Plattebatt

  • Maker
    Discussie
  • Daarstraks telefoontje van het vrouwtje. De P. doet niks meer. CV werkte niet. Dan deur met sleutel geopend, raam schoof niet naar beneden, geen interieurverlichting. Kortom: batterij zo plat als een vijg. Laatste keer dat ze ermee gereden had was dag op dag 7 dagen geleden. Auto staat onder car-port (met Future cover)en het was wel even iets kouder ‘s nachts. Normaal met de druppelaar eraan nooit problemen, maar nu de ergste koude voorbij is dacht ik dat het niet (meer) nodig zou zijn. Ik weet dat de 996 / 997 wel gevoelig is op het punt van de batterij, maar na 7 dagen plat, is dat normaal ? Heb ook met de kabels het kofferdeksel moeten openen. Thanks voor de moeite / tips. 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
    • Garantie…
      Kochten ooit een oude krel en het lampje van de remmen bleef branden op ‘t dashboard, verschillende keer voor naar de garage geweest en uiteindelijk was ‘t gefixt, lampje ging niet meer branden.
      Pas later kwam ik er achter dat ze het lampje gewoon afgeknipt hadden… 👿

        [quote=”Mushroom” post=110501]Wat was er dan fout aan dat kabeltje? Connectie naar de massa ergens? Doorgeschuurd??[/quote]

        Wat er juist was weet ik niet. Er is een nieuw stuk getrokken vanaf de zekeringkast langs het dasbord naar de PSM knop. Wagen heeft in maart een viertal werkdagen bij de verkoper gestaan met het probleem. Toen ik hem ging afhalen was er niets gevonden, alles normaal.( ❓ ) Ganse zomer bijna full-time wagen aan C-TEK druppelaar gehangen. Nu met de koude in aantocht P. naar mijn garage gebracht waar men wel degelijk iets kon vinden en oplossen. Factuur aangeboden aan de garage waar ik de P. kocht (uiteraard) met woordje uitleg. Ze kunnen niet tussenkomen. In de garantievoorwaarden (art. 5.6) staat dat elke herstelling in hun werkplaats uitgevoerd dient te worden. (heb ik geprobeerd) Indien ze niet kunnen herstellen zal een hersteller aangeduid worden door de verkoper zelf. Tot zover dan een jaar volledige waarborg. 🙄

          Wat was er dan fout aan dat kabeltje? Connectie naar de massa ergens? Doorgeschuurd??

            Zo’n zaken kunnen je veel kopzorgen geven . 😥
            Bedankt voor de info .

              Dat was te verwachten.
              Zowel het stroomverlies als de vele zoekuren.
              Gelukkig nu terug in orde.

                Voor wie het interesseert: de boosdoener van het verlies van 350 MA was een kabeltje wat van de zekeringkast naar het PSM-knopje ging. 50 cent kosten en veeeel werk/zoekuren.

                Nu verbruikt de P.afgesloten met alarm op actief een 25 MA. Met het marteralarm erbij zit hij op een 45 MA.

                  Ja, een alarm staat er natuurlijk op, alsook een “marter” alarm. Maar afgelopen week heb ik hem gewoon niet afgesloten en dagelijks de batterij opgemeten. Dus zonder alarm had ik op 5 dagen een terugval van 12,50 volt naar 11,30 volt.

                  Ik zal hopelijk binnen enkele dagen de oorzaak met jullie kunnen delen.

                    staat er alarm op , dat kan altijd een dader zijn ! ruzie

                      Nee, da’s het eerste waar we naar keken.

                        Alternator kapot…?

                          Terug van dat ! Na 5 dagen stilstand “nieuwe” 80AH batterij volledig leeggetrokken. Geen dashlichtjes, niks. Met kabels gestart en langs de snelweg vlugvlug naar vergadering gereden. Na enkele uurtjes (3 à 4) wilde ik vertrekken: tiktiktik. Niets meer. Collega met M3 reed grijnzend naar huis. Gedepaneerd worden door mijn vrouw…. raar zene.

                          P. staat nu bij garage. Ben benieuwd wat de oorzaak is. Heeft begin dit jaar een volle week in de garage gestaan waar ik de wagen kocht, maar ze konden daar niets vinden. Alles normaal…..

                          Nu staat hij bij mijn eigen (P.) garagist. Wordt vervolgd. 🙄

                            dankjewel

                              Als de motor draait en je hebt dan 14 Volt dan is de alternator nog goed.

                                Testje laten doen daar waar je de nieuwe batterij kocht.

                                  wij daarstraks ook
                                  gestopt aan bloemen thomas in hasselt en terug ingestapt contact aan en niks meer enkel tik tik tik allez ge kent dat wel he
                                  kameraad gebeld gebeld met jumpstart en van de eerste keer terug aan de gang
                                  nieuwe batt gestoken en alles ok
                                  ik vraag me nu alleen af hoe ik teweten kom of het niet de alternator is die niet meer bijvulde ,als ik rij staat de voltmeter altijd op 14 niet rijden op 12
                                  de oude heb ik gezien stond maar op 10 meer en bijt starten zakte die pijlsnel.(bij rijden ook wel op 14)

                                  daar ook wel ne chique sport classic gezien met gepersonaliseerde plaat,helaas geen foto gepakt , was te pissig

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.