Polieren,simoniseren….

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Polieren,simoniseren….

• Maker
    Discussie
  • Ik heb enkele serieuze krassen op mijn Boxster,weliswaar oppervlakkig(niet tot op de grondlaag).
    Uit ondervinding weet ik dat ik deze kassen niet ga wegkrijgen met de polish die men momenteel verkoopt(turtle wax,Excalibur,ed…),deze zijn enkel goed om een glans te verkrijgen en om eventueel zeer fijne krasjes van bv.car-washborstels te verminderen.
    Ik zou de wagen zelfs helemaal durven polieren met een machine maar moet dan wel de geschikte pasta,polish vinden.
    Hebben jullie enige ervaring met bepaalde produkten,en kan je eventueel iets aanbevelen?
    Is “Commandant nr4 “of de cleaner ervan eventueel goed te gebruiken?

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
    • heleba sponserde gij hiere ? 😉 😆 😆 😆

mja ik zeg altijd 3 dagen omdat ik dan zeker ben dat het er is. normaal vlugger maar kwestie dat de klanten niet elke dag zitten te bellen he 😆

k heb meer dan 35 producten op voorraad ( minimum 6, max 18 )
      vanaf 100 euro verzending gratis 😀

Voila dus bij de Koen kan je meguiars gaan halen.
        Nu voor wie in de streek van Mechelen-Aarschot woont en niet tot in Geel wil rijden dan kan je ook in Tremelo terecht ( http://www.audiotronics.be voor alle info) 😉

Alleen ben ik sneller als het niet op voorraad is. Alles voor 17 uur besteld is de dag nadien ‘s morgens in de winkel 😈 (alleen als het bij de distributeur op voorraad is natuurlijk). Het voordeel als je vrouw elke dag ‘s avonds bij de distributeur voorbij rijdt 😆

Ik heb een grote stand met meguiars producten staan 😆 😆 😆
          Wat niet in voorraad mocht zijn is op een dag of 3 geleverd.

Op de website op mijn site staan al een hoop van hun producten, samen met wat uitleg.
          http://www.kustomcreations.be/kcr/products.asp

Verzending is mogelijk.

Als je krasjes wil verwijderen zal je toch machinaal moeten polieren denk ik.In de polierpasta’s zitten kleine schuurbolletjes zal ik maar zeggen en door op het juiste toerental te polieren (ongeveer 1200t/m) breken ze geleidelijk af en zo krijg je uiteindelijk een mooi glanzend effekt.Dit toerental kan je met de hand natuurlijk niet bereiken of anders ben je nen hele straffe.. 😉

@ Audiotronics

En waar mag dat dan wel zijn??

Heb gisteren de wagen eens onder handen genomen met de gewone polish-wax die in de handel verkrijgbaar is,maar ben niet tevreden met het resultaat.
              De zeer fijne krasjes zijn wel wat verminderd maar de krassen waar ik het oorsprongkelijk voor gedaan heb , die zijn nog zichtbaar.

Denken jullie dat het met meguiars wel een beter resultaat zal geven?

Meguiars is het product. ik weet een goed adres waar ze dat hebben 😉 😆

Ik poets(te) elke week met meguiars en het resultaat mocht er zeker zijn. Na een derde of vierde keer komt de “wetlookglans” er echt op te zitten. Maar nu is het al weeral even geleden en is het terug een “doffe” kleur geworden.

polieren is inderdaad zo een van die zaken die je best niet de eerste keer op je mooie Porsche doet… 😉

Gelukkig hebben Duiste wagens à la BMW en Porsche en dergelijke een zeer goede reputatie wat de kwaliteit en dikte van hun spuitwerk betreft… het verschil met bvb Franse auto’s is ook op dat vlak pijnlijk groot. Een vriend van me wou zijn Franse auto ook ooit eens polieren, zat echter in no time door alle laklagen door! 😆 De prijs die die Duitsers als optie voor hun metallic verven vragen is soms krapuleus… maar de kwaliteit mag er wel zijn!!

Meguiar’s is heel goed spul!

Machinaal polieren zou ik zeker niet doen op je eigen wagen als je daar geen enkele ervaring mee hebt! Je kan er meer schade mee aanrichten dan goed doen…

@ Dixie:

You’ve got mail 😛 P P P P

Hallo,ik heb al veel auto’s gepolierd en ben een beetje een perfectionist,als je wil kan je eens tot bij mij komen en dan kan ik eens zien wat mogelijk is bij uw auto.Ik persoonlijk ben voorstander van meguiars daar krijg ik het mooiste resultaat mee.Je mag me altijd eens bellen op 0495-577693..

commandant 4 zoals die vroeger hete was een goed produkt om verweerde lakken terug oke te krigen maaaaaar……………

zeer gevaarlijk spul als je op de kanten wat hard wreef zat je door de lak

alle polishen zijn eigenlijk vloeibare schuur papieren en die halen allemaal een zeer dunne laaag lak eraf

voor een goede polisch betaal je al rap een 20 a 25 euro en om het echt goed te doen moet je in stappen polijsten dus zeer grof , grof ,fijn, fijner en dan hoogglansen eventueel nog een beschermlaag erop en dat natuurlijk met de juiste spons voor elke stap

en dan krijg je echt beter dan splinternieuw resultaat

als je nog noooit een auto gepolijst hebt met de machiene is dat ook een delicate zaak dus voorzichtigheid geboden

ik kan u wel een paar adressen bezorgen die dat super doen voor een eerlijke prijs en mocht het dan toch misgaan (zeer kleine kans )dan wordt de wagen op hun kosten hersteld 😆

met commander 4 zou ik opletten.
                            Ik gebruik die alleen om velgen te polieren en andere chrome dingen.
                            Ik denk dat je voor het poliern van je lak een andere commander nodig hebt, ik denk dat het op de pot staat.

Commander is perfect voor de job maar moet wel met verstand gebruikt worden. Zoals je weet heeft het een schurend effect, daarom krijg je ook mooi de krassen weg, op voorwaarde dat ze niet tot op metaal zitten uiteraard.

Werk voorzichtig uitvoeren machineel, niet met de hand.
                              Ga ook systematisch tewerk en probeer eerst met de fijne korrel.

Daarna machinaal terug opblinken.

Bij twijfel kan je best even een vakman raadplegen.

[quote=”jack bauer”:2clzumf1]Ik heb enkele serieuze krassen op mijn Boxster,weliswaar oppervlakkig(niet tot op de grondlaag).
                              Uit ondervinding weet ik dat ik deze kassen niet ga wegkrijgen met de polish die men momenteel verkoopt(turtle wax,Excalibur,ed…),deze zijn enkel goed om een glans te verkrijgen en om eventueel zeer fijne krasjes van bv.car-washborstels te verminderen.
                              Ik zou de wagen zelfs helemaal durven polieren met een machine maar moet dan wel de geschikte pasta,polish vinden.
                              Hebben jullie enige ervaring met bepaalde produkten,en kan je eventueel iets aanbevelen?
                              Is “Commander nr4 “of de cleaner ervan eventueel goed te gebruiken?[/quote]

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.