Porsche 911 3.0 SC 1982 – Trekt niet goed

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Porsche 911 3.0 SC 1982 – Trekt niet goed

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Ik ben op dit forum al een lange tijd aan het mee lezen. en vind het nu eens tijd om mij voor te stellen…

      Mijn naam is Mathieu en ik woon bij Ieper in West-Vlaanderen.Ik heb sinds begin 2012 mijn eerste 911 gekocht. Het is een donkerblauwe 3.0SC coupe geworden bouwjaar 1982 met leder interieur, schuifdakje, …

      Toen ik de wagen ophaalde was het een plezier om mee te rijden. Het enige wat mij ergerde was soms een kleine hapering en geplof in de uitlaat.
      Ik reed zo een 1000tal kilometer tot hij plots raar begon te doen.

      Indien ik wil doortrekken neemt de motor niet goed aan, als ik bijvoorbeeld in 3e versnelling aan een 2500-3000 toeren rij en dan plots het gas volledig induw, davert de hele motor. Op dit moment is het precies of hij loopt op 5 (-5.5) cilinders…
      De problemen komen altijd voor maar zijn meer merkbaar warm dan koude motor.
      Als ik zonder de verwarmingsbuizen op de motor gereden heb, komt er ook blauwe rook langs de verwarmingsgaten aan de motor naar buiten…

      – Ik heb reeds de compressie gemeten. op 3 cilinders heb ik 11.2BAR op 2 cilinders 11.0Bar en 1 cilinder van 10.5BAR.

      – Ontstekingstijdstip staat juist (25° Vdode punt op 4000rpm)
      – 6 nieuwe bougies
      – andere delco + bougiekabels (er waren 2 kabels rot en sloegen door)
      – andere bobine
      – injectiereiniger ingedaan en halve tank mee gereden

      Wie heeft nog een idee?

      Alvast Bedankt,

      Mathieu

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
      • Kijk eens de benzine druk na en de terug loop

          Mathieu

          Das goei nieuws!

          Let wel op dat de klep niet strak is komen te zitten vanwege afzettingen..

          Anoniem

            Bedankt om mee te denken iedereen. Ik heb een momentje geen tijd gehad om naar de wagen te kijken maar nu kan ik dankzij jullie terug ten volle van mijn wagen genieten. Eerst heb ik op aanraden van een collega nog de benzinefilter vervangen, wat ook niets opgeleverd heeft… en nadien de kleppen gesteld. De Uitlaatklep van cilinder 1 (deze met minste compressie) stond volledig strak. Dit zal ook de reden zijn dat de auto warm slechter liep dan koud. Nu staan ze allemaal mooi op 0.10mm

            Mvg, Mathieu

            Wim

              [quote=”Tjet” post=104460] kleppen heb ik nog niet gesteld. Kan hij hier door zo beroerd gaan draaien?[/quote]

              Zeker weten, en zorg dat je alle kleppen op 0.10mm strak stelt, dus niet dat de voeler er losjes tussen door gaat, maar goed stroef.

              Als er nergens geen vacuüm lek is in de slangen, ontsteking goed is, en de CO goed staat, kleppen goed gesteld staan en hij het dan nog heeft, begin ik aan iets anders te denken, maar kom ik dan later wel op terug.

              En zou voor alle veiligheid de OHM waarde maar eens door meten op de gebruikte kabels.

              Anoniem

                Bedankt iedereen om mee te denken!

                @ tvanbroekhoven,

                Het geplof zou inderdaad op een vacuumlek kunnen lijken. Maar gaat de CO waarde dan niet wijzigen?

                  Het geplof zou daarop kunnen wijzen.

                  Anoniem

                    – Co staat nu op iets van een 2.3-2.4 op stationair met de carterventilatie dicht.
                    – Bougiekabels heb ik vervangen (wel door gebruikte exemplaren van een motor die goed draaide)
                    – kleppen heb ik nog niet gesteld. Kan hij hier door zo beroerd gaan draaien?

                    alvast bedankt,

                    Mathieu

                      Knallen in de uitlaat wordt ook wel eens geassocieerd met vacuumlekken in het injectiesysteem.

                        CO goed? Luchtfilterhuis, geen valse lucht? Verdeelkap er even afhalen en een druppeltje olie erop voor de smering van je vervroeger.

                        Wim

                          Als ik je verhaal zo lees, zou ik eerst eens de bougie kabels eens door te meten/testen.
                          Want je schrijft dat die dan precies op 5 cilinders loopt/draait.
                          Kijk ook of ze allemaal goed contact maken, en neem ook de dat kleintje van bobine naar verdeler mee.

                          Kijk ook het ontstekingstijdstip en CO nog eens na, vooral het laatste, deze moet rond de 2,5 staan voor een SC lekker te laten lopen.

                            Van harte welkom hier Mathieu .
                            Helaas kan ik u technisch niet verder helpen , maar er zijn zeker anderen hier die dat wel kunnen .

                              Injectoren al s gecheckt ?

                              En hoe zit t met de kleppenspeling ?

                              Anoniem

                                Hallo allemaal,

                                Bedankt voor de reactie.

                                Ik weet de garage van Luc Devos inderdaad zijn. Hij is inderdaad goed op de hoogte van Porsche’s, Ferrari’s en alles met meer dan 4 cilinders 🙂

                                Nu heb ik zelf wel redelijk kennis van auto’s en zou ik graag het probleem zelf op lossen. Daarom vroeg ik hier of er mensen zijn met dezelfde problemen die willen helpen denken 😉

                                Alvast bedankt,

                                Mathieu

                                PS: Als bijlage nog een fotootje van mijn wagen. Ondertussen heeft deze al witte pinkers vooraan…

                                Attachments:
                                • Picture045.jpg

                                  Welkom Mathieu ,
                                  Foto’s zijn steeds welkom .
                                  Luc de Vos heeft zijn zaak aan de Potyze ,maar als Ieperling zal je hem wel weten zitten . 😉

                                    Welkom op dit forum ,Ik zou eens bij garage Luc de Vos gaan in Ieper ,Deze persoon is goed op de hoogte en zit tegen uw deur in Ieper .

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.