Porsche 911 – 1965 – Baetens-Van Hoof Lokeren

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Porsche 911 – 1965 – Baetens-Van Hoof Lokeren

• Maker
    Discussie
  • Besten,

Misschien dat iemand van jullie hier een nostalgisch momentje kan beleven.
    Op Ebay staat 300517 te koop. Een Porsche 911 van 1965, die via D’Ieteren Brussel aan “Baetens-Van Hoof” uit Lokeren werd geleverd volgens de Kardex.
    Het is een mooie restauratiebasis die nu in US staat en blijkbaar in 1982 ook in Italië is geweest… Nu wit, maar origineel blijkbaar Slate Grey.

https://www.ebay.com/itm/1965-Porsche-911-Coupe/401848259800?hash=item5d9005d4d8:g:ll0AAOSwo4VdBCA7

Mvg,

Erwin

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • 123

“Deze aanbieding is beëindigd door de verkoper omdat het object niet meer beschikbaar is.”

Iemand heeft hem dus offline gekocht, en we gaan de prijs niet weten.
      maar ik gok niet voor de vraagprijs op ebay…

123

niet verkocht,

ongetwijfeld zal er wel interesse zijn, maar de prijs moet zakken

123

het is een buy now, dus de eerste die klikt heeft em..
          er is geen bidding war mogelijk

Adore356 is misschien enthousiast aan het worden dat het dorp slaapt :happydance:

123

45 volgers
              29 uur te gaan op die buy now.

Het dorp is zich niet aan het haasten om op die auto te springen.
              Te weinig origineel of instant bruikbaar..
              Moest hij nog in originele lak staan had hij er misschien beter voor gestaan.
              Dan was het een total original en daar is het dorp een stuk enthousiaster over.

Die van bringatrailer is net weggegaan aan 170.000 usd. (+ 5.000 usd veilingkosten)

1965 Porsche 911

Persoonlijk liever de Europese auto (BE historiek, Euro lichten, km teller, originele carbu’s…). Voor die 50.000 usd ben je al voorbij de motor-en versnellingsbakrevisie.

De BE auto zal nu wel volgen. Er waren enkele aan het afwachten wat die op bringatrailer ging doen.

Voor dit soort auto’s is de wereld een dorp.

123

https://www.bfov-fbva.be/nl/wetgeving-instructies/invoer-oldtimers-aanpassing-invoerrechten-01-01-2014/

Ik zie daar nergens een uitsluiting voor auto’s die weg en weer gaan.

De vraag ; moet je 2x BTW betalen op een voertuig dat reeds vroeger in Belgie werd ingeschreven ? ik dacht van niet
                    Ook al werd het ge- exporteerd buiten de Europese Unie : ik denk enkel als toen de BTW van het hier ingeschreven voertuig dadelijk werd teruggevorderd

123

Die rooie op Bring a trailer is tenminste rijklaar en in orde, die heeft recent onderhoud gekregen.
                      Die zou de 100K normaal wel moeten halen al is niks zeker, de markt is en blijft zacht.
                      Maar goed, US is EU niet, het is een rooie, een 911 en hij rijdt.. dus 100K+ is zeker te doen.. 150 denk ik een brug te ver.

In ieder geval woont er op dat adres blijkbaar nog altijd iemand die Baetens heet: http://www.1207.be/Paul-Baetens/onbekend/onbekend/Lokeren/AXq8ct/detail_res

Wat waarde betreft kan deze (+-200 stuks later) mogelijk als referentie dienen want zeer vergelijkbaar voor iemand die niets met België heeft: https://bringatrailer.com/listing/1965-porsche-911-coupe-9/?utm_source=dailymail&utm_medium=email&utm_campaign=2019-08-31
                        Dus nog enkele dagen geduld.

123

tis nog gelijk, de markt is zacht.
                          volgens mij zal die auto niet verkopen voor die vraag prijs in die conditie.

[quote=”vandamme” post=277981]112.948, USD droog aan de haak
                            shipping
                            verzekering voor de shipping
                            5000 euro import duties
                            25000 euro BTW

DAN pas begin je met je restauratie kosten…

wat de gek er voor betaalt en ik ben nie gek want een SWB 130 pk gaat je nooit zoveel fun opleveren als wat je voor dat soort geld kan vinden.[/quote]

Uw berekening is verkeerd.
                            Enkel 6% (BE) of 9% (NL) BTW en transportkosten. Voor 120 op uw oprit en pakt 90 restauratie. Dan moet je wel zelf de handen uit de mouwen steken. Je kan ook preserveren en zoveel mogelijk origineel houden.
                            Dit koop je niet voor de pk’s maar voor de authentieke SWB beleving… nummer 517.
                            Wees gerust, ik koop hem ook niet. Nog genoeg werk 😆

123

112.948, USD droog aan de haak
                              shipping
                              verzekering voor de shipping
                              5000 euro import duties
                              25000 euro BTW

DAN pas begin je met je restauratie kosten…

wat de gek er voor betaalt en ik ben nie gek want een SWB 130 pk gaat je nooit zoveel fun opleveren als wat je voor dat soort geld kan vinden.

In tegenstelling tot uw 73s werd de eerste jaren de bodyschutz los op het metaal gezet. Die komt er altijd makkelijk af na meer dan 50j.
                                Deze stond eerder al voor 60kUSD meer te koop.
                                Als je wil kan je dus nummer 517 in concours staat op uw oprit hebben voor +- 210.000 EUR. Dat is lang niet gek.
                                Het ging hem hier niet om de “business case”, maar misschien zit hier wel iemand op het forum wiens liefde voor Porsche gestart is doordat hij/zij als kind deze wagen heeft gekend…

123

“Stored inside a dry garage for decades, all mechanical systems should be checked prior to driving.”
                                  uhugh.. hij ziet er net zo uit als mijn 73S eruit zag en die was doorgeroest.
                                  Eigenlijk ziet deze er erger uit dan mijn 73s.de bodyshutz valt van het roest af in de wielkasten.

De crazy prices zijn toch al voorbij dacht ik?? Dus hun vraag prijs slaat nergens op.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.