Politie Porsche.

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Politie Porsche.

• Maker
    Discussie

• Wim
    Deelnemer

Zoals de titel al beschrijft zoek in opdracht een oude Belgische politie Porsche targa.
      Ik wist er eentje te staan maar die wordt niet meer verkocht.
      Dus als jullie iets weten te staan laat maar weten, de staat van de Porsche maakt niet uit, als hij maar compleet is.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 81)
      • [quote=”peter993″ post=187293]In welk boekske staat dat? Ben daar ook in geinteresseerd.[/quote]

DSC01656.jpg

Ik wil het volledige artikel wel inscannen en doormailen .
        Stuur me dan maar een PB.

Ach, die Rijkswacht Porsche’s *luv
        Ik herinner me nog goed, de jaren ’70, ik was toen een tiener.
        Was een meesterzet van de toenmalige Rijkswacht om de 911 in te zetten als patrouillewagen op de toen al steeds drukker wordende snelwegen.
        Dit was destijds zowat het modale wagenpark:

PARKING1970.jpg

Ik schat zo gemiddeld 50-60 Pk, 0-100 Km/u in 18 Sec, top 130-150 Km/u.
        Komt daar ineens ne 911 met oranje racing stripe tussen gereden, respect dat die afdwongen :what:

mail adresje via pb verstuurd. :salut:

ben eens benieuwd of mijn tip iets gaan opleveren wim

In welk boekske staat dat? Ben daar ook in geinteresseerd.

Wim, dit zijn de vijf nog gekende Belgische ex Rijkswacht Porsches 🙁

DSC01654.jpg

Wim

Moet echt een Belgische zijn, alle Nederlandse heeft hij al. 😉

Wim,
                    Moet het een Belgische politie Porsche zijn of is een Nederlands KLPD exemplaar ook goed. Ben er onlangs tijdens mijn zoektocht naar een cabrio eentje tegengekomen, maar moet terugkijken in mijn archief.
                    Over de Nederlandse ofte ‘de Alex’ is trouwens een mooi boek verschenen bij autovisie.
                    Grts,
                    Gianni

XXX

Dienen in Antwerpen zal van Johan zijn peis ik. Die heb ik met eigen ogen gezien, een beauty volledig gerestaureerd.
                      Ik geloof niet dat hij die zal verkopen, is eentje uit zijn zeeeeer uitgebreide verzameling. :respect2:

Terug origineel zetten Rob. 😯 Heb je veel meer aan dan aan backdaten.

Ik heb een tijdje geleden zonder dat ik het wist een Nederlandse Politie targa uit 1976 gekocht. Deze was al een keer overspoten in een donker blauwe kleur. Ik heb hem eigenlijk gekocht omdat hij de volledige chrome look heeft en een heel goede basis is om te back-daten.

Alle antwoorden en een shitload aan foto’s (mbt de Nederlandse Politie) staan hierin…

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=38942&hilit=rijkspolitie

Sorry, ik ben niet duidelijk geweest. 😳 Dat artikel aangaande de uitleg over het waarom een targa (en zelfs heel vroeger cabriolets denk ik, dit weekend toch even proberen terug te zoeken) ging over een NL politieman/politieauto.

Niet vergeten dat de rijkswacht ook coupés had hé!

Attachments:
                                • image_2014-12-05.jpg

[quote=”Yellow Submarine” post=187138]Waarom waren dat eigenlijk Targa’s ipv Coupé’s?[/quote]

Ik dacht gelezen te hebben dat dat was om “de politieman dichterbij te brengen”. Het contact met de andere weggebruikers, en in de stad de voetgangers en fietsers zou in een open auto gemakkelijker verlopen dan in een coupe.

Maar misschien zag diegene die de bestelbon moest tekenen gewoon de targa liever dan de coupe en heeft hij er die draai aan gegeven. Maar toch, er zit wel iets in die redenering.

[quote=”Yfkes” post=187034]… gespot in Knokke tijdens de Knokke Zoute Rally dit jaar.

[/quote]

met die *porsche hoef je alvast niet naar Duitsland te rijden om je is te laten gaan zonder je brievenbus te vrezen :driver:

denk wel niet dat dit toegelaten is om er zo in België nog mee te mogen rondrijden niet?

op de *porsche Heritage in Brussel stond er ook zo eentje te blinken *luv

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 81)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.