Porsche 911 (930) TURB0 van 1988 kopen of niet?

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! Porsche 911 (930) TURB0 van 1988 kopen of niet?

  • Maker
    Discussie
  • Beste Forum-leden,

    Ik ben helemaal nieuw op het Forum en zal mij dus eerst even voorstellen:

    Mijn naam is Kurt en woon in Torhout (Westvlaanderen).
    Om heel eerlijk te zijn, ik ken nog niet zoveel van Porsches maar ben er wel door gefacineerd!
    Ik ben eigenlijk op zoek naar een porsche (oldtimer) waar je nog eens goed kunt mee door rijden.
    Nu ontmoete ik gisteren een klein lokaal garagistje en die wist mij te vertellen dat hij een 93O Turbo van 1988
    heeft staan. De eigenaar van de 930 is wel een famillielid van hem. De vraagprijs is 44.000€
    Nu is mijn vraag is dit een redelijk prijs of is dit overdreven?? Helaas ken ik er niet veel van, daarom zou ik
    graag eens een specialist meenemen die mij kan bijstaan en de wagen eens goed kan bekijken.
    Volgens de garagist staat hij volledig origineel en in prachtstaat (mijn eerste indruk was dezelefde).
    Maar ja wie ben ik om hierover te oordelen???? Ik zou niet graag een kat in een zak kopen!!!!
    Er was wel 1 opvallend detail aan deze wagen, hij is midden de jaren 90 ooit eens gestolen geweest
    maar dan wat later terug gevonden. Hierdoor heeft de wagen een nieuw chasis nummer geklopt geweest,
    alle officiele documenten van D’ieteren van het nieuwe chasisnummer zijn er bij.
    Is hier iemand die mij wat kan bijstaan?

    Alvast bedankt voor jullie medewerking.

    Groeten Kurt
    IMG_1392.JPG

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
    • Een goede evaluatie van de wagen laten maken en het verhaal van het chassis nr goed documenteren en laten bevestigen bij dieteren om in de toekomst misverstanden te vermijden .
      Had zelf nog nooit over dergelijk verhaal gehoord .
      Zal ik het gasveren probleem omdraaien , indien dit alles is dan heb je met een klein budget weer een perfecte wagen .
      Blijkbaar is de optie klever in de voorklep niet aanwezig , geen big issue maar er is wel een reden om verder te kijken .
      Laat je goed bijstaan , een turbo is toch nog even iets anders en zeker naar kosten toe .
      All the best

        Begrijpen niet goed waarom een nieuw chassisnr. nodig is omdat het karretje ooit gestolen werd?

        Kan iemand een zinnige uitleg geven? 🙄 😈 🙄

        Wij wonen in JABBEKE.

          Welkom Kurt, goeie smaak ook!

          Uh, gasveertjes voor de 964 motorkap verstevigd kosten bij Rosepassion circa 11 euro per stuk, veel goedkoper gaan nieuwe 911 onderdelen niet worden. Voorveertjes van een 930 zullen toch wel vergelijkbaar zijn. Ik ga er deze winter weer 2 nieuwe inhangen, maaruh die veertjes stelt niks voor, is een veel voorkomend probleempje, wat ik allemaal al niet voor hulpstukken ertussen heb zien zitten, hahaha. Als je hem bij een garage koopt, dan gewoon nog even prijs inclusief laten vervangen, als men oppert dat de auto 100% in orde is toch.

          Als je de tijd neemt, en de beste keuze maakt die voor je budget mogelijk is, dan ga je zeker heel veel plezier beleven. Dit zijn in mijn beleving de leukere elfjes, waarin nog ouwerwets gestuurd kan worden. Een en al beleving!

          Ik zou als ik jou was nog wel even flink surfen op welke specifieke ‘problemen’ deze auto’s kennen. En de wagen daar vervolgens op toetsen. Dan weet je wat je al dan niet kunt verwachten. En tuurlijk ook Cabrio Wim zijn checklist doorlopen!!! :coolness:

          Een goeie ouwe is betrouwbaarder dan een … :censored: :mrgreen:

            welkom hier.
            als je zeker bent dat dit jouw droom is moet je er voor gaan mits de juiste controles.
            maar test even wat je allemaal aan keuze van p kunt hebben voor 44K via internet en als je dan snel verliefd wordt op een andere moet je goed nadenken wat je echt wil. (kon deze test ook maar met vrouwen maar daar weet je de prijs pas als je ze op je kot hebt :bounce: )
            grts,
            John

              Gasveren kosten ergens 40 of 50 Euro/stuk.
              Maw: als deze wagen echt tip top onderhouden geweest is dan zouden deze er ook werkend moeten opzitten. Als ze al besparen op een paar veren van een paar tientallen euro…
              Wees slim en laat een AKK doen.

              XXX

                Welkom en mooie vooruitzichten heb je :relaxman:
                Aankoopkeuring en keuring voor verkoop zijn twee totaal verschillende zaken.
                44K lijkt mee te vallen maar dan mogen de gasdempertjes er wel opzitten.
                Kostprijs van die dingetjes, Google eens ‘rosepassion’ da’s een webwinkel van onderdelen met correcte prijzen. Dan weet je ineens wat ze kosten de dempertjes.

                Is deze echt je auto, heeft hij je hart gestolen, vraag dan aan de verkoper een keuring door d’Ieteren of een Porsche garage die gelijk de documentenwinkel kunnen bevestigen.

                Succes, en ja hoor ‘t is een mooie :happydance:

                  Hier zou je inderdaad zomaar smoorverliefd op worden, maar neem rustig de tijd om wat meer info in te winnen over de wagen zoals hierboven beschreven. Wagens in die prijsklasse zijn niet van vandaag op morgen verkocht. De bezemsteel viel mij ook direct op. Als je weet wat zo’n dempertjes kosten, dan zou ik het niet kunnen hebben als ik zo’n wagen had. Maar goed iedereen is anders en heeft ander prioriteiten. Neem zeker iemand mee met kennis van zaken of laat hem ergens nakijken.

                    inderdaad de gasdempers die doen het niet meer, en van de achterklep ook niet.
                    De wagen is natuurlijk niet nieuw meer. Is dit een waardemeter voor deze wagen misschien?
                    Nieuwe dempers steken is dit een duure grap?

                      Deze wagen is al reeds gekeurd voor verkoop.
                      Als alle officiele documenten van D’ieteren erbij zitten ivm het nieuwe chasisnummer die
                      erin geklopt is wat kan dan nog een probleem geven? Is deze wagen daarom minder waard?
                      De eigenaar kon daar toch ook niets aan doen dat zijn wagen gestolen is geweest?
                      Vooraleer je weer alle juiste documenten kunt krijgen moet deze wagen toch grondig gecontroleerd
                      zijn door D’ieteren??

                        vooreerst welkom hier Kurt.
                        een auto beoordelen op basis van één foto zou ik niet aandurven. ik zie wel dat een auto van 44K geen gasdempers heeft aan de kofferklep en deze wordt opgengehouden met een bezemsteel?
                        als nieuweling hier weet je mss nog niet dat AKK hier de afkorting is voor aankoopkeuring.
                        informeer je verder ook goed over het onderhoud dat zo’n oude turbo nodig heeft.

                        Wim

                          Welkom Kurt, en als je het zeker wilt weten dat je geen kat in de zak koopt, contact opnemen met D’ieteren voor wat en hoe het zat indertijd, en de auto daar voor een AKK aanbieden.

                          Als hij origineel is en er verder geen problemen naar boven komen uit de AKK, dan is de prijs zelfs zeer goed. :up:

                            Welkom! :first:
                            ziet er me mooie boel uit, maar hoort er me linke boel uit. Sterkte met de beslissing 😕

                          12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.