Poetsmiddelen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Poetsmiddelen

• Maker
    Discussie

• Jan Winten
    Deelnemer

Ik ben aan het grondig poetsen van mijn P begonnen en ik vroeg me eigenlijk af wat jullie allemaal gebruiken voor:

Wassen buiten(ik: turtle wax shampoo)
      Leder onderhoud/voeden (standaard leervoeding van de autoshop)
      rubber rond ramen, deuren, …(werd mij aangeraden glycerine te gebruiken?)
      Motorruimte: plastic delen: standaard plastic cleaner
      rest nog met water en doek( en veel geduld) Nog geen ontvetter gebruik.

Ik kijk al uit naar jullie aanbevelingen en goede ervaringen met bepaalde middelen.

Grtn

13 reacties aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
      • [quote=”PVB” post=111305]…, maar om te polieren ga ik te werk met de produkten van Monello …[/quote]
        Alleen hopen dat je dan geen sticky paint hebt, want sommige Porsches hebben daar wel eens last van en dan kom je niet ver met polijstmiddel op basis van olie. Op een 993 ga je daar waarschijnlijk geen last van hebben, maar sommige recentere modellen wel. Dus testen is soms wel handig voor je spullen aanschaft.

[attachment:1]DSC_5554.JPG[/attachment]

Ik heb voor mijn 964 turbo het 5 stappen plan van Meguiars gevolgd (met een ei in m’n broek voor de compound behandeling en schrik voor extra krassen), maar niet het minste probleem en wat een resultaat (zie foto)!!!
          PS: wel +/- 12 uren gepoetst en gezwoegd in totaal, maar met mijn Porsche is dat enkel genieten.

Bovenstaande produkten gebruik ik ook, maar om te polieren ga ik te werk met de produkten van Monello en pas daarna ga ik er nog eens over met de Carnaubawax van bovenstaand merk. Volgorde zoals ik het doe: wassen, goed drogen, kleien, grof polieren en fijn polieren met de DAP en daarna nog eens met de Carnaubawax en ik moet zelf zeggen dat mijn P er als nieuw uitziet.

Alle bovenstaande producten die ik hier heb zien passeren zijn in feite goede producten.

Wat ik ook nog graag kwijt wil is dat een product maar goed tot z’n recht komt wanneer het ook goed gebruikt wordt. Ik heb al gevallen gezien waar bv. een klei werd gebruikt maar waar er soms meer slecht dan goed gedaan werd 😕

De (eventuele) gebruiksaanwijzing van de producten is veelal te beperkt, je kan best wat opzoekwerk verrichten op het net of te raad gaan bij een vakman.

Ps. Hier kan je ook nog een verslag vinden van een wagen die ik vorige zomer behandeld heb. De wagen in kwestie werd ook al eens ‘gepolierd’. De nodige uitleg staat vermeld in het verslag voor de geïnteresseerden.
              Zo zie je maar dat de nodige kennis en ervaring ook vereist is om tot een goed resultaat te komen!

Verslag: http://www.autoforum.be/showthread.php?59123-Exterieur-Detail-BMW-525d-Touring

Of… op sommige pc’s: Ctrl + Alt + pijltje omhoog…
                et voila… :drink:

PT

Oops,… :happy: Draai jullie scherm maar ondersteboven dan,… :mrgreen:

Pt is er precies ondersteboven van :happy: :happy: :happy:

[quote=”PT” post=111254]Ben zeer tevreden over Meguiars,…[/quote]
                      Netjes op te bergen aan plafond! 😎 :respekt:

PT

Ben zeer tevreden over Meguiars,…

image_2012-11-04.jpg

Wassen: ik zou er 1 zonder wax-toevoeging nemen. Zet de wagen gewoon in een goede wax en dan onderhouden met een PH-neutrale shampoo
                            Leder onderhoud/voeden: ben zeer tevreden over de producten van Gliptone
                            rubber rond ramen, deuren, …: eerst goed reinigen met APC (allesreiniger) totdat er geen zwart meer vanaf komt, daarna voeden met PB Trim Restorer (http://www.poorboysworld.com/trim-restorer.htm)
                            Motorruimte: plastic delen: reinigen met APC en beschermen met
                            Aerospace Protectant van 303 (http://303products.com/index.php/protectant/303r-aerospace-protectant-16oz.html)

… en zoals hierboven reeds aangegeven een keer polijsten en goed in de wax zetten. Hoever je daarin wil gaan moet je zelf bepalen. Je kan het met een 1-staps product, maar voor het betere werk ga je in meerdere stappen moeten polijsten en afbouwen.

onlangs stond hier topic over van t reinigen tot en met de wax

Ik gebruik middeltjes van Mc Guire, geeft mooi resultaat !
                              James

je zou de P ook nog kunnen simonizeren, geeft toch steeds nog een extra mooi resultaat

13 reacties aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.