Plakkende remmen van carrera 3.0 1977

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Plakkende remmen van carrera 3.0 1977

• Maker
    Discussie
  • Graag mening betreffend plakkende remmen, In welk volgorde ik het beste kan zoeken naar de oplossing.
    Laatst ritje met de wagen gedaan en na een korte rit blijft er continu druk op de rem blokjes.Ik heb dan de rem blokjes vervangen daar ik dacht dat de rem cilindertjes van de rem klauwen te ver naar buiten moesten.
    Maar de remmen blijven nog steeds vastzitten.
    Na een kleine stilstaande periode of zelf tijdens het rijden komen de remmen terug in hun normale positie zodat de wielen gewoon ronddraaien.
    Nu kan ik nog de remolie vervangen of de dichtingen van klauwen of de hoofdremcilinder.
    Groeten Jacques

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Onder de hoofdremcilinder lagen kleine veertjes en de olie van de reservoir ging geleidelijk aan in de grote zwarte pot .

Eerlijk gezegd na 34 jaar en iets meer als 330dkm mocht deze wel vervangen worden.

Wim

jacques911 schrijft:

Het was de hoofdremcilinder

Verklaar het probleem van de hoofdrem cilinder eens Jacques, ben eigenlijk wel een beetje benieuwd wat daar dan het probleem met was.
        Of was de veer gebroken in de remcilinder, zodat de cups de olie onder druk hielden.

ja, dank je

Anoniem

Tof te horen dat het opgelost is.

Het was de hoofdremcilinder

bij elke auto van die leeftijd is het reviseren van de remmen (pistons) denk ik de beste oplossing zoals william al zij, die dichtingen gaan verweren en er komt vuil/vocht in waardoor de pistons vroeg of laat vastraken, vooral als er een tijdje niet mee gereden wordt. En ja als de schijven oververhitten kunnen ze kromtrekken en dan komen er nog kosten bij.

Anoniem

jacques911
                  Ik denk dat je een beetje hetzelfde probleem hebt dan ik een maand geleden.
                  Na wat problemen met inschrijving had mijn Porsche ook bijna een jaar stilgestaan 🙁
                  Wanneer ik ermee begon te rijden had ik ook het probleem dat de remmen bleven hangen.
                  Ik uiteindelijk mijn remklauwen volledig gedemonteerd en nieuwe dichtingen geplaatst.
                  Is best zelf te doen. Ik heb er toen een draadje over gemaakt met enkele foto’s 🙂
                  Ik heb zelfs nog remonderdelen te koop staan op dit forum.
                  Na de revisie geen enkel probleem meer gehad.
                  Best niet teveel km testen, je kan uw remschijven gaan verbranden, en dan kost het een pak meer euro’s.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.