Porsche 911 3.2 1986

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Porsche 911 3.2 1986

  • Maker
    Discussie

  • luc

      Hoi forum vrienden,
      Graag wat uitleg over een porsche 911 3.2 1986 boite 915
      is al 10 jaar bij dezelfde garage NB onderhouden
      volledig herlakt redelijk proper met namaak fuchs-velgen
      onderaan proper interieur goed vol leder eigenlijk een mooie om te zien rijden
      “maar” hij heeft 280.000 km gereden en motor nooit open geweest ?
      is dit een probleem voor grote kosten te krijgen
      Graag wat reacties

      Attachments:
      • 17102013069.jpg
      • 17102013070.jpg
    7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • [quote=”bladerunner” post=146558]Controleer de kopbouten van de cilinders, of deze niet gebroken zijn, is een beetje een ziekte bij onze modelletjes. Bij 270.000 km kan dit best zijn, of ze zouden reeds vervangen kunnen zijn.
        Voor de rest echt geen schrik hebben van de kilometers, mooie auto trouwens. :applaus:[/quote]

        Kopbouten, kan k van meespreken…waren er meerdere afgebroken bij mn SC : is kostelijk zaak om te laten herstellen. Op t eerste zicht wel proper vwaturke.

          Ziet er foto wel ne knappe bak uit :popcorn: :popcorn: :popcorn:

            Controleer de kopbouten van de cilinders, of deze niet gebroken zijn, is een beetje een ziekte bij onze modelletjes. Bij 270.000 km kan dit best zijn, of ze zouden reeds vervangen kunnen zijn.
            Voor de rest echt geen schrik hebben van de kilometers, mooie auto trouwens. :applaus:

            jan

              de prijs zal bepalend zijn denk ik

                hoi
                helemaal met dirk eens
                :drink:

                  Op zich hoeft die kilometerstand geen probleem te zijn.
                  Mijn 87’er zit daar ook ongeveer.

                  Ik zou zeker een zeer grondige visuele inspectie van de motor doen op lekkages of zelfs zweten.
                  Goed naar de motor luisteren: geen tik in ? regelmatige loop ?
                  Laat in vrijloop eens een paar maal 1500 – 2500 : je mag de kettingen niet horen ratelen !
                  Kijk eens naar de kleur van de olie (helder ? geen condens ? binnenkant oliestop)
                  Mag uiteraard niet roken.
                  En verder: rijden , rijden, rijden.
                  Let op de respons van de motor, nogmaals geluid en eventuele trillingen.
                  Schakeld de bak vlot en zonder kraken op en neer ?
                  Pakt de koppeling vlot en progressief ?
                  Spoort de auto goed? Geluiden of trillingen in de ophanging ?

                  Na dit alles te hebben nagegaan en goed bevonden heb ik de *porsche gekocht anderhalf jaar geleden en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad .
                  Succes !

                    Mooie wagen Blackie

                  7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.