Plaatsing toerenteller met OBC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Plaatsing toerenteller met OBC

• Maker
    Discussie
  • Na een tijdje zoeken naar alle onderdelen die ik nodig had eindelijk begonnen aan het plaatsen van een toerenteller met boordcomputer, een optie die mijn 993 helaas niet had.
    Na redelijk wat zoek en frulwerk is het gelukt en hij werkt nog ook :mrgreen:
    En omdat jullie graag fotokes zien heb ik er hieronder wat geplaatst van de vorderingen.

sized_IMG_0414.JPG

sized_IMG_0415.JPG

sized_IMG_0416.JPG

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • Die brug ga ik er in onze garage dus zeker inzetten.
      Ik heb speciaal de garage groot en hoog genoeg gemaakt zodat het meeste “speelgoed” er in kan.

Ik pm je één dezer en dan spring ik wel eens binnen.

0

[quote=”Daxmanian” post=148088]Yep, dat is em.
        Je bent echt wel van vlak in de buurt dan 😉
        Moet nu spijtig genoeg buiten staan vermits de garage nog niet af is. Ben ze zelf aan’t zetten dus daar kruipt de nodige tijd in.

Spring volgende keer gerust binnen, aanbellen zal niet lukken want die staat er nog niet, komt pas met de nieuwe poort.
        Als er een witte 3 touring staat ben ik normaal gezien thuis. Kan op alle momenten van de dag zijn hoor want ik sta in volcontinu shift.

Kzou wel eens graag naar je 968 komen kijken want zo een staat ook nog op verlanglijstje voor binnen een paar jaar als alle verbouwingen achter de rug zijn.[/quote]

Geen probleem….ben normaal altijd thuis, als ik niet weg ben :driver:
        De 993 is pas uitgeschreven….kost wat teveel in de winter en staat toch stil dus….
        Ben juist nog voorbij gewandeld met het hondje, maar wist nog niet van die touring….
        Heb ook zo’n garage bijgebouwd vroeger….kan nooit groot en hoog genoeg zijn.
        Heb nu spijt dat ik er geen brug in kwijt kan.
        stuur maar een pb als je eens wil komen kijken…koffie is er altijd
        BILD0101600x450.jpg

0
        PB

@de_koen, zolang het zijn werk doet, waarom niet. 😎

Toen ik in de Boxster van The Misses de Cruise Controle bijplaatste,
          heb ik er voor gekozen om zelf een kabelboompje te maken.

Kruipt net wat meer tijd in, maar het geeft wel een degelijkere indruk. 😉

0

Op de 993 was deze in optie behalve op de tiptronic, daar was hij standaard.
            Ik vermoed dat dat op de 964 ook het geval was.

Keuze van bekabeling? Tsja, roeien met de riemen die je hebt hé 😉

0

ferm gedaan enkel de keuze van bekabeling is een beetje raar :sarcastisch

0

Is die boordcomputer in de 964 wel standaard aanwezig of was het daarbij een optie?

0

Yep, dat is em.
                  Je bent echt wel van vlak in de buurt dan 😉
                  Moet nu spijtig genoeg buiten staan vermits de garage nog niet af is. Ben ze zelf aan’t zetten dus daar kruipt de nodige tijd in.

Spring volgende keer gerust binnen, aanbellen zal niet lukken want die staat er nog niet, komt pas met de nieuwe poort.
                  Als er een witte 3 touring staat ben ik normaal gezien thuis. Kan op alle momenten van de dag zijn hoor want ik sta in volcontinu shift.

Kzou wel eens graag naar je 968 komen kijken want zo een staat ook nog op verlanglijstje voor binnen een paar jaar als alle verbouwingen achter de rug zijn.

0

Ja, ik denk dat ik je 993 deze week zag staan ergens aan de dennenlaan (wijk)in het voorbij wandelen met de hond. Was jij niet een garage aan’t bijbouwen?
                    De 993 komt ook niet zoveel buiten, alléén met mooi weer…nu dus uitgeschreven…
                    Heb ook nog een nachtblauwe 968 cabrio.
                    Zal volgende keer eens aanbellen

0

Net te laat dus.
                      Is dus idd niet zo moeilijk maar met obc moet het stuur er af. Zou ook te doen zijn zonder stuur eraf te halen had ik eens gelezen maar denk dat dit wel vrij moeilijk gaat gaan.

Als je het stuur er af haalt zeker batterij afkoppelen anders ga je nadien een reset van het airbag lichtje moeten doen. Batterij ook pas terug aankoppelen als het stuur er terug opstaat.

Ik ben zelf ook van St. Job hoor, technisch gezien gemeente Brecht maar wel degelijk St. Job.
                      Heb je nog niet zien rijden hier, een blauwe 964 en 993 wel. Die wonen vlakbij zelfs.

Als je eens hulp aan iets nodig hebt met de 993 weet maar te zeggen hé, altijd bereid om te proberen.

0

Ondertussen al gevonden op dit toffe forum….kan ik deze winter de lampjes van de toerenteller vervangen.

0

Hoi Daxmanian,

Misschien wat laat voor mijn vraag, maar hoe haal je de toerenteller uit het dashbord.
                          Heb gezien dat je van Brecht bent….ik ben zelf van st-Job

0

Inderdaad Deepee, dat is de handleiding die ik gevolgd heb.
                            Ik heb er ongeveer een half jaar over gedaan om op het gemakje de nodige onderdelen te vinden aan gunstige prijs.
                            Voor de inbouw zelf, vermits ik wel een beetje technisch aangelegd ben en met de soldeerbout overweg kan durfde ik er wel aan beginnen. Als je er de tijd voor neemt is het goed te doen.

0

ik had elders dit DIY project al eens zien passeren, maar niet iedereen durft er aan te beginnen en het blijft toch spannend tot op het allerlaatst tot blijkt dat alles 100% werkt.
                              al bij al is het soms lastiger om aan de nodige onderdelen te geraken zonder de nieuwprijs er voor te moeten betalen.
                              mooi gedaan !

0

:applaus: Proper gedaan.

0

:respect2: :applaus: knap gedaan

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.