Pinkers veranderen & T.C.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Pinkers veranderen & T.C.

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Wie van jullie, met de nodige T.C. ervaring, weet indien je de originele pinkers vooraan (oranje) en achteraan (tevens oranje) van een 993 C2 verandert in respectievelijk witte vooraan en witte op de zijflanken en rode achteraan geeft dit een probleem bij de jaarlijkse Technische Controle ❓

Thx voor de respons,

Eric63

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Ondertussen zitten er vooraan en opzij witte pinkers op die oranje pinken, een mooiere look op midnight blue (vind ik 😉 ). Mede door de goede zorgen van Luc (RSR).

Heeft er soms iemand een set rode pinkers (voor achteraan) voor de 993 in goede staat liggen en die er vanaf wil ❓

Thx,
      Eric

Maar zie wel dat de mistlamp niet kan opgezet worden zonder dat de dimlichten branden.. anders is het weer prijs! En kom niet met de smoes af dat je enkel met goed weer buiten komt 8)
        En m.b.t originele post: witte pinkers met witte lampen zijn bij mijn weten wettelijk!

Als ze branden en ze geven een oranje kleur is alles OK.

Mijn 911 destijds ook voor afgekeurd . Niet toegelaten in het verkeer .
            Een kennnis van me was ermee naar de keuring en die wist de knop niet staan . Hij wees hun op de mistlamp in de achterbalk en ton weizigden ze het in 14 dagen geldigheid .
            Ik ben erme terug gereden en heb hun erop gewezen dat het licht het wel deed .
            Reactie van hun (zelfde keuring als ik de vorige 3 jaar was geweest met deze wagen zonder problemen) . “Oh , maar daar is dus maar één knop van . Dat konden wij niet weten . Dat moest die gast maar weten die ermee reed” 👿 😥

4s

[quote=”skwajee”:366ap5b3]8) .. zit hier in de kempen bij de boerkes, met tractor zal het ook mogen waarschijnlijk..daarmee!

Ben wel al terug naar huis gestuurd, met mijn 911 en rode kaart.. omdat het lampje in de de mistlamp-schakelaar niet oplichte wanneer achterste mistlamp geactiveerd werd! Ook een lachtertje.. hier in Tunrhout!

Grtz[/quote]

wel straf zeg, in brussel (lees schaarbeek) dacht men dat mijn 993 geen achtermistlicht had, dat heb ik ze nog moeten uitleggen …

8) .. zit hier in de kempen bij de boerkes, met tractor zal het ook mogen waarschijnlijk..daarmee!

Ben wel al terug naar huis gestuurd, met mijn 911 en rode kaart.. omdat het lampje in de de mistlamp-schakelaar niet oplichte wanneer achterste mistlamp geactiveerd werd! Ook een lachtertje.. hier in Tunrhout!

Grtz

Probeer het dan maar eens in Hechtel of Alken 🙄 😉

[quote=”911-lover”:172k4b5j]
                    Dus niet wit knipperlicht vooraan of rood knipperlicht achteraan .
                    [/quote]

Hallo, ff correctie.. wit glas met wit lampje mag voorraan als pinker (zijkant ook).. ben ik destijds nog gaan vragen bij keuring voor mijn Audi S4 en heb op dit moment op mijn 964 ook witte pinklichten vooraan.. geen enkel probleem!

Grtz

Bedankt voor de snelle reacties en de geruststelling 🙂

Eric

Kan ik bevestigen, reeds 3j witte pinkers vooraan & zijkant.
                        Achteraan rode, knipperen allemaal oranje dus geen probleem.

Zolang ze maar ORANJE blijven knipperen is er geen probleem .
                          Dus niet wit knipperlicht vooraan of rood knipperlicht achteraan .
                          Anders keuren ze het wel af.
                          En zorg dat de andere lampen een E nummer hebben .
                          Amerikaans telt niet

vooraan mag wit of oranje
                            achteraan oranje of rood

geen probleem

4s

volgens mij gaan ze het niet opmerken,

bij een porsche doen ze op dat vlak niet zo moeilijk denk ik

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.