- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
2 augustus 2012 om 10:50
Ik ben op dit forum al een lange tijd aan het mee lezen. en vind het nu eens tijd om mij voor te stellen…
Mijn naam is Mathieu en ik woon bij Ieper in West-Vlaanderen.Ik heb sinds begin 2012 mijn eerste 911 gekocht. Het is een donkerblauwe 3.0SC coupe geworden bouwjaar 1982 met leder interieur, schuifdakje, …
Toen ik de wagen ophaalde was het een plezier om mee te rijden. Het enige wat mij ergerde was soms een kleine hapering en geplof in de uitlaat.
Ik reed zo een 1000tal kilometer tot hij plots raar begon te doen.Indien ik wil doortrekken neemt de motor niet goed aan, als ik bijvoorbeeld in 3e versnelling aan een 2500-3000 toeren rij en dan plots het gas volledig induw, davert de hele motor. Op dit moment is het precies of hij loopt op 5 (-5.5) cilinders…
De problemen komen altijd voor maar zijn meer merkbaar warm dan koude motor.
Als ik zonder de verwarmingsbuizen op de motor gereden heb, komt er ook blauwe rook langs de verwarmingsgaten aan de motor naar buiten…– Ik heb reeds de compressie gemeten. op 3 cilinders heb ik 11.2BAR op 2 cilinders 11.0Bar en 1 cilinder van 10.5BAR.
– Ontstekingstijdstip staat juist (25° Vdode punt op 4000rpm)
– 6 nieuwe bougies
– andere delco + bougiekabels (er waren 2 kabels rot en sloegen door)
– andere bobine
– injectiereiniger ingedaan en halve tank mee geredenWie heeft nog een idee?
Alvast Bedankt,
Mathieu
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.