pook knop vervangen.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 pook knop vervangen.

• Maker
    Discussie

• Daan Poron
    Deelnemer

Hallo, de vorige eigenaar had een after market pook knop geplaatst op men Porsche 911 SC (zo’n sparco ding). Ik heb nu via joma parts een nieuwe pook knop besteld. Maar wanneer ik nu deze nu probeer te vervangen zie ik dat dit niet helemaal past. De opening van de pook knop is veel breder dan de staaf van de pook + ik zie ook niet helemaal hoe ik hem vast moet zetten. Kan het dat ik deze moet open schroeven om dan langs binnen via een vijs deze vast te zetten ofzo?

mvg,
      Daan

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Wim

Als je het dan monteert als het binnen is, doe er dan een beetje ver aan.
        Dingen durven na de jaren wel eens wat gaan roesten, en krijg je dan met geen mogelijkheid los zonder de knop te beschadigen.

De sparco pook die er op stond, die werkte inderdaad met 2 imbusvijsjes, maar die van Porsche zelf niet. Heb ondertussen het onderdeel besteld, hopelijk past het nu 🙂

Zeker dat er nergens aan de zijkant (soms verstopt onder een ringetje) een klein imbusschroefje (of meerdere) is dat eerst moet losgeschroefd worden?

Heb in der tijd voor het herlakken van de schakelstang in mijn 78er SC ook uren liggen zoeken voor die top er af te krijgen, het is idd even goed trekken zodat die geribbelde bus toe geeft en los komt.

Busje ook beter vervangen om zeker te zijn dat ge hem niet in uw handen hebt bij het schakelen 😀

Geert.

Wim

Dat is inderdaad het onderdeel (nr15) wat je nodig hebt.

Was zo eens aan het rond surfen met de product nummer en ben volgende tekening tegen gekomen:

http://www.stoddard.com/shop/shopdisplayproducts.asp?id=379&cat=Shift+Lever+Components+(’74-’86)

Volgens die tekening zou ik volgend onderdeel moeten hebben:

http://www.stoddard.com/shop/sHOPEXD.ASP?id=7807

kan dit kloppen? 🙂

product nummer is: 911 424 071 01

Wim

Het is wel een kleine afbeelding, maar dan zie je wat ik bedoel.

Wim

Ik denk dat hij het type heeft wat er met een klembusje opgezet is.
                      Heb er zo snel geen afbeelding van, maar zal zo even op de zaak kijken.

Bij pookknoppen heb je verschillende systemen.
                        Als ik me goed herinner kon je bij m’n ’78 SC de pookknop eraf vijzen. Da’s dus de oude eraf draaien en de nieuwe erop draaien.
                        Aan jouw uitleg te horen is’t eerder eentje die zal moeten verlijmd worden, maar eerst zal je nog een centreerbusje moeten steken als de diameters niet overeen komen.
                        Ik heb er ook al gezien waar je het schildje bovenop de pookknop eruit kan “poppen” alzo toegang krijgend tot een vijsje.
                        Dan heb je er ook nog die je aan de onderzijkant van de pookknop met een inbusvijsje vastdraait tegen de pookstok. Dikwijls wordt er dan ook nog een ring over dat vijsje gedraaid zodat dat vijsje aan ‘t oog onttrokken wordt (dus eerst die ring over de pookstok, dan de pookknop erop, die vastdraaien met een inbusvijsje, en dan die ring langs onder tegen de pookknop vastdraaien).

Aan jou de keuze om te zien welk systeem je hebt.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.