Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › pollische
- Dit onderwerp bevat 34 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 9 maanden geleden door
enrico.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Voor de iets zwaarder poetskringen kan je best naar de pro line gaan.
Deze hebben iets meer kracht en vragen wel enige kennis.
Vaak bied de combi 83# en 80# een goed resultaat.
Is zowat te verglijken met step 1en2 maar krachtiger 😉Is eigenlijk step 1,2 geschikt om machinaal te verwerken.
Als je het toch met de machine doet zal het je poetsduur sterk verkorten.
Ook zal de paint cleaner sneller en meer egaal opgenomen worden in je lak.Dit omdat je met de hand nooit dezelfde kracht en bewegingen maakt.
Als step 1 goed is verwerkt komt er een olieachtige waas op je lak.
Als deze verschijnt is het produkt goed ingewerkt en mag deze afgeveegd worden.Let er wel op dat je geen te grote oppervlakte ineens wil doen !!Hallo, ik heb ook de Step 1,2 & 3 gekocht. Nu heb ik twee vragen waar ik niet direct antwoord op heb :
* bij step 1 wat is het verschil tussen machinaal en met de hand verwerken van het product ?
* ik heb nogal opvallende circelvormige carwash krassen, hoe haal ik die er best uit ?Groeten,
Dirk 911 SC 1980[
quote=”ken”]ff reageren
sinds zo’n 4 jaar gebruik ik de meesten producten van Meguiar’s, tot nu toe nog steeds heel tevreden van. Nog geen klagen van gehad en je merkt zeker het vergis.
Dit weekend heb ik de motorkap en de zijflanken nog gedaan met step 1 (machinaal) en step 2 daarna een waxje erop en je merkt het.
Meguiar’s is zeker betaalbaar (ook al zal je wel een klein beetje de naam bijbetalen) maar het is efficient en gaat lang mee en naar zoiets zoeke we hier tochEen goede bondige uitleg van Enrico trouwens ivm polish en waxe 😉 [/quote]
heb de heele boel van Meguiar’s besteld op de site en volgens wat ik eis ga zien wat het geeft als ik mijn wagen heb en de kit ook 😀
ff reageren
sinds zo’n 4 jaar gebruik ik de meesten producten van Meguiar’s, tot nu toe nog steeds heel tevreden van. Nog geen klagen van gehad en je merkt zeker het vergis.
Dit weekend heb ik de motorkap en de zijflanken nog gedaan met step 1 (machinaal) en step 2 daarna een waxje erop en je merkt het.
Meguiar’s is zeker betaalbaar (ook al zal je wel een klein beetje de naam bijbetalen) maar het is efficient en gaat lang mee en naar zoiets zoeke we hier tochEen goede bondige uitleg van Enrico trouwens ivm polish en waxe 😉
Ik gebruik al jaren Car Love .
Nu van naam verandert in Car Star.
Naar mijn eigen mening (en ik heb er al heel wat geprobeerd) het beste product en zeer betaalbaar.Ik gebruik al geruime tijd de Tech Wax van Meguiars
( http://nl.meguiars.be/ )Zeer tevreden van en schitterend resultaat.
Ongeveer 36 euro dacht ik voor een fleske. Ze hebben ook nog veel andere goeie producten !
Ze gebruiken de zeldzame Grade One Carnauba.
Is de meest transparante,duurste en hardste natuurlijke was ter wereld.
En ondoordringbare vernis echt niet hoor.
Maar ga hier niet verder op in.
Wat men vroeg wat is een goed produkt.
Jij bent tevreden van autoglym en ik van Swiss en Meguiar’s 😉Als je even tijd heb neem dit topic even door.
Kom je al iets meer te weten.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph … sc&start=0[quote=”enrico”:3ad5no4e]Waxen gaan zelfs tot 1900€ voor een potje.
Alles word nog met de hand vervaardigd en afgevuld.
En neen je komt niet bedrogen uit.
Het zit hem in de % Carnaubawas deze liggen zeer hoog en zijn zéér duur.
En dit zorgt juist voor de glans diepte wetlook enz…
De goedkopere merken hebben deze ook in vloeibare vorm.
Deze bevaten zo max 6´% van deze was maar is zeer weinig.
Omdat Swiss tot 60% kan gaan. Ga je deze nooit in vloeibare vorm kunnen krijgen omdat deze was zeer hard is.
Voor de rest ben je er vrij van te denken wat je wil.
De prijzen die ze met hun produkten hebben behaalt zeggen genoeg.
Maar als voor jou een bepaald merk voldoet waarom dan druk maken.
Blijf je er toch gewoon verder mee werken 😉 [/quote]CARNAUBAWAX kost helemaal niets, dagelijkse oogst gebeurd door het afschrapen van de bladeren van de carnauba boom in Brazilie
Deze schilfertjes zijn de ideale WAX om meubelen te behandelen en inderdaad van zeer goede kwaliteit – Ik kan mij voorstellen dat deze WAX in hout kan indringen maar in auto LAK !!!!!!!
Vergeet AUB niet dat men tegenwoordig niet meer spreekt van LAK maar van waterverf met een serieuse laag ondoordringbare vernis
Is ook gebruikt in de industrie om PURE RESIN thermische transfer ( TTR ) linten te vervaardigen om BAR codes te printen door middel van een thermische printer ( TEC,ZEBRA,FARGO……) op speciale dragers zoals PE of PP .
Of denken jullie soms dat SWISSWAX een tiental potjes per dag met de hand vullen !!! Forget it
[quote=”enrico”:23p0ugw6]Zo duur is Swissvax nu ook echt niet.
Je ziet enkel de aankoop.
Oke ja de gemiddelde wax kost je zo’n 120 €
Maar je kan wel +- 20 beurten doen met 1 potje
Daarbij komt nog een potje Cleaner fluid 30 € (oude waslagen te verwijderen)
En je bent je wagen aan het opkuisen voor nog net geen 10 €
En dit moet zo om de 6 maand aangebracht worden.
Dus ben je zo’n 10 jaar verder eer je een nieuw potje moet aankopen.
En met een resultaat dat verder gaat als de meeste produkten.[/quote]Klopt inderdaad, heb deze berekening ook al enkele malen aan iemand uitgelegd, maar lukt niet altijd.
Waxen gaan zelfs tot 1900€ voor een potje.
Alles word nog met de hand vervaardigd en afgevuld.
En neen je komt niet bedrogen uit.
Het zit hem in de % Carnaubawas deze liggen zeer hoog en zijn zéér duur.
En dit zorgt juist voor de glans diepte wetlook enz…
De goedkopere merken hebben deze ook in vloeibare vorm.
Deze bevaten zo max 6´% van deze was maar is zeer weinig.
Omdat Swiss tot 60% kan gaan. Ga je deze nooit in vloeibare vorm kunnen krijgen omdat deze was zeer hard is.
Voor de rest ben je er vrij van te denken wat je wil.
De prijzen die ze met hun produkten hebben behaalt zeggen genoeg.
Maar als voor jou een bepaald merk voldoet waarom dan druk maken.
Blijf je er toch gewoon verder mee werken 😉[quote=”enrico”:2d399c19]Zo duur is Swissvax nu ook echt niet.
Je ziet enkel de aankoop.
Oke ja de gemiddelde wax kost je zo’n 120 €
Maar je kan wel +- 20 beurten doen met 1 potje
Daarbij komt nog een potje Cleaner fluid 30 € (oude waslagen te verwijderen)
En je bent je wagen aan het opkuisen voor nog net geen 10 €
En dit moet zo om de 6 maand aangebracht worden.
Dus ben je zo’n 10 jaar verder eer je een nieuw potje moet aankopen.
En met een resultaat dat verder gaat als de meeste produkten.[/quote][size=150:2d399c19]WABLIEF[/size], 120 euro – Hoe komt een fabrikant aan dit bedrag !!! Aan product zit daar amper voor 20 euro reele waarde in , verpakking en merchandising inbegrepen, en waar gaan die resterende 100 naartoe ?????
Ik denk dat er toch sommige ZEER GRAAG worden bedrogen, er is geen enkele samenstelling van een of andere polish/cutter die deze prijs kan verantwoorden
Yvan
Zo duur is Swissvax nu ook echt niet.
Je ziet enkel de aankoop.
Oke ja de gemiddelde wax kost je zo’n 120 €
Maar je kan wel +- 20 beurten doen met 1 potje
Daarbij komt nog een potje Cleaner fluid 30 € (oude waslagen te verwijderen)
En je bent je wagen aan het opkuisen voor nog net geen 10 €
En dit moet zo om de 6 maand aangebracht worden.
Dus ben je zo’n 10 jaar verder eer je een nieuw potje moet aankopen.
En met een resultaat dat verder gaat als de meeste produkten.Zie ik net dat ik de Link ben vergeten te posten 😳 maar even snel in orde gebracht.
[quote=”ppp 356″:2qf8goob][size=150:2qf8goob]http://www.swissvax.nl
Niet het goedkoopste, maar wel van de betere.
Voor mij zelfs de beste producten. ALs je alles doet zoals ze aangeven, krijg je geweldige resultaten.
Onderscaht het niet, als je een wagen helemaal wil doen, ben je enkele avonden bezig, het resultaat mag er wel zijn.[/quote]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.