Platte batterij na een week ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Platte batterij na een week ?

• Maker
    Discussie
  • Ik rij niet veel kms met mijn 997 4s, maar probeer min 1/week max 1/2weken toch een korte rit te maken(tss50-100km)

Bij langer stil staan gebruik ik een batterijlader

Nu wilde ik gisteren naar Zolder komen(echt zonde dat ik het gemist heb),maar stond dus voor het feit een platte batterij te hebben
    Is de 1e x in het jaar dat ik haar heb dat ze het laat afweten

Direct lader aan gehangen en vandaag start ze zonder problemen

Is dit een kinderziekte van 997 of heb ik binnenkort kosten voor een nieuwe batterij?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
    • Elke stroomkabel kan je verlengen…. krokodilklemmen en stukje kabel…. 😉 moet lukken….

Maar volgens mij is de eerste test effectief de batterij eens laten uittesten, als die ok is, dan kan je verder zoeken….

We dreigen hier off topic te gaan … :bounce:
        Daarom @ bollocks & co : prima filmpje maar ik denk niet toepasbaar op de 997 want die z’n (lege gggrrrhhh) batterij zit vooraan en z’n alternator achteraan, oftewel wat (te) ver uit mekaar. Hebben die multimeters zo’n lange draden ? Of zie ik iets over het hoofd ?

[quote=”cabrio wim” post=257742][quote=”BW” post=257733]
          Maw werk ik van 8u30 tot min 19u 6/7 dagen[/quote]

Lekker dan met je Porsche rijden als je toch 2 zaken hebt.
          En wat andere er van denken moet je gewoon :ass: aan hebben.
          Rij je met een roestige fiets doe jij je zaken ook niet goed, en heb je een luxe auto, dan schep je geld volgens hun.
          Dus gewoon doen waar je zin in hebt. :happydance: :up:[/quote]

100% gelijk Wim.
          Ik heb vandaag ook gewoon mijn ferrari 348 genomen voor een dagelijkse rit van 150 km.
          De wagen was toch nog vuil van de regen Zondag, wat maakt het dus uit als ie wat vuiler zou worden 😀
          Hij staat trouwens makkelijk bereikbaar voor morgen :happydance:
          Te spaarzaam zijn is eigenlijk dom, ik heb dat ook al teveel gedaan in het verleden.

En zo worden sommigen langzaam de grote Goeroe’s van het porschegebeuren.

Gelukkig relativeren zij ook zichzelf: “wat andere er van denken moet je gewoon :ass: aan hebben”, “gewoon doen waar je zin in hebt :happydance: :up: ”

Goed dat Mart zich daarin verkneukelt.

Wim

[quote=”BW” post=257733]
              Maw werk ik van 8u30 tot min 19u 6/7 dagen[/quote]

Lekker dan met je Porsche rijden als je toch 2 zaken hebt.
              En wat andere er van denken moet je gewoon :ass: aan hebben.
              Rij je met een roestige fiets doe jij je zaken ook niet goed, en heb je een luxe auto, dan schep je geld volgens hun.
              Dus gewoon doen waar je zin in hebt. :happydance: :up:

Das een gevoelig onderwerp jongens … :think: :think: :think:

De discrepantie van de Porschist tussen willen, kunnen en doen … :coolness:

En de eventuele consequenties :bounce: :bounce: :bounce:

Maar ja … anywayz :happydance: :happydance: :happydance: afterall als er weer es ff lekker issuh :driver:

Voor mij persoonlijk is het kunnen gaan rijden als je er zin in hebt het aller belangrijkste!! :first:

+1 :up: :respect2:

+1 BW

Als ik tijd heb, probeer ik te rijden, waaronder laatste 2 maanden bijna 2500km met AB events en supersundays
                      Ik ben zelfstandig en heb 2 zaken
                      Maw werk ik van 8u30 tot min 19u 6/7 dagen
                      Als ik thuis kom probeer ik tijd voor mijn klein dochtertje vrij te maken

Is luxeprobleem, maar ben blij mijn droom op mijn 35 te kunnen realiseren

Thx voor de tips, batterij wordt vervangen

Wim

@deepee, als ze dan ook (door dat luxe probleem) niet miauwen over de bij behorende lasten/kosten. 💡 :sarcastisch

123

Tja, als je er meer in huis haalt moet je maar daily gaan rijden.
                          deed ik destijd toen ik er 3 had ook.
                          “Hmm welke haal ik vandaag van ‘t stal?”

En, zeg nu zelf wat is er beter dan een Porsche hebben? 2 Porsches!
                          Zo heb je redundantie in’t geval er eentje onderhoud van doen heeft of zo..

En mens doet toch ook niet elke dag dezelfde onderbroek aan.
                          roteren is de boodschap

[quote=”vandamme” post=257719] … Ik begrijp dat overigens niet goed : Je hebt het ding toch om mee te rijden?
                            Wat houdt een mens tegen om zijn auto eens uit de stal te halen? …[/quote]

Ik denk een mogelijke oorzaak te kennen. Petrolhead zijn en je droom Porsche bezitten is uiteindelijk een zeer verslavende hobby …
                            als je er 1 hebt je steeds het forum in de gaten houdt om hem perfect maken want het is nooit af,
                            als je er 1 hebt je er dus eigenlijk nog wel 1 bij wilt en blijft kijken of er geen mooi uniek exemplaar voorbij komt
                            als je er 1 hebt wil je een nog meer bijzonder exemplaar maar van de eerste wil je niet meer van af

….. en je er uiteindelijk zoveel hebt en tijd in steekt dat er bijna geen tijd overblijft om in allemaal met regelmaat te rijden.
                            :think: luxeproblemen van deze wereld …

Als BW meent zijn Porsche maar 1/week max. 1/2weken te moeten inspannen voor een rit (tss 50 – 100 km) is dat zijn goed recht, kan ook dat zijn omstandigheden daartoe dwingen. Hij zal daarvan wel de gevolgen (moeten) inschatten.
                              Wie is zo onderlegd dat zij/hij de échte Porschist van de anderen kan onderscheiden ?
                              Ieder zijn heug en meug toch !

👿 :driver: 👿

Wim

:happy: :happy: :first:

123

Mijn doel is 2 keer per week het jaar rond.
                                  En heb daar geen enkele moeite mee. Zal eerder op 3 keer per week gemiddelde uitkomen voor de zomer maanden. 2.5 over het jaar genomen.

Ik begrijp dat overigens niet goed : Je hebt het ding toch om mee te rijden?
                                  Wat houdt een mens tegen om zijn auto eens uit de stal te halen?

Een paard dat maar 1 keer per week uit zijn stal komt zal ook niet in conditie zijn.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.