Porsche 911 2.5 ST conversion

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Porsche 911 2.5 ST conversion

• Maker
    Discussie
  • Sinds enige maanden zijn we bezig met de bouw van een 911 2.5 ST recreation.
    Deze wagen wordt volledig gebouwd om te voldoen aan de FIA reglementen om aan internationale historicwedstrijden te kunnen deelnemen.

De basis is een 2.4 T van 1972, “ölklappenmodel”… precies zoals de 2.5 ST in 1972 gebouwd werd.

We zijn vertrokken van een basis die omgebouwd was naar een G-model. De basis vertoonde helemaal geen roest, wat toch opmerkelijk is voor zo een oudje…

Na het demonteren van de wagen werd de body gezandstraald, volledig opgelast –> wat wil zeggen de originele laspunten extra verstevigd om zo een stijvere carrosserie te bekomen voor de competitie en een FIA rolkooi geplaatst.

De verbredingen achteraan zijn uit metaal, vooraan komen er polyester vleugels op en een polyester voorklep zoals origineel met de verstevingen in balsa hout.

Verder is alles aan de wagen nieuw, stuurhuis gereviseerd en voorzien van turbo spoorstangen, alles van ophanging vernieuwd, alle rubberen ophangingsbussen vervangen door teflon bussen, grote rempomp, dikkere competitie “torsion bars” enz. enz. enz.

enkele foto’s:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
    • knap, en met de correcte onderdelen, zoals de juiste remklauwen en dergelijke, zeer mooi !

Anoniem

Wel, dat is nu mijn pensioen gedachte se! 😀

prachtig werk, respect 8)

knap !

Anoniem

Prachtig ❗ ❗ ❗

Wim

Ziet er goed uit Johan. 8)

En je bent een snelle leerling op gebied van foto’s plaatsen. 😉

Zeer mooi Johan, waar ga je met deze racen ?

@gd1
                    : de 911 R had ronde lichtjes, ST had de gewone achterlichten.

gd1

Zéér mooi, maar euh…. moeten er daar geen kleine (ronde) achterlichtjes inzitten als het om een 2.5 st gaat ?
                      Pas op, dat is hier geen kritiek hé. 😆

Anoniem

Mooi mooi 😯 😀

Nog effe wat foto’s…

Wim

Bij de post gewoon een foto plaatsen, dan 2x enterknop indrukken en weer een nieuwe foto plaatsen tussen .
                            Zo krijg je ook de foto’s afzonderlijk netjes onder elkaar.

Kijk anders maar eens in je post hoe ik het gedaan heb. 💡

OK Wim, maar het plaatsen van die afbeeldingslinks gaat niet meer zo eenvoudig als op het oude forum… of ik doe iets verkeerd… Als je nu de 2e of 3e foto plaats komt die ineens bovenaan de post te staan, dan moet je weer beginnen copy/pasten ;-)… Vandaar aparte posts…

Wim

Ziet er goed uit Johan. 8)

Heb wel even de foto’s bij elkaar gezet in een post, is wat duidelijker dan.
                                Dus probeer dit ook voor volgende keer a.u.b. 💡

Hierbij nog enkele foto’s.
                                  De oude originele motor is momenteel erin gemonteerd (heb ik geen foto’s van want is geen zicht 😉 ) omdat we nog een gelijkvormigheidsattest moeten aanvragen binnenkort. Ondertussen ben ik begonnen aan de “nieuwe” motor, de donor die we hiervoor gebruiken is deels al gedemonteerd.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.