Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Porsche 911 3.6i Cabriolet 1993
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 3 maanden geleden door
Ruben.
-
MakerDiscussie
-
21 november 2011 om 00:26
Momenteel ben ik aan het rondkijken om een iets of wat oudere porsche (1993) aan te kopen.
Via een hebbes.be ben ik op deze uitgekomen:
Porsche 911 3.6i Cabriolet 1993
Ik ben helemaal geen kenner/expert in Porsches en had graag wat meer info gehad over deze wagen en op wat ik moet letten als ik er een aankoop.
Thanks,
Thomas -
MakerDiscussie
-
Ik kan je maar één ding aanbevelen en dat is ‘doorsparen’.
Vooral niet te overhaast te werk gaan en intussen tijd de nodige kennis opdoen over de verschillende modellen/types,…
Op deze manier staat vroeg of laat een geschikt exemplaar in je garage!
Véél succes!Waarom de 964 zo duur zijn ?
Zoveel duurder zijn ze niet in vergelijking met andere 911 modellen .
Een GOEDE Porsche kost nu éénmaal geld .
en heb je “maar” 15000 te spenderen dan moet je imho niet in de 911 modellen gaan zoeken , maar eerder in de 944 of met geluk in de 968 modellen .
En vergeet vooral niet bij aanschaf van een Porsche voor alle zekerheid een potje van 5 tot 10.000€ aan de kant te houden .
Zoek je in jouw prijsklasse een 911 houdt dan nog maar eens datzelfde bedrag aan de kantAnoniem22 november 2011 om 00:46Welkom man!
Mooie droom dat je hebt, uitkijken want je zou wel eens bezweet wakker kunnen worden 😉
De eerste stap in de goede richting heb je al gezet, hier zitten kerels die je zeker kunnen bijstaan in Uw zoektocht.
Nog dit:
[IMG]http://i41.tinypic.com/9kzadx.jpg[/IMG]Hmmm, Zoals ik het zie zijn momenteel de 993’s de hoogvliegers qua prijs (het model achter de 964 én de laatste luchtkoelers).
De 964’en zijn een paar tot 10.000 Euro goedkoper dan de 993, en het model voor de 964, de 911 met impactbumpers, is dan op zijn beurt weer een paar 1000 Euro goedkoper dan de 964.
Alles staat of valt met het uitzicht, onderhoud, type in de reeks van de verschillende elfjes (bvb een 4S of Turbo zijn duurder), etc…
Met jouw budget moet je een redelijke impactbumper kunnen scoren, doe er nog een paar 1000 Euro bij en je hebt al een betrekkelijk goede keus.Ja inderdaad, heb je wel gelijk in! Waarom zijn de 964 modellen – als ik het goed verstaan heb – duurder als sommige andere modellen?
Zeg nooit nooit, maar 99% kans dat je een wrakje koopt. ‘t Zal wel blinken hoor dat wrakje, maar daaronder….
Er bestaat geen goedkope Porsche.
Zoals verleden week gezegd hier op ‘t forum : nooit eentje kopen als je niet al 10.000 Euro opzij staan hebt voor onvoorziene kosten, en beter nog eens ‘t volledige aankoopbedrag achter de hand houden.Dit gezegd zijnde…
Deze goede raad heb ik zelf niet gevolgd indertijd hoor 😉Een goede 964 kost jou 22 a 25.000, dan heb je nog geen zekerheid over roest of mechanica. Dan ziet hij er goed uit en rijdt hij goed maar ondertussen knabbelt de tand des tijds lustig door. Vandaag rijden en morgen niet meer starten (kan ook bij de onze hoor, ik ben altijd blij als de mijne start ;)) maar ik wil maar zeggen : hou er rekening mee.
Ik vrees dat je voor dit bedrag niet veel, (bijna geen) 964’s gaat vinden ! Tenzij het een ombouw betreft maar daar zou ik mij persoonlijk niet aan wagen.
Vermits ik nog redelijk jong ben, rond de 15.000 euro.
Model: 964Deze verkoper is een lid van het PF, (Dekens J.). Krijgt hier enkel goede commentaren. Correct en betrouwbaar !! Hier koop je dus geen kat in een zak.
Rond welke prijs zoek je een elfje ? Specifiek type ? SC, 964, 993 ?deze laatste is van Johan Dekens, dat is een bekende en betrouwbare persoon en zit hier ook soms op ‘t forum …
Maar die eerste ja die komt me bekend voor, weer dezelfde foto gebruikt om mensen op te lichten zoals PT al zei
Heb deze al zien passeren op ‘t Nederlands forum dacht ik.
Is een typisch phishing gevalletje.
Eigenaar is voor zaken in Engeland en tralala, ge kent dat hé?***EDIT*** ik bedoel die uit de eerste link (911 voor 7900 Euro)
Deze vind ik trouwens ook prachtig:
(De eerste bovenaan de lijst)
Kan hem niet anders linken…De foto in bijgevoegde link is al eens in een ander topic gepasseerd ! Doe geen moeite,…dit is pure oplichterij.
Heb gebeld maar was voicemail, ga morgen overdag eens bellen, en eens vragen achter carpass en/of mogelijkheid om eens te gaan kijken naar de wagen. Ik hou jullie zeker op de hoogte, thanks voor alle info tot nu toe 🙂
Anoniem21 november 2011 om 23:22Heb je al eens gemaild en of gebeld ? Al info van de verkoper ?
Hou ons op de hoogte .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.