pirelli pzero 295/30-20″ … 2800km gereden

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop pirelli pzero 295/30-20″ … 2800km gereden

  • Maker
    Discussie
  • Misschien een gekke aanbieding/vraag.
    Zit nog in rodage met mijn 911, 2800km, en ik heb al een lekke linkerachterband. Een schroef recht in een centrale langsgroef van het loopoppervlak. Er lijkt me op de perforatie na, geen verdere schade te zijn, verliest iets van een 0.2 bar per dag. MAAR, we weten allemaal dat OPC niet zot is van banden repareren, en ik ben niet zot van bandenboeren want die hebben al teveel velgen van mij verkloot. Dus ik overweeg, hoe gek het ook is, om een nieuwe band te laten steken (hoewel er in principe weinig aan den deze is).

    Dus vroeg ik me af, heeft er iemand toevallig interesse in een zo goed als nieuwe, maar wel te herstellen wegens schroefperforatie, linkerachterband ?!

    Het is een Pirelli Pzero 295/30-20″, geleverd in juni, slechts 2800 rodagekilometers mee gereden.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • [quote=”bccars” post=146659]Misschien een gekke aanbieding/vraag.
      Zit nog in rodage met mijn 911, 2800km, en ik heb al een lekke linkerachterband. Een schroef recht in een centrale langsgroef van het loopoppervlak. Er lijkt me op de perforatie na, geen verdere schade te zijn, verliest iets van een 0.2 bar per dag. MAAR, we weten allemaal dat OPC niet zot is van banden repareren, en ik ben niet zot van bandenboeren want die hebben al teveel velgen van mij verkloot. Dus ik overweeg, hoe gek het ook is, om een nieuwe band te laten steken (hoewel er in principe weinig aan den deze is).

      Dus vroeg ik me af, heeft er iemand toevallig interesse in een zo goed als nieuwe, maar wel te herstellen wegens schroefperforatie, linkerachterband ?!

      Het is een Pirelli Pzero 295/30-20″, geleverd in juni, slechts 2800 rodagekilometers mee gereden.[/quote]

      Sorry, eventjes niet lullen en er gewoon een ” tapje ” laten insteken.
      Moest het een schroef zijn van bvb diameter 2 cm dan de band via de de binnenzijde laten oplappen ( = vulcaniseren )

      Een degelijk bandencenter kan dan zeker zien moest er inwendige schade zijn.
      Maar, ik kan je gerust stellen dat een band sterker is dan je denkt.

      En…Helaas de enige klapband die ik ooit had was met Pirelli, voor mij NEVER AGAIN perelli…

        ja maar dat is met koud vulca, en zo kan je nooit bekijken of de band te plat of te warm geworden is 😉 Ik heb er al gehad die er langs buiten prima uit zien, en van binnen gans verbrand en de rubber muls er in ligt. Daar rij ik vanzenleve geen 250+ mee 😉

        Wim

          Je hebt al parapluutjes die je langs de buitenkant kan aanbrengen, dus hoeft band er niet meer af. 😉

            Enige correcte wijze van reparatie op zo’n wagen is reparatie dmv een vulcanisatie paraplu van binnenuit te plaatsen, door de vorm van de reparatieplug kan deze er nooit uitvliegen ; dus band van de velg, repareren, en band opnieuw monteren + balanceren.

            Je kan evt als je dat wenst bij ons terecht, (regio Mechelen) doch door de drukte van zomer/winter wissel is een concrete afspraak aan te raden.(PM) Prijs -> een bakje Vedett 😉

            Wim

              Voor die te maken hoef de band toch niet van de velg, daar kun je waar de schroef gezeten heeft een vulkanisatie prop in trekken.

                Gewoon een tip: banden Boons in Mol !

                  Aan dat aantal km zou ik toch gewoon mijn band laten herstellen hoor.
                  Om 1 band te gaan vervangen op dergelijke nieuwe wagen zit je toch al met een minieme slijtage na 2800 km.

                  En, er zijn ook bandencentrales die perfect werken en waar je geen schrik voor moet hebben hoor.
                  Kan je wel een adresje geven waar je 100% gerust mag zijn 😉

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.