Porsche 911 2.7: slecht starten koud

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Porsche 911 2.7: slecht starten koud

  • Maker
    Discussie
  • ik heb een probleem met koude start 911 2.7 1976
    kan iemand mij uitleggen hoe ik het koude startventiel kan testen en hoe ik daar het beste bij kan komen zonder de motor te demonteren

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Wim

      Ik denk dat je de fout zelf al gevonden hebt, klep niet goed of dicht, en Ohm waarde niet goed.
      Weet niet of er iemand is die een goede liggen heeft, anders kun je even proberen of het dan goed werkt.

        luchtschuif gedemonteerd
        klep staat niet helemaal open (3/4 gesloten)kan klep wel open drukken met schoevendraaier
        moet deze helemaal open staan?
        ik meet 23 ohm op de klep moet 33 ohm zijn hoe kan ik dit oplossen?
        als ik de klep met een fhon verwarm gaat de klep verder dicht

          wim,
          ga ik ook controleren je hoort er nog van

          Wim

            Klopt, inderdaad enkel op die manier.

            Maar heb je al eens naar de luchtschuif gekeken,zit aan de rechter zijkant van de spin (injectie setup) in de buurt bij middelste rechter bougie. Haal de schuif er eens af (2 slangen los stekkertje er af). Als de motor koud is moet de schuif dicht zijn (kun je er niet door heen kijken) en warm klapt de schuif naar boven open, of net andersom.. ben dat ff kwijt..
            Durven ook dikwijls defect te gaan, en controleer ook even of de schuif uberhaupt wel spanning krijgt.

              wim,
              ik heb er niewe injectoren ingezet,mengsel staat rijk afgesteld.
              de warmloopregelaar kan ik alleen maar testen op massa en voeding??

              Wim

                Weet je zeker dat de afstelling goed is van benzine en Luchtmengsel, want als hij een te arm mengsel krijgt bij het starten zal hij slecht draaien.

                Verder zou ik de warmloop regelaar eerst controleren, en eens kijken of injectoren goed inspuiten en voldoende benzine leveren.
                Dit kun je doen door ze in glazen potjes te hangen, en in werkplaats handboek kijken hoeveel de opbrengst moet zijn.

                Zal even zoeken worden, maar denk dat het koud ventiel niet de boosdoener is, die geeft enkel wat meer benzine rechtstreeks in het spruitstuk.

              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.