Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Plots geen voortdrijvende kracht meer !
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 9 maanden geleden door filip vanbrabant.
-
MakerDiscussie
-
10 februari 2007 om 22:48
Zowat 1 week gebeurde het volgende:
– Acceleratie naar 6000 toeren plots rateling onder de motor en geklater en kon niet meer vooruit dus:
– Auto aan de kant, moter draait, kan schakelen maar ratelt onder de motor, geraak niet voor- en achteruit.
– Laten slepen naar huis met voortdurend gerateld onder de motor.Vlug laten nazien…kan boite tanden zijn…kan iets anders zijn…
Heeft iemand dit al ondervonden ? Enige verklaring. Heb geen Porsche technische kennis ?
Alvast bedankt.
-
MakerDiscussie
-
Aan de kant van het rechterachterwiel. Inderdaad, geluk gehad.
[quote=”filip vanbrabant”:2moij4w8]Na verder nazicht zatten alleen de bouten los 😆 [/quote]
Je geluksdag 8) . aan de kant van de motor of de kant van de wielen?
Waarschijnlijk niet op genoeg kg getrokken bij het uithalen van de motor….
[quote=”filip vanbrabant”:1k1awr6a]De wagen zit op 251K km en bij aankoop zo een 4 maanden geleden was de wagen gekeurd volgends de nieuwe kwaliteitspunten en er feiloos uitkwam en toch nu moet konstateren op een aantal gebreken. Dit was toch de basis voor aankoop gezien dit een bijkomende garantie is voor een leek als mij. 😡
[/quote]Ik heb dat ooit gehad met een BMW525TDS . De wagen bekeken en deze was zover ik on zien (ook na testrit) in zeer goede toestand. Omzeker te zijn van de dingen die ik niet kon zien (geen brug) eiste ik dat de wagen blanco gekeurd moest zijn. De BMW garage van Lommel heeft de wagen in orde gebracht , gekeurd en dadelijk naar hier gebracht. Anderhalve maand later bracht ik deze bij BMW Neerpelt binnen voor en grote smering en een nazicht (doe ik steeds bij de eerste keer dat ik een wagen die ik pas heb binnenbreng) gevolg een kostenplaatje van over de 2000€ . Silentblokken op vooraan en alle 4 de schijven en blokken op . De achterste braken zelfs in 2 bij het demonteren. 👿
De schijf voor links want er zit een scheur in, en kan zeer gevaarlijk worden. Momenteel bij remmen, rattelt voorlinks de wagen.
Is het best alle schijven ineens te vervangen als andere gerelateerde delen (remmen, pistons, enz.) ? De wagen zit op 251K km en bij aankoop zo een 4 maanden geleden was de wagen gekeurd volgends de nieuwe kwaliteitspunten en er feiloos uitkwam en toch nu moet konstateren op een aantal gebreken. Dit was toch de basis voor aankoop gezien dit een bijkomende garantie is voor een leek als mij. 😡
Alvast bedankt voor je antwoord.
[quote=”filip vanbrabant”:qx8iolzp]Na verder nazicht zatten alleen de bouten los 😆
Enig idee wat een nieuwe schijfrem kost ?[/quote]
De schijf of e rem ? voor of achter
Na verder nazicht zatten alleen de bouten los 😆
Enig idee wat een nieuwe schijfrem kost ?
[quote=”Vereeken”:3587xgw9]325 USD per kant bij Pelicanparts, wel nog verschepen en BTW en invoerrechten betalen.
Michel[/quote]
Nix van. Laten opsturen naar uw werk als ‘engineering sample’ of ‘warranty part’ met pro forma factuur. Nix BTW en invoerrechten.
MAAR : als ge via uw specialist koopt, en er is iets mis, kunt ge die het leven zuur gaan maken. Als ge moet beginnen met rommel terug te sturen naar den Ameriek, oef uw zending is beschadigd etc, zal uw profijt rap met de noorderzon vertrokken zijn.
Peter R.
[quote=”filip vanbrabant”:2dr7vfef]Hartelijk dank voor de informatie !
Moet de motor eruit ? Kan zo een vervanging terplaatse gebeuren of moet de auto naar de garage.
Doe jij ook vervangingen en zo ja waar ben je gelokaliseerd ?[/quote]
De motor moet er niet uit en je kan ze ter plaatse vervangen als je wil maar wij doen het enkel hier op de brug. Als je nu twee nieuwe wil steken kan ik je en oude bezorgen zodat je naar hier kan geraken. Aan u de keuze
Voilà se de transaxle. Dat is het minst slechte van de twee.
De cardans kunnen eruit zonder de motor te demonteren. Als hij los zit en niet gebroken is kan het zijn dat de studs (met inbus) gebroken of gescheurd zijn. Dat is wreed vervelend, want je moet die uitboren.
De cardans zijn eigenlijk onderhouds items. Om de 50k km moeten de joints gereviseerd worden en op 100k km zou ik sowieso de volledige cardans vervangen. Maar voor hetzelfde geld bol je nog 100k km zonder dat ze scheuren.
Ik zou beide kanten doen en tegelijkertijd de roullementen (bearings) vervangen van de achterste wielen. Die zijn even oud als de cardans.
Je aandrijflijn is dan weer helemaal tip top.Michel
Hartelijk dank voor de informatie !
Moet de motor eruit ? Kan zo een vervanging terplaatse gebeuren of moet de auto naar de garage.
Doe jij ook vervangingen en zo ja waar ben je gelokaliseerd ?
[quote=”filip vanbrabant”:t7wres0q]Ik heb vastgesteld dat de kardans in het rechteracher wiel helemaal loszit !
Als 1 kardans stuk is, kan de wagen nog voorruit op 1 kardans (linksachter), daar ik de wagen in 1e zet niet vooruit gaat, dus combinatie met versnellingsbak ? Dan zou het toch zeer erg zijn boite en kardans 😥 [/quote]
Je wagen kan niet rijden op 1 cardan omdat je altijd en sper hebt dus bij deze is het gedaan dan met rijden.
Nieuw prijs ori ; 392.22 euro stuk incl BTW
Nieuw prijs nam ; 291.63 euro stuk incl BTW
Occa ; 170 euro stukIk heb vastgesteld dat de kardans in het rechteracher wiel helemaal loszit !
Als 1 kardans stuk is, kan de wagen nog voorruit op 1 kardans (linksachter), daar ik de wagen in 1e zet niet vooruit gaat, dus combinatie met versnellingsbak ? Dan zou het toch zeer erg zijn boite en kardans 😥
De Cardan is hetzelfde als de transaxle. Maar mijn frans is niet zo goed. 😀
325 USD per kant bij Pelicanparts, wel nog verschepen en BTW en invoerrechten betalen.Ik denk dat je best de 2 kanten tegelijk vervangt…maar noodzakelijk is dat niet.
Michel
Ik heb nog van andere vernomen dat het de kardan kan zijn.
Ik zal vanavond eens kijken. Wat is ongv. de kost voor een kardan vervanging ?
Alvast bedankt.
Mvg,
Filip
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.