Porsche 911 2,7 S turbolook en 3,2 Carrera Motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Porsche 911 2,7 S turbolook en 3,2 Carrera Motor

• Maker
    Discussie
  • Hallo, nu, ik weet dat zo’n auto de ware purist zal laten walgen, maar de auto is verbreed met metalen delen, ziet er (op de foto’s) vrij goed uit, en is niet echt duur. Onderstel is origineel, interieur is aan renovatie toe.
    Over smaken en kleuren kan je blijven redetwisten, maar alvorens ik de trip naar Duitsland doe, vraag ik mij af of ik zo’n auto in België überhaupt gehomologeerd krijg. Ik zal dus voor het COC-bewijs (heb ik dat nodig voor een bouwjaar 1977?) even naar D’Ieteren moeten of het via de keuring aanvragen.
    Dus, nogmaals de vraag, heeft het zin dit nog maar te proberen?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • Dit is dan de auto waarover hier sprake: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lrzprtkolhql

0

915 bak met Swepco, goed afstellen en daar ga je… 😉

0

[quote=”911-lover”:3oxrsg42]
          Deze wet hebben we niet aan Landuyt te danken maar aan Bert(je) “Bleit” Anciaux ❗ 💡 😉 [/quote]
          Even nagecheckt… juist.
          Maar het was Landuyt (tenminste zijn entourage) die het verwarde ‘bleiter-idee’ in een aantal regels goot .

Zo zijn bvb dikkere stabilisatoren, grotere remmen, stalen remleidingen enz. gewoon verboden, terwijl dat toch zaken zijn die de veiligheid verbeteren.
          Ook dient een uitlaat EG-gekeurd te zijn. Zo kreeg ik ooit een tijdelijke keuring van drie maanden omdat de Remus uitlaat onder de BMW die ik toen had zo geen document had. De Remus zat er al enkele jaren onder, en er was nooit naar gekeken, tot na de ‘Landuyt-omzendbrief’.

0

[quote=”polowonder”:2kjm3ylf]en dat was lang voor Renaat Landuyt’s ‘tuningwet’!!!

[/quote]

Deze wet hebben we niet aan Landuyt te danken maar aan Bert(je) “Bleit” Anciaux ❗ 💡 😉

0

[quote=”tvanbroekhoven”:3f47ihiz]Ge weet dat ge int begin van de thread nog in de markt waart voor een (ex-) 2.7 ? :mrgreen:
              Wanneer werd die geleverd met een G50 boite ? 🙄 😉
              (sorry, wil niet klieren) 😉
              Of hebben ze de torsion-tube achteraan aangepast om de G50 te kunnen installeren, want dat wil zeggen dat het onderstel niet ZO origineel meer is 😉 [/quote]
              Ik was NIET ECHT in de markt voor die auto, maar vroeg me alleen af of die in België legaal op de baan kan.
              Uiteraard past de G50 niet zomaar in de 2.7-(of SC)-modellen (alhoewel het toch al gedaan is, maar niet in die auto).

Ook ik heb weer klakkeloos op “quote” geklikt ipv van “Post Reply” !!!

0

Ge weet dat ge int begin van de thread nog in de markt waart voor een (ex-) 2.7 ? :mrgreen:

Wanneer werd die geleverd met een G50 boite ? 🙄 😉

(sorry, wil niet klieren) 😉

Of hebben ze de torsion-tube achteraan aangepast om de G50 te kunnen installeren, want dat wil zeggen dat het onderstel niet ZO origineel meer is 😉

0

[quote=”BC911″:1nk01xyi]Nee absoluut niks mis mee met een 915-bak ❗ Schakelt lekker zoals een wagen uit die tijd moet schakelen. We willen toch niet allemaal zo’n hedendaags bakje dat je met 1 vingertje kan roeren 😉 . Alert zijn en correct schakelen, dat hoort nu éénmaal bij de beleving van zo’n wagen ….[/quote]
                  Gelijk heb je.. ik had er drie met 915(waarvan 1 waar ik competitie mee reed), en na het vernieuwen van het kruiskoppelingske (onder de achterbank), en even goed instellen werken ze (hoewel traag) heel goed.
                  Maar een G50 is dan toch weer een klasse anders hoor. Ik heb een aantal weekends met zo’n 3.2 G50 gereden, en het werkt verslavend.

0

Nee absoluut niks mis mee met een 915-bak ❗ Schakelt lekker zoals een wagen uit die tijd moet schakelen. We willen toch niet allemaal zo’n hedendaags bakje dat je met 1 vingertje kan roeren 😉 . Alert zijn en correct schakelen, dat hoort nu éénmaal bij de beleving van zo’n wagen ….

0

BInnen een jaar of 2 😉

Kzou me niet blindstaren op de G50. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn 915 schakelt ook prima (mits de nodige upgrades).

0

Inderdaad, ik kijk beter uit naar een ‘echte’ 3.2. Bovendien zijn binnenkort ook die met de G50 25 jaar oud…

0

als ze je motornr opvragen, bij zowel D’ieteren als bij GOCA kan je normale inschrijving wel vergeten….
                          Dan is enkel “o”plaat een mogelijkheid, als je een keuring “alleenstaand geval” laat doen (doen ze dat nog ?)en ze vallen er niet over kan je geluk hebben, wanneer je dan echter betrokken raakt bij een ongeval en één en ander is niet zoals op de homologatie staat (daarmee bedoel ik cilinderinhoud en pk’s kan je dat een aardige duit kosten…

0

[quote=”horacesilver”:35wv15g9]Hallo,

Ik vrees ervoor als je de wagen wilt gebruiken zonder O-plaat met alle beperkingen van dien.
                            Heb ooit een ingevoerde originele 911 laten homologeren bij de invoerder D’Ieteren in Brussel. Dat ging redelijk vlot…. geen geld terug echter als hij om één of andere reden niet kan gehomologeerd worden….vroeger wel…..wachttijd….enkele weken.
                            Of naar de keuring voor homologatie…..vergeet het ……. sorry dat ik zo cru ben…. 😐 |
                            Mvg Horace[/quote]
                            Neen, je bent niet cru… ik heb dit liever dan ‘rond de pot gedraaide antwoorden’.
                            Ik denk steeds terug aan een vriend-garagist (die normaal Renault Alpine’s en race wagens verhandelt), die ooit een Carrera 3.2 had. Ingevoerd uit Duitsland. Die auto had in DE een ‘Totalschaden’, en was opnieuw opgebouwd met een ‘Rohkarosse’ (nieuwe kas) van een 930. Onderstel, remmen enz. van de 930, maar met de 3.2 mechaniek. Alles in Duitsland TÜV-gekeurd en ‘eingetragen’ in de autopapieren.
                            Dan, op de keuring:
                            -“meneer, spoorverbreders, dat mag niet”
                            -“jamaar zie op de papieren, de Duitsers hebben alles gehomologeerd”
                            “Die spoorverbreders moeten er af.

Ok, spoorverbreders er vantussen, opnieuw naar de keuring.
                            “jamaar, die ‘goujons’ (keurders-taal voor wielbouten) zijn te lang, daar kan een voetganger zich aan kwetsen”
                            (ik wil die voetganger wel eens zien die in zo’n brede velg kan terechtkomen)
                            Dan moest mijn maat de wielbouten eraf halen (al eens gedaan?), korte er in, opnieuw naar de keuring. Dan was het goed.

en dat was lang voor Renaat Landuyt’s ‘tuningwet’!!!

Moraal van het verhaal, hier mag eigenlijk niks, dus ‘bezint eer ge begint’ (en dat ben ik dus nu aan het doen)

0

Hallo,

Ik vrees ervoor als je de wagen wilt gebruiken zonder O-plaat met alle beperkingen van dien.
                              Heb ooit een ingevoerde originele 911 laten homologeren bij de invoerder D’Ieteren in Brussel. Dat ging redelijk vlot…. geen geld terug echter als hij om één of andere reden niet kan gehomologeerd worden….vroeger wel…..wachttijd….enkele weken.
                              Of naar de keuring voor homologatie…..vergeet het ……. sorry dat ik zo cru ben…. 😐 |
                              Mvg Horace

0

[quote=”cab ’88”:vdatlmnp]Als je de auto als oldtimer inschrijft moet dat lukken maar dagelijks voertuig zal niks worden vrees ik.
                                Best eens naar de keuring gaan en navragen.[/quote]
                                Neen, ik wil er een ‘normale’ nummerplaat op. Maar, goede tip, eens navragen bij de keuring. Bij D’Ieteren zal ik niet veel wijzer worden vrees ik

0
                                Anoniem

Als je de auto als oldtimer inschrijft moet dat lukken maar dagelijks voertuig zal niks worden vrees ik.
                                  Best eens naar de keuring gaan en navragen.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.