Plaatsen Targa achterruit

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Plaatsen Targa achterruit

• Maker
    Discussie
  • kennis van mij heeft een 912 Targa volledig gerestaureerd maar de achteruit vormt een probleem. is er iemand die weet hoe dat moet geplaatst worden? groetjes

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • ja en hij deed het grotendeels alleen, ik moest enkel druk uitoefenen op de achterruit, enkele jaren later probeerde ik het opnieuw bij een vriend van me, maar ook toen is het ons niet gelukt, ik begin er zelf niet meer aan, ik laat dat over aan vakmensen zoals Wim 😉 )

Wim

[quote=”mcklusky”:28rmhsxr]
        toen is een bevriend garagist gekomen, na een kleine 10 minuten stond ze erin, het komt erop aan om de trucjes te kennen he…[/quote]

Dat is wel heel erg snel 😯 ik heb er een half uurtje voor nodig. 🙁

dus ik wete waar te gaan als de mijne er terug in moet 🙂 )

ik ben ooit een week aan het proberen geweest om een achterruit in mijn targa te steken, na die week de hoop opgegeven en carglass gebeld, zij zijn een volledige dag bij mij thuis bezig geweest en hebben op het einde van de dag gezegd, ja meneer ik denk dat het best is dat je de wagen eens binnen brengt want we krijgen ze er niet in… zucht

toen is een bevriend garagist gekomen, na een kleine 10 minuten stond ze erin, het komt erop aan om de trucjes te kennen he…

Wim

Begin in ieder geval met een nieuwe rubber als je de ruit er wilt intrekken.
              Oude is te stug geworden, dus in de vuilbak ermee. 😉
              Zorg dat je in ieder geval met 3 personen bent, het is inderdaad geen klus die je even op een kwartiertje doet. Zorg ook dat rubber lekker ingesmeerd is, ook de carrosserienaad niet vergeten.
              Controleer voor je begint of de ruit goed gecentreerd staat, daarna ga je vanaf onderkant voorzichtig trekken, zo gauw je een hoek erin hebt deze goed jaten aandrukken door 2 persoon en naar de andere kant gaan als je daar de hoek ombent de 3 persoon goed laten aandrukken, zorg ook dat de neerwaartse druk ook aanwezig blijft, ruit springt er anders alsmaar uit. Ik weet dat ze bij Porsche zelf zachte rubber hamers gebruiken om ruit op zijn plek te krijgen. Succes in ieder geval met het plaatsen.
              En wil je nog eens een moeilijkere ruit wilt plaatsen, doe dan de achterruit maar eens van een Renault Alpine 110. 😆 😆 hebben we ook de hamer rubber hamer moeten gebruiken.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.