polieren

Home Forum Porsche Links polieren

• Maker
    Discussie

• Deglain Rudy
    Deelnemer

Heeft er hier iemand een adres van iemand die mn wagen degelijk kan polieren? Zwarte cjn.
      Heb dit reeds laten uitvoeren bij car en beauty center in kontich en dit is ronduit schandalig gedaan. Zij hebben er blijkbaar gewoon een product waxoyl over gegoten zonder te polieren want elke waskras is nog steeds zichtbaar in de zon.
      Graag jullie advies.
      Mvg Rudy

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 106)
    • F

[quote=”Jorge” post=211502][quote=”TGeert” post=211435]Vandaag nog 2 Porsche drivers overtuigd deel te nemen …

Workshop gaat door bij Meguiar’s
        Berlaarbaan 85 – 2860 Sint Katelijne Waver
        van: 8uur tot 15uur
        Zaterdag 5 september 14 plaatsen.

Zaterdag 10 Oktober 16 plaatsen.
        – stoffels70
        – bones
        – Krokodile
        – floere
        – herman911
        – TheFab
        – Tgeert
        – Roosenr
        – Rohny
        – Iceman
        – Jorge
        – FirstP
        [/quote][/quote]

Bert kan jij ook is geen workshop geven 😀
          Mooi werk en knappe wagen :lekker:

Wim

Mooi resultaat :up:

En goede spullen Bert 😉

Hi Bert,
              vooreerst : knap werk!
              Kan je wel even voor iemand die dit ook wil kunnen (en hier knarsentandend zit te kijken naar een workshop die georganiseerd wordt en waar die niet naartoe kan wegens andere professionle verplichtingen 👿 👿 👿 ) in het kort uitleggen hoe je zo’n mooi resultaat bekomen hebt!!

Onder het motto “je kan in je jaarlijks verlof niet altijd de haag snoeien”
                Vandaag dan ook maar wat aan het spelen geweest met de poliermachine.
                Het stappenplan dat ik gevolgd heb, kan je terugvinden in de deur. 😆

DSC_0154.jpg

DSC_0155.jpg

+1

Ik stel vast dat binnen deze sector vaak zeer veel verschil zit op de kwaliteit van het geleverd werk.

Ik zie in dit topic een aantal keer een schatting van werkuren passeren, inderdaad, sommige wagens (afhankelijk van de staat) kunnen worden afgewerkt op 8 à 9 werkuren. Echter heb ik zeer veel wagens waar ik 20 à 24 werkuren kan tellen op het einde van de rit. Ikzelf doe het met zeer veel passie en enthousiasme en streef graag naar perfectie, vandaar het hogere aantal werkuren.

Je kan het vergelijken met carrosserie / restauratie: je kan een wagen restaureren op 2 manieren, je kan het binnen een tijdslimiet van bv. 200 werkuren, maar je kan diezelfde wagen ook restaureren binnen een tijdslimiet van 2000 werkuren. Waar zit dan het verschil? 🙂

Ik heb al zeer vaak polierwerk gezien van een erg slechte kwaliteit, vandaar mijn reactie in dit topic. 😉

Sommige klanten willen natuurlijk ook een wachtruimte waar ze WIFI hebben en kunnen werken terwijl hun wagen gedaan wordt of een vervangwagen … Is dan nog moeilijk te vergelijken met een zelfstandige in bijberoep … Maar zoals je zegt, dat is slechts een deel van de markt …

[quote=”stoffels70″ post=211676]Ik volg je berekening JV maar ik ken maar weinig zelfstandigen die werken aan 30 euro per uur. Haal er de btw uit en je zit aan 24 euro. Haal er je sociale lasten af en je zit aan 12 euro netto. Dan heb ik het niet over afschrijving, huur, Elek, etc.

Just my humble opinion[/quote]Men spreekt over een zelfstandig bijberoep 😉 Ik vroeg destijds 40 euro/uur incl. BTW (was een BVBA) en had mijn handen meer dan vol. Toen de caraudio nog volle bak draaide. Sommige concullega’s in de regio vroegen 60-80 euro/uur. Maar hadden in verhouding weinig werk. Verschil was wel dat ik constant wagens thuis had staan waar ik meerdere avonden/nachten/weekends met passie aan bezig was. En dat andere winkels een monteur in dienst hadden die meer hun magazijn aan het borstelen was dan aan het monteren. Reden dat ik ermee gestopt ben was de dalende verkoop van de caraudio en de onlineverkoop van GSM’s (en omdat ik het gewoon beu was en dan vooral het dagelijks gezaag van particulieren).

Nu bekijk het hoe je wil maar 1000 euro vragen is gewoon snel geld verdienen. Maar als er een markt voor is, waarom niet?

[quote=”ken” post=211613]ff het topic nog eens doorgenomen.

bij Sven leer je een goede basis. Enkel met zijn producten natuurlijk 😀
                          Zelf heb ik daar vroeger een cursus gevolgd (toen waren er nog geen cursussen voor de consumenten) deze cursus was firma’s en voor verkooppunten daar heb ik mijn ervaring met een rotary opgedaan. Dat was mijn eerste cursus ergens in 2005 als ik mij niet vergis.
                          zo’n 5 jaar later heb ik eens een cursus gevolgd van de consumenten, dit was meer om de nieuwe producten eens te leren kennen.

zelf gebruik ik een mix van producten, Megiuars, Chemical guys, Dodo Juice, Monello en sinds kort ook Gyeon als het iets meer mag zijn gebruik ik Swissvax 😉
                          Zwart vind ik persoonlijk een leuk kleur, genoeg gezegd, ik zal enkele foto’s posten, die zeggen maar dan 1000 woorden 😀
                          [/quote]

VERY impressive…echt very impressive…u geeft in ruil voor bier de volledige praktijkuitleg ???
                          of heb ik dat verkeerd begrepen :respekt:

En dan spreken we nog niet over personeel dat je misschien in dienst hebt. :think:

Ik volg je berekening JV maar ik ken maar weinig zelfstandigen die werken aan 30 euro per uur. Haal er de btw uit en je zit aan 24 euro. Haal er je sociale lasten af en je zit aan 12 euro netto. Dan heb ik het niet over afschrijving, huur, Elek, etc.

Just my humble opinion

:applaus: :applaus: :up:

Eerste keer doe je dat desnoods op een motorkap die je op en autokerkhof bent gaan halen. Of je gaat zo een Detailing Day volgen en begint dan wat op “wrakken” te oefenen. In principe kan je met wat gezond verstand nooit echt iets fout doen.

1000€ voor een wagen te doen is gewoon te belachelijk voor woorden.
                                  300/400€ zij al meer gangbare prijzen.

Een wagen genre 911 doe je compleet in minder dan 6 uur. Een grotere wagen duurt gemiddeld 9 uur (exterieur en velgen, 5-stappenplan en met een DAP).3

Kostprijs producten is ruw geschat 50€. Aan uren 6 X 30€ = 180€ en 9 X 30€ = 270€ Totaal : 230-320€ en dat is een mooie prijs.

Toch opletten met doe-het zelf! Een wagen van 50000eur mag geen testwagen zijn vind ik..

Ik doe het 7 jaar (bewust) in bijberoep, maar de eerste malen kunnen toch een valkuiil zijn,
                                    er zijn veel factoren nodig die tot een perfect resultaat te komen..

Prijzen pro-detailers WAX-IT en PRO-TECH +/- 1000€
                                    prijzen deeltijdse detailers passie/ervaring als mijzelf +/- 300/400€

mvg

https://www.facebook.com/pages/Superior-car-boat-detailing/141233539282105

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 106)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.