Plattebatt

• Maker
    Discussie
  • Daarstraks telefoontje van het vrouwtje. De P. doet niks meer. CV werkte niet. Dan deur met sleutel geopend, raam schoof niet naar beneden, geen interieurverlichting. Kortom: batterij zo plat als een vijg. Laatste keer dat ze ermee gereden had was dag op dag 7 dagen geleden. Auto staat onder car-port (met Future cover)en het was wel even iets kouder ‘s nachts. Normaal met de druppelaar eraan nooit problemen, maar nu de ergste koude voorbij is dacht ik dat het niet (meer) nodig zou zijn. Ik weet dat de 996 / 997 wel gevoelig is op het punt van de batterij, maar na 7 dagen plat, is dat normaal ? Heb ook met de kabels het kofferdeksel moeten openen. Thanks voor de moeite / tips. 😉

12 reacties aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)
    • Ik heb een originele Porsche druppellader besteld bij ASTARA in Nederland. Voor een kleine € 70 thuis geleverd op minder dan 3 dagen.
      Werkt perfect en is zeer handig in gebruik.
      Foto’s ter illustratie.

Attachments:
      • P1080585.JPG
      • P1080587.JPG

Een batterij valt niet onder garantie ( bij Porsche toch niet )
        Stond vorig jaar in panne in Luxemburg.
        Porsche assistance is ons komen depaneren ( lees starten ) echter bij de eerste stop ( toch een 50km.gereden ) opnieuw Porsche assistance kunnen bellen.
        Dan maar direct (achter de sleepdienst/depanneur ) naar Porsche Luxemburg gereden voor een nieuwe batt.
        Om 12.15u. toegekomen ; sorry mijnheer een batt. valt niet onder garantie , bovendien is het magazijn gesloten en wij hebben geen toegang.
        Je kan wel een vervangauto krijgen…… Van SERVICE gesproken 😳
        Dan zijn we maar lokaal een nieuwe batterij gaan kopen , met 3 jaar garantie 😆

Moet ik eens checken. Wel heeft de P. 2 jaar in en rond de showroom vertoeft. Ook niet echt bevorderlijk voor de levensduur van een batterij denk ik. Valt natuurlijk ook “buiten” de garantie en gezien de afstand naar de verkoper en terug kan ik al beter mijn plan trekken.

Hoe oud is de accu?

Ik heb de CTEK MX 5.0, knap ding. Gebruik hem wel via de stekker aan de batt polen en niet langs de aansteker. Via de batterij kan de auto afgesloten worden en via de aansteker niet omdat de kabel dan geklemd wordt langs deur of raam. Ik vermoed zelfs sterk dat de “Porsche” batterijladers ook van CTEK komen. (zie bijlage) Kabeltje voor lading via de aansteker is extra te bestellen.

Attachments:
              • MXS205_0_0.jpg

heb mij, toen de TT enkele weken geleden ook helemaal plat stond, bij Auto 5 een opladertje gekocht met een aansluiting via de sigarettenaansteker! Is toch heel wat practischer dan al dat kabelgedoe en dat gesukkel op de voorste motorkap open te krijgen…

Mooi Mushroom, de vraag is startte hij gisteren? start hij straks? En zal hij morgen starten ? 😈

Ik vermoed dat hij n de volgende 30 jaar zonder problemen tegemoet kan gaan 🙂

Wel even opletten voor polariteit :mrgreen: :happy:
                    Den “blauwe geschelpten” is thuis van gisteren, is uiteindelijk een feest van over de 1000 Euro geworden: delco, bobijn, alternator, regelaar en nog een prulletje zijn allemaal nieuw/gereviseerd…

Kende dat probleem ook. 5 dagen niet rijden en batterij plat!
                      Reden: anti diefstal systeem met tracking blijft constant verbinding maken via gps signaal zelfs zonder dat ik een abonnement had!
                      Systeem gedemonteerd en alle kabeltjes netjes terug gesoldeerd en sindsdien geen problemen meer, zelfs niet na 3 weken stilstaan zonder aan de druppellader te hangen!

Is natuurlijk mogelijk, maar mijn batt. lader/druppelaar zou normaal moeten aangeven als de batt. defect / versleten is. Kan ook zijn dat dat testje niet echt betrouwbaar is natuurlijk. 🙄 Ik ga eerstdaags bij de garage langs voor een batt. test. Bedankt alvast.

[quote=”RODONDO” post=92423] Laatste keer dat ze ermee gereden had was dag op dag 7 dagen geleden. [/quote]

En is er toen niet toevallig ergens een lampje blijven branden ❓ 💡

… gaat het alarm niet loeien als de accu beneden een bepaald voltage komt ❓ :wtf:

‘t kan natuurlijk ook zo zijn dat, zoals Bully subtiel probeert te schrijven, de accu doodgewoon overleden is – en je ‘n nieuwe zal moeten kopen 😉

Ja, een nieuwe accu :mrgreen:

12 reacties aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.