Polieren

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Polieren

  • Maker
    Discussie

  • Gert
    Deelnemer

      Het zou kunnen dat de vraag in het verleden reeds gesteld werd maar de zoekfunctie gaf 0 resultaten zodus…..
      Als de wagen proper is, zie je allerlei kleine krasjes (nadeel van donkere lak) en af en toe een grotere of wat steenslagschade.
      Ik vraag me af of polieren hiervoor de geschikte oplossing is en of dit een langdurig effect heeft!
      Zou je er zelf durven aan beginnen of is het eerder iets voor een professional? En over welk budget spreken we dan?
      Of ben ik gewoon een freak :geek: omdat ik een auto van 9 jaar oud perfect glimmend wil krijgen? 😳 ben nooit zo secure geweest met eender welk speelgoed dan met deze *porsche ! Het is een virus, vrees ik :engeltje:

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
      • kijk eens op http://www.wax-it.be!!
        die mannen hebben mijn bmw gedaan en waaaaauw wat was me dat?
        mooier dan nieuw, proffesioneel advies en producten op stock voor verder onderhoud.
        kijk maar eens op you tube http://youtu.be/nZRsSHBmjrU
        moet je zeker is bekijken om de juiste indruk te krijgen van deze gasten hun werk!!!

        cheers

          [quote=”BC911″ post=160737][quote=”Kevincarrera” post=160722][quote=”BC911″ post=160669]Zijn de Festool-polishes dan niet olie-gebasseerd?[/quote]

          Festool-polishes zijn op basis van water wat ten goede komt voor de operator & milieu..[/quote]
          Bedankt voor de info. Wist dat de GlossIT-producten op basis van water waren, en gebruik deze wel eens.[/quote]

          Ik gebruik soms hun sealant als finisher, super productje!

            [quote=”Kevincarrera” post=160722][quote=”BC911″ post=160669]Zijn de Festool-polishes dan niet olie-gebasseerd?[/quote]

            Festool-polishes zijn op basis van water wat ten goede komt voor de operator & milieu..[/quote]
            Bedankt voor de info. Wist dat de GlossIT-producten op basis van water waren, en gebruik deze wel eens.

              Ik detail en polier mijn zilveren P elk jaar eens, verschil is duidelijk te zien en dus wel de moeite :up:
              Gebruik van goede producten is een must, maar evenzeer de pads waarmee het gedaan word is van levensbelang voor de lak en gebruik telkens nieuwe pads als je kan.

                [quote=”youyou” post=160555]polieren lukt niet bij een zilveren zeker?[/quote]

                Het detailen van een zilveren P brengt evenveel op als een donkere maar met het blote
                oog zul je er minder van zien, onder wit licht & zonlicht zal het verschil wel duidelijk
                merkbaar zijn! :mrgreen:
                Vooral de wetlook is leuk om te zien op een zilveren P, ik heb onlangs een detail gepost
                van een 964 Carrera 4.

                  [quote=”BC911″ post=160669]Zijn de Festool-polishes dan niet olie-gebasseerd?[/quote]

                  Festool-polishes zijn op basis van water wat ten goede komt voor de operator & milieu..
                  Grote verschil met de andere merken zoals 3M (waar ik soms zelf ook mee werk voor
                  bepaalde merken) is dat er geen siliconen aanwezig zijn die een ‘valse’ glans geven.
                  Na enkele wasbeurten verdwijnen de siliconen en komen sommige krassen weer te-
                  voorschijn wat dus niet het geval is met een niet-silicoondragende polish als Festool.

                  Ik ga zeker geen merken of werkwijzen afbreken want zelf detail ik niet alle merken
                  met Festool maar uit ervaring weet ik dat Festool een magnifiek resultaat oplevert
                  bij merken als Porsche, BMW, Volvo..Wax-it heeft deze polishes ook in de webshop.

                  https://www.festool.co.uk/Campaigns/Spring_2012/pages/mpa5000.aspx

                    Zijn de Festool-polishes dan niet olie-gebasseerd?

                      Ikzelf detail al 6 jaar Porsches met de polishes uit het Festool-gamma, aangeraden door
                      P zelf.. Zou ik zeker aanraden voor de profs onder ons alsook de doe-het-zelvers..
                      Er is wel een verschil in polish voor water- en oliedragen lakken!

                      Als jullie vragen hebben ivm detailen/detailen shoot!

                        Harley G, hou er wel rekening mee dat je met jouw Boxster last kan hebben van “sticky paint”, wat wil zeggen dat veel gewone polijstmiddelen zeer moeilijk afneembaar zijn en moeilijk verwerkbaar … Ik spreek uit ervaring ;). Ben de nodige uurtjes zoet geweest met mijn Boxster van 2005 …

                          300€ is in verhouding wel weinig voor een waardevolle wagen.
                          ‘k Heb het uitgerekend, ik werk aan 75€ per uur. Dus alle doe-het-zelf werk dat minder kost, laat ik over aan beroeps.

                          De gewone firmawagen gaat door de wasstraat, als het echt te erg is en mijn ouwerwets degelijke overjas vuil wordt van de autodrempels. Mijn Franse schoonbroer rijdt een Mercedes en is voor zijn beroep vaak in oude Franse en Waalse nijverheidsgebieden. Sinds hij die na aankoop nooit meer wast, heeft hij geen kosten meer ten gevolge van krassen over heel de lengte.

                          Al was ik de *porsche wel in de “self-car-wash” ofte aan de zeep-/water-/was-hogedrukreiniger. Teveel gedoe om mijn eigen reiniger uit te halen en om te bouwen.

                            Kon niet meteen op de naam komen…(Alzheimer light)
                            Inderdaad, juist wassen en afdrogen is belangrijk. Steeds 2 emmers gebruiken, propere washandschoen, grote vezeldoek.
                            Weersomstandigheden ook niet onbelangrijk. Bij te warm weer is een goed resultaat geen evidentie.

                            Verstuurd met Tapatalk

                            S2

                              Oudenaarde = Wax-it 🙂 (zou niet weten waarom we geen namen mogen noemen)

                              Daar ga ik om producten en daar staan altijd pareltjes (exoten).

                              Maar voor 300 Euro ga je daar niet ver komen 🙂

                              Harley, je hebt mijn 996 gezien en ik denk dat die toch redelijk blinkt 🙂 Dus je mag voor een auto van slechts 9 jaar minimum hetzelfde of beter verlangen. Vooral de carwash ontwijken en de “2-emmer” methode toepassen bij het wassen maakt al heel veel uit.
                              Al ga je de toegebrachte waskringen er natuurlijk niet mee uitkrijgen, daarvoor heb je een correctie nodig.

                                De DD van mijn zoon werd onder handen genomen in Oudenaarde bij gekend bedrijf en die was na afloop als nieuw. De specialisten kunnen toveren.
                                🙂

                                Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

                                  Ja dat zijn dus van die dingen die je je afvraagt en waar je je dan een beetje in gaat verdiepen. Wat ik er inmiddels van begrepen heb is dat je laklaag waarschijnlijk minimaal 150 micron dik is, en dat er met polieren slechts enkele microns worden afgehaald (althans dat is de bedoeling). En als je het niet helemaal perfect/goed doet, dat je dan ‘vegen’ gaat zien van je werkzaamheden …

                                  Maar heb ook bedacht dat je perfect kunt oefenen op een stuk autoschroot wat je bij de sloper kunt halen.

                                  Desalniettemin, ik begin er zelf niet aan, maar vind ut geweldig, dus in betere tijden … ja man, helemaal netjes maken! :respect2:

                                  Ik hoorde van een bedrijf hier in de buurt waar alleen maar top-bolides worden binnen gebracht, dat ze de hele auto aanpakken voor 1.500 euro. Dat zijn andere bedragen dan 300 euro!!!

                                  Ik snap inmiddels ook dat als je het echt secuur wilt doen, dat ook een specialist zo maar 2 dagen met je auto bezig kan zijn. Is dus echt wel een heel serieus klusje…

                                    @ Harley (mag niet meer quoten): Dat gaat wel over, geen probleem ! :coolness:

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.