- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
11 maart 2011 om 00:51
Sinds enige maanden zijn we bezig met de bouw van een 911 2.5 ST recreation.
Deze wagen wordt volledig gebouwd om te voldoen aan de FIA reglementen om aan internationale historicwedstrijden te kunnen deelnemen.De basis is een 2.4 T van 1972, “ölklappenmodel”… precies zoals de 2.5 ST in 1972 gebouwd werd.
We zijn vertrokken van een basis die omgebouwd was naar een G-model. De basis vertoonde helemaal geen roest, wat toch opmerkelijk is voor zo een oudje…
Na het demonteren van de wagen werd de body gezandstraald, volledig opgelast –> wat wil zeggen de originele laspunten extra verstevigd om zo een stijvere carrosserie te bekomen voor de competitie en een FIA rolkooi geplaatst.
De verbredingen achteraan zijn uit metaal, vooraan komen er polyester vleugels op en een polyester voorklep zoals origineel met de verstevingen in balsa hout.
Verder is alles aan de wagen nieuw, stuurhuis gereviseerd en voorzien van turbo spoorstangen, alles van ophanging vernieuwd, alle rubberen ophangingsbussen vervangen door teflon bussen, grote rempomp, dikkere competitie “torsion bars” enz. enz. enz.
enkele foto’s:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.