Porsche 911 (930) TURB0 van 1988 kopen of niet?

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! Porsche 911 (930) TURB0 van 1988 kopen of niet?

  • Maker
    Discussie
  • Beste Forum-leden,

    Ik ben helemaal nieuw op het Forum en zal mij dus eerst even voorstellen:

    Mijn naam is Kurt en woon in Torhout (Westvlaanderen).
    Om heel eerlijk te zijn, ik ken nog niet zoveel van Porsches maar ben er wel door gefacineerd!
    Ik ben eigenlijk op zoek naar een porsche (oldtimer) waar je nog eens goed kunt mee door rijden.
    Nu ontmoete ik gisteren een klein lokaal garagistje en die wist mij te vertellen dat hij een 93O Turbo van 1988
    heeft staan. De eigenaar van de 930 is wel een famillielid van hem. De vraagprijs is 44.000€
    Nu is mijn vraag is dit een redelijk prijs of is dit overdreven?? Helaas ken ik er niet veel van, daarom zou ik
    graag eens een specialist meenemen die mij kan bijstaan en de wagen eens goed kan bekijken.
    Volgens de garagist staat hij volledig origineel en in prachtstaat (mijn eerste indruk was dezelefde).
    Maar ja wie ben ik om hierover te oordelen???? Ik zou niet graag een kat in een zak kopen!!!!
    Er was wel 1 opvallend detail aan deze wagen, hij is midden de jaren 90 ooit eens gestolen geweest
    maar dan wat later terug gevonden. Hierdoor heeft de wagen een nieuw chasis nummer geklopt geweest,
    alle officiele documenten van D’ieteren van het nieuwe chasisnummer zijn er bij.
    Is hier iemand die mij wat kan bijstaan?

    Alvast bedankt voor jullie medewerking.

    Groeten Kurt
    IMG_1392.JPG

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
    • ben beniewd naar de nieuwe turbo 😆

        Deze porsche is afgeschreven, ik heb een andere op het oog.
        Opnieuw een 911 (930) Turbo maar dan wel van bouwjaar 1984 en voor het eerst
        ingeschreven 19/04/1985

          Ik heb het hele verhaal kunnen volgen.
          Wat ik niet snap is als er ook maar een paar kleine oneffenheden in het verhaal zitten dan doe je toch gewoon NIETS.
          Problemen met zo’n auto zelfs met een prijs van 30.000 is niet goed.
          Wegwezen en naar een goede Europese op zoek.
          Sukses

            Volgens de verkoper heeft hij een koper voor 43.500€, hij bood me de kans om meer te bieden maar dat heb ik niet gedaan.
            Er kloppen enkele dingen niet echt aan deze wagen. Ik geloof ook niet echt dat iemand 43.500 zal bieden voor deze wagen!!
            Volgens mij is deze wagen tussen de 30.000€ en de 32.000€ waard, indien hij natuurlijk iemand vind die toch het gevraagde bedrag wil betalen zoveel te beter voor hem dan.

            Wim

              [quote=”cabrio wim” post=136928]Als hij origineel is en er verder geen problemen naar boven komen uit de AKK, dan is de prijs zelfs zeer goed. :up:[/quote]

              Mooi dat je een inspectie laten uitvoeren hebt, en daar zie je weer………..foto’;s hoe mooi die daar ook op staat zeggen niks.
              Want op de foto zie je dus de achterkant of niks anders dat het een Amerikaan geweest is.

              En waarom zit er een km teller in > dit word wel meer gedaan bij Amerikanen die heir rijden, is lastig met mijlen hier te rijden. 😉

                Als er al zoveel discussie en onduidelijkheden zijn over Amerika/Europa, en om dan nog maar te zwijgen over de chassisnummers die niet meer kloppen, bleef ik mooi van die wagen af. 😉 Want wie weet wat er nog allemaal niet klopt aan de wagen… 😐 Ik zou niet voor die verrassingen willen komen staan.

                  Zaterdagmorgen ben ik samen met “Klefroid” (zelf eigenaar van 930 TURBO) naar de 930 TURBO van 1988
                  weest gaan zien en eens grondig van onder tot boven geinspecteerd.
                  Klefroid kent er dus enorm veel van, die jongen is echt gepassioneerd door deze wagens!!! Ik kon mij geen betere
                  specialist onder handen nemen!!! Nogmaals dank “Klefroid”.
                  Besluit van ons voormidagje controleren, inspecteren en testrijden:

                  – wagen rijd opvallend zacht.
                  – wagen is ooit herspoten.
                  – volgens de verkoper een europese wagen, volgens “Klefroid” overduidelijk een Amerikaan??
                  – groote stootbumpers achteraan (Amerika)
                  – iets onderaan het motorcompartiment, leidingen die dienen voor de Emissienorm ofzo???
                  (een europeese wagen zou deze normaal niet mogen hebben)
                  – de Km-telleer is uitgedrukt in Km/h
                  – …………..

                  We begrijpen er ons niet goed aan, motorisch en aan de buitenkant zou het een Amerikaan moeten zijn
                  maar waarom zit er dan een Km-teller in???
                  De Motor zou allesinds eerst een groot onderhoud moeten krijgen voor verkoop.
                  Er moeten 4 nieuwe banden op.

                  Nu zijn we aan de hand van het chasisnummer wat verder aan het zoeken wat het verleden van deze wagen is!!
                  De vraagprijs van 44.500€ is een prijs die je betaald wanneer de wagen echt in goeie conditie is en een europeaan is.
                  Nudat we heel wat problemen en fouten hebben gezien, en het volgens ons een Amerikaan is, is deze wagen helemaal
                  zijn prijs niet waard. Ook bij RS-MOTORS in Ingelmunster hebben ze gezegt dat deze prijs bij de haren is gegrepen!
                  Een prijs rond de 30.000€ is een correcte prijs (in de staat waarin deze zich nu bevind).
                  Ik hoop bij deze nog heel wat reactie te krijgen over mijn onderwerp.

                  Groeten “RAYCHEM)

                    [quote=”raychem” post=136916]Hierdoor heeft de wagen een nieuw chasis nummer geklopt geweest,
                    alle officiele documenten van D’ieteren van het nieuwe chasisnummer zijn er bij.
                    Is hier iemand die mij wat kan bijstaan?

                    Misschien is de oude chassisnummer er wel uitgeslepen en
                    a) terug gevonden alvorens er een “nieuwe” ingeslagen was of
                    b) moet de door de dieven ingeslagen nummer plaats maken voor een origineel nummer “goed gekeurd” door D’ieteren/Porsche

                    Het is “b” geworden. Alle officiele documenten zijn erbij van D’Ieteren.][/quote]

                    Dat is dan geen “nieuw” chassisnr., maar wel het oude dat terug werd gezet.

                    🙄 🙄 🙄

                      knappe wagen, als je bereid bent 44k te spenderen kan je er misschien ook 250€ opzij zetten om hem te laten keuren door Porsche zelf. Geeft je meer zekerheid over de kosten die je te wachten staan, of ook misschien niet.
                      :applaus:

                        mmmm een echte legende de 911 turbo maarrrr zoals voor alle (oudere) 911’ers : zorgen voor stevige spaarpot als er toch onaangename verrassingen komen boven drijven.
                        Zeker specialist onder de arm nemen en auto laten nazien van A tot Z.
                        Babbelen met madam, cente tellen, verstand op 100 zette en hart op 0, en dan kiezen.
                        Den djames

                          mmmm een echte legende de 911 turbo maarrrr zoals voor alle (oudere) 911’ers : zorgen voor stevige spaarpot als er toch onaangename verrassingen komen boven drijven.
                          Zeker specialist onder de arm nemen en auto laten nazien van A tot Z.
                          Babbelen met madam, Verstand op 100 zette en hart op 0, en dan kiezen.
                          Den djames

                            mbt de klep die openstaat met een bezemsteel, ik heb zelf een 911 en ik heb bij mij die pompjes vervangen voor ik geloof iets van een 17€ per stuk, ik kan er naast zitten, Wim kent de exacte prijs van buiten (ze komen van bij hem).

                            Wat wij daar mee bedoelen is: Als de eigenaar te gierig is geweest om 51€ te betalen aan 3 nieuwe onderdelen om koffer en motorklep open te houden, waar was hij dan nog te gierig voor?

                            S2

                              Ik krijg bijna de indruk dat jij de verkoper bent ipv de koper? :popcorn:

                                Best Igordiver,

                                Het is “b” geworden. Alle officiele documenten zijn erbij van D’Ieteren.
                                De diefstal is in de midden jaren 90’s gebeurd. Moesten de documenten niet in orde zijn
                                dan zou deze wagen niet meer de baan mogen op komen denk ik.

                                  Misschien is de oude chassisnummer er wel uitgeslepen en
                                  a) terug gevonden alvorens er een “nieuwe” ingeslagen was of
                                  b) moet de door de dieven ingeslagen nummer plaats maken voor een origineel nummer “goed gekeurd” door D’ieteren/Porsche.
                                  Gewoon even horen bij D’ieteren, die zullen toch wel sluitende zekerheid kunnen geven veronderstel ik.

                                  als je dan snel verliefd wordt op een andere moet je goed nadenken wat je echt wil. (kon deze test ook maar met vrouwen maar daar weet je de prijs pas als je ze op je kot hebt )

                                  :happy:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.