pomp lichtsproeiers

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster pomp lichtsproeiers

• Maker
    Discussie
  • hallo iedereen,

ben bij Porsche geweest voor lentebeurt en heb de opmerking gekregen dat de lampensproeiers niet meer werken. Nu heb ik het idee dat het waarschijnlijk aan het pompje ligt want als ik ze manueel naar boven trek en terug duw voel ik geen weerstand. Als ik de stang aan het dashbord naar voor duw hoor ik niets, zoals een pomp die zou moeten draaien, of is het dezelfde als voor de ruitensproeier want die werkt wel.

Weet iemand waar dit pompje zich bevind bij mijn boxsterje?

Alvast bedankt

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • heb nieuwe sproeiers geinstalleerd, bleek dat ze toch stuk waren, opb had dus gelijk, het was een niet te moeilijke klus, ringetjes doorgesneden, slangetje verwarmd en met zeer fijne schroevendraaier losgewrikt, werken prima nu en geen waterverlies meer onder de wagen.

Blij dat em is

da word ondertussen al een hele fles ipv één cocktailtje, alvast bedankt

wiel demonteren en plastic in de wielkast verwijderen, een volledige beschrijving (engels) vind je HIER
          bij deze is het blijkbaar een zwart reservoir. al bij al een gemakkelijke klus. veel succes

4.jpg

weet iemand waar het reservoir van de ruitensproeiers annex lampensproeiers zich bevindt?
            Ik hoop dat ik niet de gehele vleugel eruit moet halen, of de binnenvleugel.

groejtes

wel bij de springcheck up hebben ze waarschijnlijk alle vloeistofniveau’s gevuld. Ze hebben zicht niet teveel vragen gesteld en de hele bus ingekapt idem voor de koelvloeistof die naderhand het teveel toch langsboven rechts eruit kiepert. Volgens mij hebben ze dat ook gedaan met de vloeistof voor de lampensproeiers en over het maximum gegaan of naast het gat gegoten waardoor dit zeepachtig bestand onder de auto is terechtgekomen.
              Verder begrijp ik ook niet dat een officiele dealer zich zo vergist, enfin het was de man aan de balie die me dat vertelde, waarschijnlijk komt dit voort van zijn technieker, een nieuwe misschien of een vergetelheid, er staan daar zoveel wagens binnen van alle types en modellen dat een foutje snel gebeurt is. Ik neem het hen niet kwalijk maar ben nu toch op mijn hoede. Ga niet meer zomaar alles slikken wat ze zeggen, had trouwens al andere gekocht via een afbraak van Porsche, nu moet ik deze overtuigen ze terug te nemen of een waardebon uitschrijven waarmee ik andere dingen kan kopen voor hetzelfde bedrag. Dom hé dat ik mijn probleem niet eerst heb gepost, maar ja, had dan wel blindelings vertrouwen in Porsche center

graag gedaan.
                goed te horen dat ze werken, maar dat ze dit niet weten in een OPC 😯
                en dan begrijp ik onderstaande nog niet

[quote=”youyou” post=127929]… Er loopt een blauwe vloeistof vanonder de auto …[/quote]

maar dat zal voor later zijn want nu nog even verder kijken naar de laatste ronden van de F1 in Shangai

goeie morgen iedereen,

heb vanmorgen de test gedaan met de lichten aan en……..tromgeroffel, ze werken prima.
                  Ik denk dat de technieker bij Porsche dit ook zal vergeten zijn. Een pak van mijn hart want deze dingetjes kosten al gauw 148€ stuk zonder btw.
                  DEEPEE indien ik je ergens tegenkom verdien je een drankje het mag zelfs een cocktailtje zijn. Hartelijk dank voor de hulp^.

ik hoop dat dit de afbeelding is als ik ze goed heb doorgestuurd

Attachments:
                    • jacky.jpg

hartelijk dank voor de info. Dat de lichten aan moesten ga ik morgenvroeg eens proberen. Er loopt een blauwe vloeistof vanonder de auto en het is geen olieachtige substantie nog koelvloeistof dus blijft er nog enkel deze optie open. Het is trouwens fig 4 want had deze al opgezocht

denk er aan dat je koplampsproeiers enkel werken wanneer je lichten aan staan.
                        wanneer je bxstr litronics heeft zit er een waterreservoir in dat groter is (figuur 4) dan bij een auto met H4 lampen (figuur 3).
                        het reservoir zit vooraan in je wielkast en de pompjes van beide sproeiers zitten gewoon naast elkaar zoals je kan zien op onderstaande tekening 4 bij letter D:litronicjets.jpg

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.