Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche filmpjes › politie agent verkoopt omgekatte porsche
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 1 maand geleden door Mark986.
-
MakerDiscussie
-
28 oktober 2012 om 08:32
zelfs agenten doen het 😕
http://www.youtube.com/watch?v=sRkl0xQfaHc -
MakerDiscussie
-
Ga mijn wagen ook altijd ter goeder trouw verkopen, dwz eerlijk mededelen indien er geweten defaults zijn (eerste verkoop met de boxster zo zelf de verkoop ingetrokken). Als er daarna onverwachte zaken zijn, tja, anders ettelijke duizend meer leggen bij een handelaar en dan daar hopen op garantie….
Zoals jij zijn er weinig hoor Koen. Hulde daarvoor.
Als je een gekeurd prijs had en hij wou cheap zijn en slechts de ongekeurd prijs betalen, dan had hij bij mij ook cheap gekregen = Trekt uw plan :music:Hebben zo ooit een Skoda verkocht en drie maand later kregen we telefoon om te zeggen dat de koppeling kapot was en “hoeveel we daar wensten bij te leggen want hij had de auto nog maar 3 maand van ons gekocht”?
Nog nooit zo hard gelachen! :happy:Als je iets koopt zit je ermee (althans in mijn wereld en zonder enige afspraken over garantie (ie particulierverkoop)). Was de 912 in panne gevallen op weg naar huis (toen ik hem net gekocht had) zou ik die laten takelen hebben. Ik zou niet verwachten enige tussenkomst te krijgen van de verkoper, want wie zegt dat ik dat beestje niet constant in 2e over de autosnelweg zitten sleuren heb?
Verkocht = verkocht. Zowel als koper dan als verkoper, waar trek je anders de grens? Na een week? Een maand? Op 500 Euro kosten, of op 5000 Euro kosten? Dit terwijl je particulier bent en niet verplicht tot enige garantie…[quote=”Mushroom” post=110714]Makkelijker gezegd dan gedaan…
De koper zijn geld teruggeven… en wat als dat geld al uitgegeven is aan een andere auto? [/quote]Ik weet natuurlijk enkel hoe ik zou reageren .
Ik heb verleden jaar mijn Audi ongekeurd verkocht .
Ik had een gekeurdprijs en een ongekeurdprijs en de koper had een vriend garagist en wilde de wagen ongekeurd .
Ik wist dat enkel de achterbanden moesten vervangen worden en voor de rest de wagen perfect was .
Ondanks dat hij zelf voor de ongekeurdprijs koos maar er ineens twijfel van zijn vrouw kwam heb ik op papier laten zetten dat als de wagen om iets anders zou afgekeurd worden dan de achterbanden ik de wagen zou terugnemen .
Voor dat ze de Audi kwamen halen had ik de Subaru al gekocht .
Ze zijn een week na afhaling naar de keuring gegaan en idd enkel de achterbanden zorgde een probleem . Die vervangen en verder was de wagen perfect .
Had ik die terug genomen indien er iets anders scheelde ???
Ja , want voor mij is een woord een woord en ik zou er slecht van slapen moest ik iemand in het zak gezet hebben .
Kleine nota : Verleden week een mail van de eigenaar van de Audi gekregen dat de wagen weer glansrijk door de keuring is gekomen en dat ze er nog steeds super tevreden over zijn.
Kijk , daar doe ik het voor .Ik reed der ook al 3 jaar mee rond en ik heb opvragingen gedaan bij de voorige eigenaars tot bij de duane waar bleek dat deze officieel als een groene van zwitserland naar ons land was ingevoerd
dus volgens mij was der geen probleem en ik ging niet roeren in ne pot mee problemen waar er geen waren, deze werd later verkocht aan twee marokanen die zich der steendood mee gereden hebben , auto was ook niet meer bruikbaar dus zeg nu nog dat die nooit problemen oplossen die mannen 😀grtz Geert
Makkelijker gezegd dan gedaan…
De koper zijn geld teruggeven… en wat als dat geld al uitgegeven is aan een andere auto? Denk jij dat jij jouw geld gaat terugkrijgen van die waar jij hem van gekocht hebt? Remember: voor zover jij weet is alles OK met die wagen, je hebt er tenslotte 10 jaar mee naar de keuring geweest waar er niets werd over gezegd. Daarbovenop, als je al 10 jaar met die wagen rondrijdt is het goed mogelijk dat de verkoper van indertijd verhuisd of failliet of gestopt is.Het kan idd zijn dat de agent geen schuld heeft in het omkatten , maar wel als mens .
Ikzelf zou in zo’n geval de koper het geld teruggeven en zorgen dat ik alles zelf in orde maak vooraleer het verder te verkopen .
Niet zoals de “brave onschuldige” agent nu doet , want imho is dit even schuldig .
Net als het verhaal van Geert dat ik hierboven lees . Je had je verhaal bij de verkoper moeten gaan halen (die is verantwoordelijk voor wat die verkoopt) en niet een ander (de nieuwe koper) ermee opzadelen .Ik heb dat voor gehad met ne mercedes, gelukkig zijn we der zelf achter gekomen en niet de schouwing
Ik kwam er achter toen ik in de garage ne nieuwe filter voor de automatische boite bestelde, toen vertelde ze me dat dit niet kon omdat volges de chassis nummer het een handgeschakelde zou zijn, mijn schoonpa die toen bij de mercedes werkte heeft toen alle specificaties volgens chassis nummer opgevraagd en ik zou nen grijze handgeschakelde met sper achteraan moeten hebben en een blauw lederen interieur en blauwe kap, de mijne was ne goene met zwart leder, zwarte kap, automaat en gene sper, toen vond ik het tijd den auto toch maar weer door te verkopen :engeltje:
Mja, het feit dat’t een politieagent is doet weinig ter zake IMO.
Vriend van mij heeft net hetzelfde voorgehad: Hij koopt een Golf break, gaat ermee naar de keuring en rijdt er dan een jaar of 10 probleemloos mee rond. Hij verkoopt de auto, die mens gaat ermee naar de keuring en daar blijkt dat de wagen al lange tijd als gestolen geseind staat in Spanje…
Wie is hier in fout?
Niet mijn vriend (die in dit geval krak hetzelfde gedaan heeft dan de politieagent in dit filmpje).
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.