platte accu en raam gaat niet naar beneden, deur kan niet open P 718 boxster ’17

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster platte accu en raam gaat niet naar beneden, deur kan niet open P 718 boxster ’17

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Na 4 maanden niet thuis geweest te zijn is de accu van mijn 718 cabrio 2017 plat. Om de motorkap open te krijgen moet het linker portier open, echter het raam gaat niet naar beneden en zo krijg ik de deur niet open. Heeft iemand een idee hoe het raam tooch omlaag kan of is er een andere mogelijheid ?

miss zo?

Ik vrees dat het toch een beetje harder trekken zal zijn. Dat raam schuift wel omhoog, maar ‘t is niet dat het daarmee vast vast zit. Het buigt ook wel een klein beetje mee.

Als je geen risico wil lopen: bel je pechverhelping, dan moeten zij het maar oplossen.

123

bij oudere gen boxsters zat er een nood kabel achter de plastieken wielkast

Inside the top of the driver’s front wheel well, just aft of the spring coil mount, is a little rectangular corner in the black plastic shroud that lines the inside of the wheel well. Reach under this, and you will feel a “wire” about 1/8″ in diameter. Too thick for an electrical wire (and not in a harness anyway).
            Now tug this cable gently out from behind the shroud and get a good grip on a loop of it. Now pull hard away from the headlight once, and prepare to hear the music of the alarm as the front hood pops open. Grab a 10mm wrench and take off one of the battery cables to silence this thing until you can get your key in the ignition and disarm the thing.
            Disconnect the alarm horn, re-connect something with power to the battery leads, and unlock your car.

Het is gelukt. Dank voor het mee denken
              Stap1: Met plastic bandenwippers heb ik het raam uit de dak gleuf gekregen.
              Stap2: in de zekeringkast de laadzekering gevonden. https://www.youtube.com/watch?v=hdTmeMGwq1M
              Stap3: Een accu booster aangesloten op de speciale zekering
              Stap 4: als de accu booster werkt met de afstandbediening de kofferklep open gemaakt.
              Starten met accu booster en accu lader aangesloten.

Misschien in ‘t vervolg op voorhand de lader aansluiten:engeltje:

of niet op slot zetten …. (maar toch fijn dat je er weer in kunt!)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.