Porsche 911 3.2

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Porsche 911 3.2

  • Maker
    Discussie
  • Na enkele gedachtengangen in andere richtingen (993, 964 :lekker: ) gaat mijn zoektocht verder in de richting van de 911 3.2 😀

    Mijn voorkeur gaat naar een coupé met open dak… Echter zou ik ook wel kunnen verleid worden door een cabrio.(zie ander topic)

    Onderstaande coupé is er één die me kan bekoren. Wie weet heeft iemand deze reeds gaan bekijken?

    http://auto.marktplaats.nl/porsche/542123131-porsche-911-3-2-carrera-coupe-1985-zwart.html

    Wat ik niet goed begrijp is de linkerzijde van de motor. Ik heb nog niet voldoende technische kennis van Porsches maar zie wel dat er een verschil is met andere 911 3.2’s.
    1. de smalste plastic ‘buis’ aan de linkerzijde lijkt me niet standaard.
    2. de bredere plastic buis naast deze heeft aan de linkerzijde een inkeping (bocht) die ik op andere modellen niet zie.

    Kan iemand me laten weten of dit upgrades zijn of eerder slechte herstellingen of andere… Waarschijnlijk zal ik via dit forum ook wel te weten komen waarvoor deze kanalen dienen :respect2:

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • XXX

      Check out het onderwerp van Jacques911, die verkoopt zijn Targa en zijn Cabrio. Die laatste is van ’85 heeft een recent onderhoud gehad bij 911motorsport en ziet er echt héél mooi uit. Succes :relaxman:

        Bij de 3.2 moet je opletten dat de kopbouten van de cilinders niet afgebroken zijn. Deze durven al eens afbreken. Dit is een bekend gegeven.

        Bij mij waren er 2 van de 24 afgebroken. Aan de motor was niets te merken, geen olielek of geen blauwe rook, hij reed perfect. We hebben de motor dan kompleet gedemonteerd om 24 nieuwe bouten te steken en hebben dan ineens alle dichtingen vernieuwd. Mijn motor had op dat moment 217.000 km en was vanbinnen nog als nieuw. Omdat hij toch open was hebben we de cilinders toch maar licht gehoond en nieuwe segmenten gestoken. Ik had gelukkig de hulp van een gepensioneerde die 35 jaar lang in een revisiebedrijf gewerkt heeft, dus qua kosten viel het voor mij nogal mee.

        Mijn mening, 230.000 km is best OK indien goed onderhouden.
        Veel succes :drink: :drink:

          Ik denk dat de meeste 3.2 ondertussen deze kilometerstand hebben, ook al staat het niet op de teller. Als men kan aantonen dat het onderhoud steeds goed uitgevoerd is zou ik dit zeker niet als een probleem zien. Mensen zien liever 180000km staan (ook al weten ze dat het niet realistisch is), maar is het verschil met 230000km zo groot?

            Omtrent hetzelfde onderwerp… 911 3.2 coupé, dus geen nieuw topic.

            Standpunt gevraagd.

            911 3.2 coupé in goede staat, goed onderhouden, geen olieverlies, geen witte rook maar heeft wel reeds meer als 230000km gebold :driver:

            Als je kijkt naar de leeftijd van deze wagens is dit echter een logische km-stand…

            Te doen of laten staan 🙄

            Staat er een leeftijd, aantal km’s op een revisie van een 3.2 of hoeveel km kunnen deze motoren zonder al te grote kosten aan? Wat kost een motorrevisie trouwens ongeveer?

            tnx

              @ Johan, bedankt voor de info. Persoonlijk vind ik ook dat de prijs erover is. Maar er is nog altijd een groot verschil tussen vragen en krijgen hee. Als je ziet hoe lang sommige van deze wagens tegenwoordig te koop staan… 🙄
              En zoals de uitspraak luidt: geduld is een mooie deugd; Ik hoop dat deze ook voor mij van toepassing mag zijn 😉 (mocht ik niet even met een 993/964 dilemma gezeten hebben was ik misschien reeds de trotse eigenaar van een 3.2…)

              @ Tvan…, euh niet zo goed op de hoogte van de 3.2. Als ik zie wat je aan het doen bent met de 915 revisie, ahum. Knap! Vlot dit trouwens een beetje?

                Ziet er niet meteen het mooiste exemplaar van de 3.2’s uit…

                Ik vermoed dat de wagen een Zwitserse uitvoering is… In sommige landen werden de 3.2’s nog voorzien van een extra luchtpomp, net zoals op de 3.0 SC’s. Vandaar de inkeping in de zwarte brede buis en de andere vorm van de smalle buis (hier werd wel aan de smalle buis gewerkt want afwerking is niet “origineel”).

                De prijs is serieus erover… Bekijk bijv. de foto’s van de wagen van “Gentleman” hier op het forum maar eens… die wagen heb ik afgeleverd volledig nieuw gelakt, grote onderhoudsbeurt gedaan en een jaar garantie… en hij heeft minder betaald hoor.

                XXX

                  Er zitten betere exemplaren in je cabrio zoektocht.
                  Dat gepruts met die ‘zwarte kunststof’ dat is je ventilator bovenaan voor je warme lucht, het geprusts zijn de bijhorende kanalen en zeker niet gedaan als een sierlijke upgrade.

                  CU :relaxman:

                    Dit is de originele motor van 3,2 bouwjaar 1987

                    Porsche329.JPG

                    gr
                    Stefan

                      Ik ken ook niet zoveel van 3.2’tjes, maar weet wel dat die buizen van de verwarming zijn. Niet uw grootste probleem bij de aankoop, al is het wel een goeie indicatie om te zien of de eigenaar bereid geweest is versleten onderdelen te vervangen met het juiste materiaal. 😉

                      Net zoals hier al véél gezegd geweest is op het forum, als die wagen je echt aan staat: laat een akk doen. Zo heb je toch een goed idee van wat er zit aan te komen qua kosten en heb je misschien extra argumenten om wat van de prijs af te laten doen.

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.