Politie Porsche.

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Politie Porsche.

• Maker
    Discussie

• Wim
    Deelnemer

Zoals de titel al beschrijft zoek in opdracht een oude Belgische politie Porsche targa.
      Ik wist er eentje te staan maar die wordt niet meer verkocht.
      Dus als jullie iets weten te staan laat maar weten, de staat van de Porsche maakt niet uit, als hij maar compleet is.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 81)
      • Mcklusky, daarvan zal ik nu eens slecht slapen si, dat jij die onderdelen hebt en ik nie :think:

Ik heb er ook ooit één gehad, heb daar nog een heel papieren dossier van hier, en tot voor kort had ik ook nog een hele rits chassisnrs van belgische rijkswachtporsches die ooit door een garagist uit Perk werden opgekocht om te overspuiten en verder te verkopen, daarvan heb ik er drie kunnen terug vinden, maar deze mensen wilden de wagen niet verkopen… Bij geen van deze wagens was nog te zien dat het een ex rw targa betrof. Ik heb wel nog 2 volledige sets liggen van de politie optie, de extra kabelboom, de dashboardknoppen, de relais voor de sirenes en zwaailampen, de sirenes, de extra antenne,de stopborden en de originele zwaailamphouders (met 911 onderdeelnrs op).
          Helaas ben ik na een HD crash op mijn laptop de meeste gegevens en foto’s van mijn speurwerk kwijt…

Het kenteken is geschrapt op 21-03-2000

… deze was te zien op de tentoonstelling over Porsche in Autoworld Brussel, januari 2014. Lijkt me wel een verdachte nummerplaat 💡

IMG_5279.jpg

Komt erop neer dat je het blauwe zwaailicht moet verbergen (iets over trekken). Verder geen probleem want de originele rijkswacht porsches hebben niets meer van de huidige prioritaire voertuigen.

… idd 911cabriog50.

De wetgever is duidelijk over wie er “bijzondere lichten” mag voeren.

– Art. 28§2.1°c – KB.15/03/1968 : Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto’s, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.

image_2014-12-08.jpg

Bij ons verderop zit de Zoete Inval en dat is een rustplaats voor de Politie ambtenaren.
                    Een vriend van me werkte bij de Rijkspolitie en kwam regelmatig met zijn witte Carrera een bakkie doen.
                    Hij was gek op mijn eerste 911 en kocht later een 3.2 coupé en samen mooie ritten gemaakt o.a. naar Stuttgart :driver:

In mijn tienerjaren stond er soms zo’n rijkswachtporsche op onze oprit geparkeerd. Dit kwam doordat mijn vader rijkswachter was, en zijn collega’s soms eens langs kwamen. Ik zat toen op onze brievenbus, naast de Porsche, ernaar te kijken, tot ze terug vertrokken. Toen vond ik dat al fantastische wagens en ik denk dat ik toen het virus opgelopen heb 😀

Ook ik zie mijn jeugd voorbij gaan op het plein.
                        Denk dat ik aan de meeste wel heb gewerkt 😳
                        Die Triumph rechts onder, mijn zus had een Vitesse en die had een kleine 6 cilinder met overdrive.
                        Die Fiat 850 coupe had je ook in een sport en dat reed best goed.
                        In die jaren kwam Datsun/Nissan en Toyota opzetten, joh wat waren dat sterke auto’s, motoren en bakken gingen niet stuk.
                        Zeg Wim weet je nog die contactpunten van een Eend en Ami, eerst die koelvin weg en dan kon je erbij, en wat te denken van die trommelremmen daar kon je het ook op leren.

Wim

Klopt hahahaha, ik heb al vanaf mijn 18 jaar iets achter mijn gat hangen. :mrgreen:

natuurlijk veronderstel ik dat het je eerste maal niet is :sarcastisch

Wim

Je ziet dit :relaxman: toch, dus veel zin in om dit te doen.

En trailers laden hoeven ze mij niet te leren. 💡
                              Ik vertrek niet of de auto moet mooi in midden lengen trailer gecentreerd staan en disteldruk nooit boven de 65 kg.
                              En belangrijkste is een trailer van een goed merk., en een auto die dat met gemak aankan. 💡

ik vind vooral de tractor op de parking wel leuk :applaus: 😆

zeg nu niet dat je dat met tegenzin doet hé, knappe wagens gaan halen. Be carefull, filmpje met trailer in andere topic werd trailer van horror scenario.
                                  Voor de post daarvoor, ik woonde op een marktplein en herinner me dat nog heel goed, die Diane, knap als je zo zou kunnen flashbacken en er een paar terug meebrengen, niet alleen die hé, ik zou Wim zijn politiewagen ook terug meebrengen, kwestie dat je dan minder werk zou hebben.

Wim

Bedankt heren, ga er dinsdag even achteraan, want mag morgen eerst naar Borgercompagnie voor carrosserie een KTL te geven, en op terug weg nog even een Aston oppikken.
                                    Dus 800 km met trailer voor de boeg. :relaxman:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 81)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.