn redelijk duur. De zilverkleurige kast met rolluik *moest* ik ook gewoon hebben, en die zijn nu eenmaal niet goedkoop. De “vitrinekast” links ervan ging effectief dienen als vitrinekast ware het niet dat ik er één gekocht heb met melkglas 😳 , en blijkbaar zijn ze ook niet te bestellen met gewoon doorzichtig glas, dus da’s ook een (duurder) kastje dat eigenlijk een beetje overbodig is.
      Nog even een shot van ietsje verder :

Alle “randapparatuur” 😉 is afgewerkt in anthraciete hamerslagverf (tuinslang, elektriciteitshaspel, etc…) om zoveel mogelijk zwart/wit te zijn, met daarbij dan de contrasterende groene muur. Ja, ik weet dat Porsche om rood vraagt, maar ik zie het echt niet graag 8)

Van de andere kant uit bekeken krijg je dan dit :

De trekker en dweil die er nu staan 😉 moeten vervangen worden door een ballchair die ik me 6 weken geleden bestelde, maar waarop ik nog 4 weken moet wachten. Bedoeling is van die in de Martini kleuren te spuiten, maar ik weet niet of ik ‘t ga aandurven :mrgreen:
      Ik heb alvast een zilverkleurige besteld, maar you get the idea :

Een mooie Porsche neon die ik na veel moeite kon scoren op Internet (direct 2 besteld :twisted:) maakt het geheel af …

En voor degene die zich afvragen waar de auto staat …
      When you see it, you’ll shit bricks … 😆 😉

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 531)
      • Naais

Werken liggen nu even stil. Over een twee weken gaan we ermee verder.
          Ondertussen dan maar al voor wat decoratie gezorgd…
          20180322_171650.jpg

20180322_171823.jpg

20180322_171900.jpg

20180322_171956.jpg

[quote=”Ghost” post=264344]2 kolom brug neemt veel plaats in en staat bij niet gebruik in de weg.
            Ik heb er een gehad en weg gedaan om die reden.
            Plus als je en auto te lang van de grond zet zonder druk op de ophanging krijg je problemen met uw schokdempers.
            4 palen brug is dan beter en heeft nog het voordeel dat je kan stapelen…[/quote]

met een 2-koloms brug kan je ook stapelen hoor; en neemt minder plaats in dan een 4-koloms 😎

2post_lift_adaptors.jpg

[quote=”vandamme” post=264324]nja, als ik toch moet egaliseren zal die steentapijt me worst wezen..Dan zijn er andere opties die me meer interesseren voor de garage. eerst eens zien wat de bonus doet nu in mei, en of ik een 2koloms brug kan scoren.[/quote]

MIjn chape lag ook niet 100% effen, dus heb geegaliseerd met egaline, super product ! Wort KEIHARD en SUPERVLAK (als een biljartlaken !!!) in 6 uur 😛

Heb ik als ondergrond gebruikt om er vervolgens keramisch parket op te vloeren.

In de vloer (op de foto niet te zien, is onder de Noble) zit een schaarlift, ingewerkt in de vloer.

2 kolom brug neemt veel plaats in en staat bij niet gebruik in de weg.
                Ik heb er een gehad en weg gedaan om die reden.
                Plus als je en auto te lang van de grond zet zonder druk op de ophanging krijg je problemen met uw schokdempers.
                4 palen brug is dan beter en heeft nog het voordeel dat je kan stapelen.
                Nadeel is dan weer dat het teveel tijd en moeite kost om uw wagen eraf te halen om te gaan rijden.
                Ook hier spreek ik uit ervaring, dus worden de vrije tijds wagens te weinig gebruikt.
                Ik heb mijn 4 palen brug nog om te kunnen stapelen maar heb ook nog een poets brug bijgekocht.
                20180221_162211.jpg

Dat is eigenlijk de beste optie denk ik voor mensen die niet alle dagen aan auto’s moeten werken.
                Neemt weinig plaats in en met enkele houten leggers of iets dergelijks parkeer je uw auto daar elke dag op zonder dat het veel plaats inneemt.

123

nja, als ik toch moet egaliseren zal die steentapijt me worst wezen..Dan zijn er andere opties die me meer interesseren voor de garage. eerst eens zien wat de bonus doet nu in mei, en of ik een 2koloms brug kan scoren.

Heel erg vlak… Egaliseren dus. De man hierboven heeft ervaring zat, dus je kan hem een foto van de situatie sturen.

123

hoe effen moet die vloer liggen voor steentapijt?
                      ik heb een betonnen plaat van 5 op 10 meter, maar die ligt in golven.. dus om de 10 a 15 cm zit er een golf over de breedte die 1 a 1.5 cm hoog is.
                      heel erg stabiel, daar niet van.

Onbegrijpbaar dat ze die niet gewoon even wat vlakker getrokken hebben na het gieten. lag er al toen ik het huis kocht, dus vijgen na pasen natuurlijk

Pimp Uw Vloer

Philip Kennes in Tessenderlo.

Voor een garage is er een specifieke samenstelling en de primer is uiteraard ook aangepast aan de ondergrond. Bijna elke ondergrond is geschikt op voorwaarde dat die 100% stabiel is. Tegels in zavel gelegd met een dotje mortel zou ik niet als ondergrond gebruiken.

De vloer heb ik nog niet echt bekeken . Al gedacht aan epoxy en race deck . Als ik terug thuis ben , monteer ik eerst het plafond . Daarna zie ik nog … . Yellow sub , mocht je wat info kunnen geven over die zaak die jij kent , geef gerust een seintje.

ewel, daarom dat ik het vroeg.
                            Excuse my “franke muile”, maar het zou zonde zijn de vloer te behouden als je al de rest in orde zet. Dan is al de rest in mijn opinie zonde van het geld en de tijd.
                            Vergelijk het met een lelijk vrouwmens in schone kleren, shminken, gouden ringen en kettingen en een schoon sjakos…..op het einde van de rit blijft het een lelijke vrouw

En er zijn nog mogelijkheden hoor buiten epoxy
                            – renovatie tegel met ontkoppelingsmat
                            – gietchape (look polybeton)
                            – steentapijt
                            – van die racedeck tegels
                            – …

Ik neem aan dat er aan de vloertegels niets gebeurt.

Anders is epoxy een mogelijkheid maar ook in DHZ kost dat snel 30€/m2. Ik weet wel een adres die dat spul verkopen met uitleg, ik heb er al een praktijkdag gevolgd.

[quote=”Cossie300″ post=264169]Vandaag de muren kunnen afwerken . De schilder werken zijn goed gelukt . Ik ben er in geslaagd om mooie strakke lijnen te verkrijgen . Morgenvroeg vertrek ik naar Schotland voor 2 weken , daarna begin ik aan het plafond en de afwerking zoals plinten etc …. .[/quote]

mooie schilderwerken
                                Wat gebeurt er met de vloer?

Jeetje, mooi man, dat is strakker gedaan dan m’n huiskamer!! :applaus:

Ik had zo al een vermoeden. Thx om het te bevestigen :up:
                                    Na de zomer staat dit op planning. Ben redelijk goed in plannen……………… :popcorn:

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 531)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.