Platte batterij na een week ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Platte batterij na een week ?

  • Maker
    Discussie
  • Ik rij niet veel kms met mijn 997 4s, maar probeer min 1/week max 1/2weken toch een korte rit te maken(tss50-100km)

    Bij langer stil staan gebruik ik een batterijlader

    Nu wilde ik gisteren naar Zolder komen(echt zonde dat ik het gemist heb),maar stond dus voor het feit een platte batterij te hebben
    Is de 1e x in het jaar dat ik haar heb dat ze het laat afweten

    Direct lader aan gehangen en vandaag start ze zonder problemen

    Is dit een kinderziekte van 997 of heb ik binnenkort kosten voor een nieuwe batterij?

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Wim

      [quote=”BW” post=257679]maar probeer min 1/week max 1/2weken toch een korte rit te maken(tss50-100km)[/quote]

      Dat is je eerste probleem al. als hij dan niet aan een lader staat en je gaat om de 1 of 2 weken eens een ritje doen, zal de accu nooit op volle sterkte komen bji die geringe km’s, want op dat moment heb je ook weer stroom verbruikers.

      Dan wat deepee schrijft over de leeftijd van de accu sta ik helemaal achter, ik vervang preventief elke 5 jaar de accu.

      Dus zeg het weer maar eens heren, Porsche is gemaakt om te rijden en te genieten, en niet om in de garage te staan en tegen mensen te kunnen zeggen dat je een Porsche hebt. 😉

      123

        software? nee
        Hardware !

        Maar de mijne heeft nu nog nooit een fout getoond, dus geen idee hoe goed ie werkt 😀

        Anyway, ik woon in Ieper en werk in Gent.

        Afhankelijk van je locatie, alst et doen is kan ik wel iets regelen.

          997 en platte batterijen zwijg me ervan, en ben niet de enige, topics zat hierover op internet, Zwarte Pijl gaf het zaterdag ook nog aan …
          @ Deepee tkx, heel interessant filmpje, heb geen verstand van elektriek maar dit moet wel lukken om zelf uit te testen.
          @ Vandamme : klopt het dat je software hebt om P foutcodes uit te lezen ?

          123

            batterij testen bij onderhoud is beetje lastig.
            Als je er aankomt heeft de auto net gereden, zou hij dus geladen moeten zijn.

            En batterij die geladen is, die is gewoon geladen.

            Het moet al heel erg zijn dat je batterij net tijdens onderhoud het laat afweten en slecht starten tot gevolg heeft.

            Hou rekening mee dat een volledig lege batterij nooit meer zijn oude capaciteit terug zal krijgen.
            elke keer hij compleet leeg is heb je minder maximale Ah capaciteit.
            heb recent de Batterij van mijn Cayman vervangen, ik merkte dat ie af en toe bij warme motor wat traag startte.
            En dat batterij druppellader er geen verschil op maakte. En dat de druppellader na ritje ook niet erg veel moest laden en snel op vol ging staan.

            Soms kan een batterij ook gewoon geladen zijn, en wel nog iets van capaciteit hebben.
            Maar kan hij gewoon geen cca leveren, das de maximale stroom belasting..
            Cayman bv heeft normaal batterij van 700 cca of zo
            maar oude batterij zal bv maar 200 CCA meer hebben.. En dat zijn de dingen die je merkt bij volle belasting , bij warme start en zo.

            Hoeveel CCA een batterij kan leveren , dat is niet eenvoudig te meten tijdens een onderhoud.

            In mijn geval nieuwe Bosch S5 erin.. ding start gewoon veel beter
            en naar mijn gevoel loopt ie ook netter bij stationair en trekt ie ook iets harder..
            Nu ja, ‘t kan ook mijn gedacht zijn, of ‘t kan ook gewoon zijn dat het beestje blij is met de TLC.

            hoedanook, oude batterij moet je niet kostewat kost langer willen gebruiken dan nodig.

            5 jaar en buiten met dat ding.
            Als je niet zeker weet hoe oud, kijk dan eens op de onderhouds historiek, of op de batterij zelf.. meestla staan er merktekens op wanneer ze hem in gebruik nemen.. als je geluk hebben heeft iemand het ook effectief gemerkt.

              Ga ik mij binnenkort is met bezig houden. Eerste dagen/week geen tijd.
              Hadden ze dit niet moeten testen bij haar groot onderhoud deze zomer?
              Alle maakt niet uit, heb het toen ook niet gemeld aangezien het nog niet voorgevallen was

              Thx voor de tips!

                Handige handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=LGB6ZEjGm7Q

                Controleer zoals Deepee voorsteld circuit per circuit of er ergens eentje is die de batterij leeg trekt, indien niet…. alternator laten reviseren, is een stuk goedkoper dan een nieuwe – hier is een adresje in Olen waar vakwerk geleverd wordt: http://starters-alternators.be/nl

                SUCCES!

                  hoe oud is je batterij? elk jaar extra voorbij de 5 jaar is een mooi surplus.
                  indien je batterij nog recent is dan blijven nog 2 mogelijkheden:
                  – alternator laadt niet (genoeg) bij: meet de voltage aan de batterij met draaiende motor, dan moet je rond de 14 volt hebben
                  – lekstroom bij een van de stroomverbruikers: één voor één de zekeringen uittrekken en uitmeten of er ongeoorloofd stroomverbruik op dat circuit zit

                7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.