- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
25 april 2018 om 15:03
Goedemiddag,
Na de 944 cabrio en een omzwerving langs een paar 914’s heb ik uiteindelijk de droom kunnen waarmaken en heb ik een 911 cabrio van 1986 aangekocht. De wagen is ex usa en ben deze qua looks aan het omzetten naar Euro spec. Stootblokken en lenzen achterbumper zijn klaar (gaatjes + herspuiten is iets voor de winter) maar de koplampen willen me niet lukken. Dacht gisteren slim te zijn (en tijd te kopen) om even snel naar de keuring te gaan met de sealed beams zodat ik mijn plaat al kon aanvragen zodat ik van de weekend of volgende week me eens rustig kon zetten om de euro koplampen te plaatsen. Dikke pluim gekregen ivm de algemene toestand van de auto maar met de sealed beams was niets anders dan gezever. Ik had ze laten regelen bij de garage op 500 meter van de controle maar ben twee keer afgekeurd. Eerste keer stond mijn rechtse lamp goed maar de linkse niet (dus snel ff terug naar de garage) en bij tweede controle stond de linkse goed en de rechtse niet terwijl er aan de rechtse niks meer was gebeurd. Toen ik daar een opmerking over maakte (mijnheer, je collega uit laan 1 heeft een halfuur geleden gezegd dat de rechtse goed was…. antwoord : hij staat daar en ik sta hier en ik zeg dat de linkse goed is en de rechtse slecht….). Foert ben naar huis gereden en ga terug proberen om de eurolampen te steken.
Volgens internet en boek is het een makkie, praktijk vind ik dit niet makkelijk (of ik ben heel onhandig, kan ook). Het verwijderen en aansluiten op zich is niks maar het nieuwe rubber steken en dan de lamp vastzetten met die stomme bout onder rare hoek is een gepruts. Zo’n gepruts dat de bout zelfs afbrak en dat ik ineens twee nieuwe boutjes ben gaan halen (26 euro voor twee, not cheap).
Nu mijn vraag, is er een truukje ? Heb de rubbers al ingesmeerd met vaseline zodat ze beter op de carrosserie blijven hangen en heb er al 1 mm afgetrimd maar ik krijg die verdomde bout er niet in. Gewoon volharden of hebben jullie een tip ? Mss tweede paar handen ? Ter info, heb ook al geprobeerd om de bout 1 draai erin te draaien en dan de bovenkant ring getracht erover te liften maar dit lukt(e) ook niet.Alle suggesties welkom want vanavond ga ik terug een poging wagen zodat ik snel terug naar de heren van de keuring kan.
Groeten
Dax
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.