Plattebatt

  • Maker
    Discussie
  • Daarstraks telefoontje van het vrouwtje. De P. doet niks meer. CV werkte niet. Dan deur met sleutel geopend, raam schoof niet naar beneden, geen interieurverlichting. Kortom: batterij zo plat als een vijg. Laatste keer dat ze ermee gereden had was dag op dag 7 dagen geleden. Auto staat onder car-port (met Future cover)en het was wel even iets kouder ‘s nachts. Normaal met de druppelaar eraan nooit problemen, maar nu de ergste koude voorbij is dacht ik dat het niet (meer) nodig zou zijn. Ik weet dat de 996 / 997 wel gevoelig is op het punt van de batterij, maar na 7 dagen plat, is dat normaal ? Heb ook met de kabels het kofferdeksel moeten openen. Thanks voor de moeite / tips. 😉

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
    • Jawadde dadde, ik zal dan maar stoppen met iedere morgen een visoliescapsule te slikken ! 😳

        Heb het deze week nog iemand horen vertellen die met een nieuwe Beetle rijdt: leidingen doorgeknaagd van de marters…

        PB

          En dit allemaal omdat het rubber in onze auto’s aangemaakt is met visolie
          om het soepel te houden. 😉

            Tot op heden alles terug normaal. Het “marter-alarm” zal toch redelijk wat gevraagd hebben van de batterij. En hier zitten weinig marters, dus… 8)

              En nu, nergens meer last van?

                Alles getest, batterij goed, alternator ok. Een verhoogd verbruik kwam door een afthermarket Marter-alarm. Dit is afgekoppeld nu. Er werd ook aangeraden een batterij te monteren die men tegenwoordig in de start/stop wagens plaatst. Die kunnen blijkbaar veel hebben. We zien verder.

                  Zou volgende zaken eerst eens uitproberen;

                  – Batterij cel per cel testen, er kan namelijk 1 enkele cel stuk zijn en sporadisch voor kortsluiting zorgen waardoor de batterij “plat” lijkt met momenten.
                  – Testen op stroomverlies, kan met een simpel testlampje.
                  – Nakijken of de alternator de batterij nog op kan laden, mogelijk is er een probleem met de alternator zelf.

                    volgens mij 2 mogelijkheden:

                    1. Batterij houdt geen capaciteit (Ouder dan 4 of 5 jr?)
                    2. Er is iets fout in de auto, waardoor er inderdaad een continu verbruik is. Is makkelijk zelf te meten door een A-meter in serie tussen de batterij te plaatsen. Een auto in rust verbruikt 25 mA.

                    Mijn boxster heeft nu 3-weken stil gestaan met alarm op (Origineel Porsche). Sleutel erin en starten binnen de 2 seconden! Moderne auto’s gaan pas in rust na +- 15 min afzetten contact!

                      volgens mij 2 mogelijkheden:

                      1. Batterij houdt geen capaciteit (Ouder dan 4 of 5 jr?)
                      2. Er is iets fout in de auto, waardoor er inderdaad een continu verbruik is. Is makkelijk zelf te meten door een A-meter ins serie tussen de batterij te plaatsen. Een auto in rust verbruikt 25 rust mA.

                      Mijn boxster heeft nu 3-weken stil gestaan met alarm op (Origineel Porsche). Sleutel erin en starten binnen de 2 seconden! Moderne auto’s gaan pas in rust na +- 15 min afzetten contact!

                        Hey,

                        ik heb dit ook voor als de wagen binnenstaat en ik de ramen laat openstaan, zal een of andere sensor zijn die extra zijn best doet en veel energie vreet

                        s

                          Zou het toch eens proberen met een andere accu ondanks dat ze zeggen dat ie goed is 🙄

                            Nu de vriestemperaturen voorbij zijn heb ik de CTEK niet aangesloten. Resultaat: op 4 dagen batterij zo plat dat de starter niet rond geraakt. Batterij is getest en in perfecte staat. Alvorens terug naar de garage te gaan had ik graag zelf eens naar het verlies gezocht. Zijn er suggesties van collega’s ? Ik ga eerst de kofferverlichting en motorverlichting eens nakijken alsook de relais van de achterruitverwarming (hardtop) …….

                              Afgelopen vrijdag batterij laten testen. Perfect, niets mis mee ! :wtf: Ook een test uitgevoerd om eventueel verlies te traceren, wederom perfect. Geen verlies. Rrrraarrrr hé !

                                Inderdaad de batterijladers bij Porsche komen van Ctek ,made in China .
                                Als de batterij overleden is helpt geen enkele druppellaser .

                                  Had ik ook met de CS , en dat werd erger en erger tot de batterij niks meer gaf .
                                  Begin van het einde vrees ik en dus tijd voor een andere batterij .
                                  74€ en je bent geholpen zonder gesukkel .

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.