Platte batterij 928

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Platte batterij 928

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    deze maandag mijn gelijkvormigheidsattest gescoord bij D’ieteren 😀 goed nieuws dus
    Op de weg daar naar toe ging echter het waarschuwingslampje van de batterij branden. De spanning liep langzaam terug. Bij aankomst in Brussel zat deze net boven de 10 volt. Op de weg terug daalde de spanning verder tot onder de 8 volt waarna de wagen stil viel. Na ongeveer een uur wachten was de spanning in de batterij weer toe genomen en kon ik weer starten. Na een kwartier rijden was het verhaal weer uit. Spanning onder de 8 volt. Ik heb ondertussen een andere batterij geplaatst en deze stond op ongeveer 10 volt. Ze heeft tijdens het rijden niet bijgeladen maar de spanning is ook niet gedaald. Iemand enig id wat het probleem kan zijn, cq. Batterij,alternator,spanningsregelaar?

    Mvg,

    Igor

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • merci voor de tips :-)))

      gd1

        Igor,

        Volt meter aansluiten op batterij, bij draaiende motor moet ong. 14 volt geven, geeft hij dit niet, nog eens controleren rechtstreeks op alternator want batterij zit achteraan en alternaor vooraan, dus als je achteraan geen 12 volt hebt en vooraan wel is er iets mis met de verbindingskabel, vooraan ook geen 14 volt dan is het de alternator (kooltjes, of diodeplaat).
        Meten is weten.
        Suc6

          Mushroom schrijft:

          Alternator veronderstel ik? Had de mijne een 6 maand geleden ook.
          Een dikke 1100 Euro later kon ik weer verder… 😥

          Kunnen ook gewoon de koolstofborsteltjes zijn die op zijn . Had ik voor en kostte enkele tientjes in de merkgarage inclusief plaatsing .

            Is volgens mij ook de alternator .
            Was het enkel de batterij bleef de wagen gewoon bollen op de alternator .
            Als die het begeeft gebruikt hij de stroom van de batterij op en is het gedaan .
            Ooit voorgehad met een daily driver .
            De batterij van mijn CS was onlnags naar de haaien van het veel stilstaan . Toch perfect de TACB BBQ tour kunnen rijden . Enkel steeds starthulp moeten vragen bij een tussenstop .
            Gisteren een nieuwe batterij (74aH) gekocht en geplaatst (86€ incl) en we kunnen er weer tegen voor een paar jaartjes tegen .

              Alternator veronderstel ik? Had de mijne een 6 maand geleden ook.
              Een dikke 1100 Euro later kon ik weer verder… 😥

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.