Porsche 911 2.4T Targa met olieklepje

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Porsche 911 2.4T Targa met olieklepje

  • Maker
    Discussie
  • De Porsche 911 2.4T Targa met olieklepje uit ’72

    Graag had ik eens geweten van iemand met kennis van zaken wat een realistische prijs is voor een dergelijke gerestaureerde wagen. Er staan er namelijk verschillende te koop maar de prijzen zijn dan ook uiteenlopend.

    Ik zag toevallig in St-Martens-Latem eentje te koop staan en ben die eens gaan bekijken.
    Mooi gerestaureerd met historiek voor een prijs van 74.900 euro.

    Vorig week-end tijdens de Tour Amicale te Brasschaat stond er ook eentje te koop, volledig gerestaureerd met historiek voor 47.911 euro.

    Beide wagens waren vergelijkbaar, zelfde restauratie jaar, gelijklopende km enz. Dat zijn op zijn minst gezegd serieuze prijs verschillen. Volgens mij is er maar 1 dergelijk model gemaakt in 1972 en daarom stel ik mij toch de vraag waar het verschil in prijs mag zitten of is het natte vinger werk in de hoop vlug winst te pakken.

    Het grappige is dat de persoon in St-Martens-Latem garantie geeft op de meerwaarde 🙂 (staat ook vermeld op zijn website)
    Hoe hij dat gaat doen is wel een nadenkertje, misschien terugnemen als hij hij niet stijgt in waarde.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • De wagen met olieklep is maar 10 maanden gemaakt .
      De wagen in Latem LATEN staan . 😳 😥

        Dit staat trouwens ook vermeld bij de wagen in het Porsche museum te Stuttgart.

        Ja geef de Amerikanen maar de schuld. Marketing :mrgreen:

          [quote=”bully” post=97398]Hier een mooi Sje targa. klikkerdeklik 8)[/quote]
          Is een zeer mooie Bully maar men vraagt 86.000 euro voor dit s’je met Recaro interieur. Eens je dit wagentje hebt ingevoerd in België en nog wat btw ben je een pak geld kwijt.

          Teveel mijns inziens. Bij info aanvraag heeft de eigenaar of handelaar het in zijn e-mail ook over de originele prachtige Recaro zetels van Italiaanse oorsprong ?

          Recaro is trouwens geen Italiaanse fabrikant. In Stuttgart zat destijds aan de overkant van de Porsche Werke de carrosseriefabriek Reutter.
          Reutter werkte eigenlijk uitsluitend voor Porsche, en toen Porsche de onderneming inlijfde, kreeg die fabriekslocatie een andere taak. Men maakte er vanaf dat moment stoelen, zowel voor Porsche zelf als ook voor andere fabrikanten. Recaro staat trouwens voor ‘Reutter Carrosserie Rohbauten’.

          Dit maar ter info.

            Hier een mooi Sje targa. klikkerdeklik 8)

              [quote=”bully” post=97386]

              Ik denk dat da allemaal wat overroepen is die olieklep gedoe.

              De kopers lieten ze staan. Die vonden het helemaal niets. Was modeljaar 1972. Daarom waren ze een jaar later er weer mee gestopt.[/quote]

              Heeft er helemaal niets mee te maken.

              De uitvoering met olieklep in 1972 werden destijds vnl. verkocht op de Amerikaanse markt.
              Omdat veel benzinestations dachten dat dit het benzinedeksel was voor brandstof kregen veel van deze Porsches brandstof in plaats van olie via deze olieklep. Het idee was goed maar Porsche besefte dat dit verwarring ging geven en heeft na 1 jaar deze uitvoering met olieklep gestopt.

              Dat is dan ook de echte reden waarom Porsche deze modellen met olieklep maar 1 jaar heeft geproduceerd waardoor deze modellen zeldzamer zijn vermits er maar een beperkt aantal van zijn gemaakt.
              Dit staat trouwens ook vermeld bij de wagen in het Porsche museum te Stuttgart.

                Als je bedragen van 70.000euro wenst neer te tellen, raad ik je aan om meteen een 911S aan te schaffen! Sowieso gewilder dan een olieklepmodel + meer vermogen!
                Véél succes & hou ons op de hoogte! 🙂

                  Ik denk dat da allemaal wat overroepen is die olieklep gedoe.

                  De kopers lieten ze staan. Die vonden het helemaal niets. Was modeljaar 1972. Daarom waren ze een jaar later er weer mee gestopt.

                    Ik denk dat da allemaal wat overroepen is die olieklep gedoe.
                    Tot 10 jaar geleden sprak daar bijna niemand over. Sinds de tijdschriften begonnen zijn met verhalen te schrijven over die wagens. Benzine in olietoevoer ect…

                    Wat die wagen in St-Martens Latem betreft, ik vind persoonlijk de prijs ferm overdreven. Wetende dat niet alles is zoals het moet zijn. In opzicht van originaliteit. Als je zo’n bedrag spendeert aan een wagen denk ik dat er echt niets op aan te merken mag zijn.

                      @PETER_TARGA_84

                      Ik ken de wagens, ze staan al een tijdje te koop en veranderen soms van aanbieder.
                      We spreken dan ook over prijzen waarvoor men niet echt staat aan te schuiven.

                      Het zijn coupe’s en ik zoek een targa, die zijn leuker om mee te rijden.

                      XXX

                        Hoy, deze http://911motorsport.be/?page_id=1195 is misschien iets van uw deur maar ik hed die in het echt gezien en is uitermate mooi gerestaureerd, prijs tja… zal je voor moeten tot daar gaan :relaxman:
                        En deze staat er ook http://911motorsport.be/?page_id=1149 megaknap, lijkt gerestaureerd maar er is wat gekieteld aan de motor 😀

                        Succes !

                        Wim

                          Sluit mij volledig bij je verhaal aan, want voor sommige is een her schildering al een restauratie. 💡

                          Ook de bedragen die daar bij gemoeid zijn worden dikwijls onderschat.

                          Maar als een handelaar over de nodige ducumantatie beschikt en matchend is aan de auto, waarom daar niet kopen.
                          Ik heb bij privé personen al ander dingen meegemaakt. 😥

                            Eén ding mag je niet vergeten: Appelen dien je met appelen te vergelijken!
                            Een 911T is geen 911S. Deze laatste is héél wat geliefder en dus meer waard! Vergelijk het met een standaard Carrera (911T) & een GT3RS (911S). Destijds was de S een topmodel en daar betaal je de dag van vandaag nog steeds een hoop meer voor!

                            Eveneens kan je ‘restaureren’ & Restaureren!
                            Ikzelf heb inmiddels 2 exemplaren herdaan. Een bedrag van 40.000euro moet je al snel voorzien om een wagen volledig en dus grondig aan te kunnen pakken! In dit bedrag zitten slecht ENKEL ONDERDELEN en dus geen werkuren!
                            Soms is het beter om net iets meer op tafel te gooien en een goed exemplaar aan te schaffen!
                            Foto’s lijken mij cruciaal evenals facturen! Ikzelf heb +1000 foto’s van mijn projecten, maar voor mij is het dan ook hobbywerk.
                            Persoonlijk zou ik nooit kopen bij een handelaar, maar dat is een persoonlijke mening!

                            Succes & indien je foto’s hebt, zie ik deze graag verschijnen!

                            -Ruben-

                            Wim

                              Wij zijn er nu ook een aan het restaureren, en schrik niet, maar deze modellen hangen al vlug rond de 70K volgens de boeken, zijn maar 1 jaar gemaakt, dus best bijzonder.

                              Volgens jouw verhaal zitten er geen foto’s van de restauratie bij, dan gaan bij ij de haren al overeind staan, want wij maken gemiddeld 150 tot 250 foto’s van elke totaal restauratie, en deze gaan met de klant mee naar huis.

                                Beste Ruben,

                                Bedankt voor je antwoord.
                                Beide vermelde wagens zijn in handen van handelaars en hebben de wagen niet zelf gerestaureerd.

                                De historiek blijft beperkt tot een hoopje facturen. Ik vind het ook vreemd dat bij dergelijke restauraties geen foto’s worden bijgeleverd. Je kan wel een aantal zaken controleren maar uiteindelijk ook niet alles.

                                Er staat ook een prachtige te koop in Nederland, het is wel een 2,4S Targa, gerestaureerd in 2002 met een vraagprijs van een stevige 77.000 euro. Blijkbaar zijn het speciale modellen.

                                http://62.197.133.156/picture_library/24S_1.jpg

                                  Staat al een tijdje bij Garage Vandenberghe in Latem .
                                  Het Schrijven van :wagen met kans (garantie ) op een meerwaarde is een verkoopsargument .
                                  Misschien pakt dat bij een onwetende koper .
                                  Mijn inziens mag je nog vele jaren geduld hebben :sleep: 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.